آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

تعریف استارت آپ ها یا استارتاپ startup

تعریف  استارت آپ ها یا استارتاپ startup

در دنیای تکنولوژی و پیشرفت هر روز یک ابزار جدید و یک فناوری نوین ساخته و ظهور می کند و همه نگاهها را به طرف خود جلب می کند . یکی از چیزهایی که در دنیای اینترنت و کسب و کار دنیای مجازی و موبایل خیلی سر و صدا به پا کرد استارت آپ ها یا استارتاپ است که پس از سالیان هنوز مورد توجه است و به دلیل اقبال مردم و کسب درآمد بالا از این طریق همچنان خواهان دارد هم مردم از این فناوری استفاده می کنند و هم سرمایه گذاران و کمپانی های بزرگ به دنبال خرید این استارت آپ ها یا استارتاپ و کسب درآمد از آن هستند . در مجموعه مقالاتی که در اینجا قرار می دهیم به تعریف استارت آپ ها یا استارتاپ و آسیب ها و کارکردهای آن و همچنین شیوه های کسب درآمد و یا توسعه کسب و کار اشاره خواهیم کرد  با ما همراه باشید تا تاثیر این استارت آپ ها یا استارتاپ را بر روی کسب و کارها درک کنید .

امروزه تبلیغات استارت آپ ها ( که با ۳ واژه ی استارتاپ یا استارت آپ یا استارت تاپ نوشته می شود ) در رسانه های ایرانی نیز بشدت در حال گسترش هست و برنامه های تلوزیونی جدای از اینکه حامیان خود را استارت آپ معرفی می کنند از آن طرف برنامه های تلوزیونی دیگری هستند که در مورد ایده و استارت آپ صحبت می کنند در حالی که تا ۲ سال پیش هیچ کس اصلا نمی دونست استارت آپ چی هست و به چی می گویند استارت آپ ولی امروزه توجه زیادی به آن می شود و البته ای توجه هم فقط و فقط در ایران به این زمان کشیده شده است در حالی که در کشورهای پیشرفته و بخصوص آمریکا استارت آپ ها همچون جواهرات و گنج های بزرگ مورد توجه سرمایه داران هست تا با خرید سهام استارت آپ های در حال پیشرفت سرمایه ی میلیونی خود را در عرض کمتر از ۱ الی ۲ سال به سرمایه چند میلیاردی تبدیل کنند.

 

در سالهای گذشته کلمه startup در اینترنت هم خیلی رشد کرده و نشانگر یک فناوری و نوآوری در اینترنت و موبایل ها هست ( البته در دنیای خارج از اینترنت هم صادق هست اما به دلیل رشد چشمگیر در دنیای مجازی این واژه فقط در سطح دنیای مجازی مطرح و شناخته شده است ) در حقیقت استارت آپ راه و روش نوینی هست که ازطریق وب سایت یا اپلیکیشن مورد استفاده ی مردم باشد و رشد سریع در بین مردم داشته باشد و  نمونه ی استارت آپ می توان از آپارات اسم برد که یک استارت آپ ایرانی هست که بعدها اپلیکیشن آپارات هم طراحی شد و هم اکنون ارزش مالی آپارات چند میلیون دلار شده ( حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده ) و درحالی که کمتر از ۵ سال از عمر آن می گذرد و این یعنی همان رشد سریع و فوق العاده استارت آپ ها که رشد آنها حتی قابل مقایسه با یک پتروشیمی بزرگ میدان نفتی هم نیست .

معنی اسارت آپ از دیدفرزاد فرضی پور

تعریف استارت آپ از دید ما این است که استارت آپ ها معمولا حاصل تفکر و ذهن خلاقِ ۱ الی ۲ نفر می باشد که با اراده و پشتکار باورنکردنی ( از دید تماشاگران ) ایده و فکر خود را عملی کرده باشند و مردم با ذوق و علاقه از ثمره ی تلاش آنها که ممکن است یک اپلیکیشن و یا یک سایت باشد ، استقبال کنند و با رشد خیلی سریع و زیاد در سطح کشوری یا قاره ای یا جهانی مطرح شوند که معمولا در اکثرمواقع صاحبان استارت آپ ها انسانهای پولداری می شوند ( که جدیدا هم همه استارت آپ واتس آپ را برای این موضوع مثال می زنند .. زیرا که صاحبان این اپلیکیشن نرم افزار خود را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار فروختن ( ۶۶هزاز میلیارد تومان به عبارتی ۲۲برابر آن ۳۰۰۰میلیارد توامان پولی که از بیت المال ایران دزدیدن ) و خریدار این اپلیکیشن کسی نبود جز مارک زاکنبرگ صاحب فیس بوک . به هر حال اپلیکیشن واتس آپ همه ی شرایط یک استارت آپ را داشت و توسط ۲ خالق ساخته شدو هدایت شد و با رشد سریع و زیاد در سطح جهانی مطرح شد و در آخر به ارزش مالی زیادی دست یافت ).

