آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

راهکار تمرکز کارآفرینان موفق در محیط کار

راهکار تمرکز کارآفرینان موفق در محیط کار

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

شبکه های اجتماعی امروزه بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده اند. در این میان مدیریت چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس بدون شک دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر بخواهید در تمام آنها عضو بوده و فعالیت داشته باشید.....

امروزه ورود به عرصه کارآفرینی نیازمند تلاش فراوان و پیشبرد اهداف مختلف به منظور دستیابی به موفقیت است. این امر می‌تواند منجر به افزایش ساعت کاری شما شده و عملاً وقت خالی چندانی برای تان باقی نگذارد. مشکل اساسی در این میان نه در مورد ساعت کاری، بلکه معطوف به چگونگی حفظ تمرکز روی مسائل مهم است.

حفظ تمرکز روی امور مهم عاملی است که کیفیت عملکرد افراد را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. با این حال اگر نگاه دقیقی به زندگی مدرن بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که ابزارهای مختلفی امکان دستیابی به این هدف را دشوار ساخته‌اند. شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های آنلاین تنها بخشی از این تکنولوژی‌ها هستند. مشکل اصلی در این میان دسترسی آسان به چنین ابزارهایی حتی در محیط کار است. بر همین اساس در ادامه با هفت کارآفرین موفق در مورد شیوه‌های حفظ تمرکز در محیط کاری صحبت کرده‌ایم.

۱- اجازه ندهید ایمیل‌ها برنامه هفته‌تان را تنظیم کنند

تیم چن، کارآفرین آمریکایی و موسس برند NerdWallet  است. این برند در زمینه ارائه مشاوره های اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی فعالیت دارد. چن شیوه جالبی را در مورد برنامه ریزی هفتگی دنبال می کند و به این وسیله توانسته است استارتاپ برندش را به ارزشی حدود ۵۵۰ میلیون دلار برساند. شیوه کار خلاقانه و ساده است. در واقع «تیم»  ابتدای هر هفته طرحی از آنچه باید انجام دهد، تهیه کرده و به منظور آگاهی از نظر دیگر کارمندانش آن را به وسیله سرویس ایمیل به اشتراک می گذارد. به این ترتیب دیگر خبری از ایمیل های اول هفته کارمندان که چن آن را «کابوس هفته جدید» خطاب می‌کند، نخواهد بود.

صاحب برند NerdWallet در این مورد این گونه اظهار نظر کرده است: «ابتدای هر هفته به جای آنکه در ایمیل کارمندانم غرق شده و اجازه دهم آنها برای هفته آتی تصمیم بگیرند، برنامه  کلی را تهیه کرده و به وسیله یک ایمیل با کارمندان به اشتراک می‌گذارم. مزیت اصلی این شیوه آن است که ساختار اصلی را شما تهیه کرده و این اجازه را به کارمندان می‌دهید که به آن شاخ وبرگ دهند. به این ترتیب هم برنامه موردنظرتان را در طول هفته پیگیری خواهید کرد و هم خلاقیت کارمندان را به فعالیت های موردنظرتان اضافه می کنید.»

شیوه های کسب درآمد خانگی

۲- ساده سازی کارها، رمز موفقیت در کسب وکار

آدم‌های خوش بین معمولاً دوست ندارند با امور سخت ودشوار دست وپنجه نرم کنند. در واقع آنها قادرند هر فعالیت دشواری را برای خود به یک تفریح و بازی تبدیل کنند. یکی از این افراد خوش بین و خلاق دانیلا یاکوبوفسکی، صاحب فروشگاه اینترنتی BaubleBarاست.

این فروشگاه که در زمینه جواهرات فعالیت دارد، موفق شده تنها در عرض یک سال از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۰ ارزش خود را به ۱۱٫۵ میلیون دلار برساند. بر همین اساس دانیلا شیوه خود را یکی از تأثیرگذارترین عوامل در راستای کسب این موفقیت خوانده است. سبک وی خلاقانه و در عین حال ساده است: «من در مورد برنامه ریزی به شدت وسواس دارم. کمتر به یاد دارم کاری را بدون برنامه ریزی قبلی انجام داده باشم. به همین دلیل در محیط کار نیز از برنامه ریزی به عنوان یک اهرم کمکی استفاده می‌کنم.

اگر می‌خواهید مانند من عمل کنید، ابتدا امور پیش رو را براساس اولویت و فوریت طبقه بندی کرده و سپس سعی کنید آنها را تا جای ممکن خرد کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید که هر فعالیت را بتوان در حداکثر دو ساعت به اتمام رساند.»

صاحب استارتاپ BaubleBar خردسازی امور را راهکاری می داند که فشار روانی ناشی از دشواری شان را کاهش می‌دهد. به این ترتیب می توان با تمرکز بیشتر فعالیت‌های هفته را پیگیری کرد.

۳- تقویت تمرکز با انجام ورزش مخصوص

الیور خراز، کارآفرینی است که حوزه تحصیلات آکادمیکش در زمینه پزشکی را با کارآفرینی ترکیب کرده و حاصل آن را از سال ۲۰۰۷ در دسترس جهان قرار داده است. وب سایت ZocDoc در زمینه ارائه توصیه‌های پزشکی و معرفی متخصصان برجسته هر منطقه فعالیت دارد. ارزش این برند در حال حاضر ۹۵ میلیون دلار است و اغلب نقاط جهان را تحت پوشش دارد.

نحوه عملکرد الیور هنگامی به ذهنش رسید که در دوران تحصیل مجبور به مطالعه طولانی بود:  «تحصیل در دانشگاه به رغم تمام مزایایی که برای من به همراه داشت، مطالعات طولانی و خسته کننده را نیز سد راهم قرار داده بود. اگرچه در ابتدا روزی ۱۴ ساعت مطالعه بسیار دشوار بود، اما به مرور زمان یاد گرفتم که چگونه ذهنم را روی اموری که حتی به آنها علاقه ندارم، متمرکز کنم. این شیوه تنها نیازمند تکرار زیاد است. به این ترتیب که ابتدا باید تلاش کنید ذهن‌تان را روی یک موضوع دلخواه برای پنج دقیقه متمرکز کنید.

توجه داشته باشید که در این پنج دقیقه باید فقط در مورد موضوع موردنظر فکر کنید. هر امر دیگری که تمرکزتان را برهم بزند، تمرین را خراب کرده و پس از یک ساعت دوباره باید از ابتدا شروع کنید. به مرور زمان تمرکزتان را افزایش دهید. برای من حدود شش ماه طول کشید تا بتوانم تمرکزم را به دو ساعت مداوم افزایش دهم.»

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

۴- از تفریح و بیکاری نترسید

مریل استابز، صاحب یکی از خوشمزه ترین شرکت های جهان است. این کارآفرین جوان یک شبکه اجتماعی در زمینه آشپزی ایجاد کرده است. Food52  سایتی است که در آن می توانید شیوه پخت غذاهایی از سراسر جهان را پیدا کنید. همچنین برای آنهایی که علاقه مند هستند، امکان بارگذاری تصاویر و فرمول غذاهای موردنظرشان فراهم خواهد بود.

همان قدر که ایده استابز خلاقانه است، شیوه فعالیت وی نیز جالب توجه است. این شیوه براساس ایجاد تعادل میان ساعت کاری و استراحت به منظور تقویت تمرکز طراحی شده است. به بیان مریل، پس از هر فعالیت مهمی که انجام می دهیم، فکر و جسم مان نیاز به استراحت دارد. توجه به همین نکته کوچک در زمان نیاز به تمرکز و دقت فراوان شما را با انرژی خارق العاده ای مواجه می سازد.

«برخی افراد به گونه ای رفتار می‌کنند که انگار تفریح و بیکاری در برخی از ساعات روز یک جرم عجیب است. برای من اینکه پس از چهار ساعت فعالیت کاری از محل کار خارج شده، به یکی از پارک های اطرف رفته یا اندکی قدم بزنم امری کاملاً طبیعی است. استراحت، تفریح و بیکاری به من امکان تقویت توانایی تمرکز در مواقع موردنیاز را می‌دهد.»

۵- خداحافظی با تلفن همراه

اگر تاچندی پیش طراحی سایت یک مهارت تخصصی بود، دیو روسنکو با استارتاپ Weebly همه معادلات را به چالش کشید. Weebly  با هدف ساده سازی فرآیند طراحی سایت و تبدیل آن به روند کشیدن  و رها کردن  (Drag and Drop) معرفی شده است.

این کارآفرین فرانسوی ایده جالبی در مورد حفظ تمرکز دارد: «من عادت دارم هنگامی که در یک کنفرانس، جلسه یا ملاقات کاری هستم، تلفن و ساعتم را فراموش کنم. این دو ابزار عمدتا در هنگام صحبت های افراد مورد توجه قرار گرفته و باعث کاهش تمرکز کامل شخص می شود. به عنوان یک فرد متعهد در شرکت نیز چنین ایده رفتاری را پیاده کرده‌ام. در واقع قانون غیرقابل تخطی در Weebly آن است که در حین جلسات لپ تاپ ها باید خاموش باشند.

تفاوتی ندارد که شما کارمند معمولی هستید یا مجری جلسه، این قانون در مورد همه یکسان خواهد بود. امتحان چنین شیوه ای به شما نشان خواهد داد که بدون استفاده از ابزارهای مدرن افراد تمرکز ذهنی بیشتری در جلسات دارند.»

۶- تحرک بیشتر، عملکرد بهتر

شبکه های اجتماعی امروزه بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده اند. در این میان مدیریت چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس بدون شک دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر بخواهید در تمام آنها عضو بوده و فعالیت داشته باشید. بر همین اساس رایان هوملز طرح دامنه مدیریت یکپارچه شبکه های اجتماعی به نام Hootsuite را طراحی کرده است.

برخلاف آنچه در ذهن بسیاری از افراد در مورد کارآفرینان فعال در حوزه IT ثبت شده است، هولمز نه تنها بیشتر ساعات روز را پای کامپیوتر نمی‌گذراند، بلکه یک ورزشکار نیمه حرفه‌ای است. «اینکه ابتدای روز را با کار شروع کنم، بیشتر شبیه یک کابوس است تا زندگی خلاقانه. البته این امر لزوما به معنای در خانه ماندن نیست. شروع روز با یک پیاده روی نسبتا طولانی و ورزش یوگا مناسب به نظر می رسد. همچنین در تعطیلات آخر هفته نیز نباید ورزش های آبی و کوهنوردی را فراموش کرد. در هر حال اگر بخواهیم عملکرد مناسبی در زمان فعالیت حرفه ای داشته باشیم، به جای تمرکز روی ساعت کاری باید به بازدهی آن توجه کنیم. ورزش عاملی است که به من در راستای افزایش کیفیت عملکردم کمک می‌کند.»

۷- هر روز یک کار متفاوت

جنی ریپس، یکی از جوان ترین کارآفرینانی است که توانسته به لیست مجله فوربس راه پیدا کند. حوزه فعالیت وی در زمینه تولید نوشیدنی است. نکته اساسی