البته تعریف استارت آپ به این شکل هم هست که ،‌استارت آپ یک کمپانی با حدود ۸۰ نیرو با یک ساختمان بزرگ هست که در سطح جهانی به عنوان یک برند نوپا و تازه تاسیس معروف شده باشند .

 

استارت آپ ها به دلیل رشد بالایی که دارند حامیان مالی فوق العاده ای هم جذب می کنند و خیلی ها حاضر هستند برای فکر و ایده و خلاقیت ها میلیون ها دلار هزینه کنند . کسانی که این سرمایه گذاری را می کنند باهوش ترین تاجران دنیا هستند و چیزی کمتر از ایده پرداز ها و مدیران استارت آپ ها کم ندارند .

در این میان نظریه ای هم هست به این عنوان که زمان بنام ماندن استارت آپ ها حدود ۳ سال هست و استارت آپ ها در طول ۳ سال که بشدت در حال رشد هستند بشدت هم معروفیت کسب می کنند و به عنوان استارت آپ شناخته می شوند ( حتی مردم عادی هم این رشد را درک می کنند و واژه ی استارت آپ را به آن می دهند ) و بعد از گذشت ۳ سال معمولا استارت آپ ها به یک جایگاه رسییدند توسط کمپانی های بزرگ خریداری می شوند . در نتیجه استارت آپ ها را باید اینطور شناخت که چاچوب و سیاست کاری به شکلی دارند که قابلیت رشد سریع داشته باشند و موقعیت خوبی برای رشد به دلیل ویژگی و جایگاه خود داشته باشد .

در یک توضیح دیگر در مورداستارت آپ می توان گفت که استارت آپ به شرکت ها و کمپانی ها نوپای می گویند که با ایده و فکر تازه و خلاقانه شروع می کنند و به سرعت رشد می کنند و به درآمد می رسند که می توان در تاریخ به دنبال اسم های شناخته شده تر نظیر گوگل و مایکروسافت اشاره کرد که در زمانی استارت آپ بوده اند که الان هر کدام از این شرکت ها می توانند به تنهای مخارج مردم یک کشور را بپردازند .

ایده و فکر و خلاقیت

راسل بنیانگذار استارت آپ سیتگیک seatgeek ( یک جستجوگر بلیط هست ) در مورد استارت آپ نظرخوبی دارد و می گوید که ،‌زمانی که صاحبان استارت آپ خودشان احساس کردند که دیگر آن رشدسابق را ندارد و فکر آن ها به موفقیت رسیده و درآمد میلیونی را کسب کرده ،‌آن زمان باید از واژه ی استارت آپ استفاده نکنند و استارت آپ آنها احتمال زیاد ۳ سالگی خود را رد کرده است .

 

در کشور خودمان شرکت های معدودی هستند که از استارت آپ ها حمایت مالی می کنند و از ایده پردازها می خواند که فکر خود را با حمایت مالی آنها عملی کنند. کشور ما به دلیل شرایطی که دارد مکان خوبی برای رشد استارت آپ ها هست و رشد به نسبت جهانی سریعتر هم می شود اما هنوز ایده پردازها به قول معروف دل به دریا نزده اند و خیلی ها فکر خود را در یک note هم ننوشته اند و بعد از ماهها فراموش می کنند و یا این جمله را بعد ۱ سال می گونند که ، اٍ ،‌این سایت را زمانی منم به فکرش بودم ! .

ادامه دارد...

مطالب مشابه درباره استارت آپ ها یا استارتاپ و موبایلها :

بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد موبایل

اپلیکیشن ساده موبایل و کسب درآمد میلیاردی ؟

آموزش کسب درآمد با برنامه نویسی موبایل

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد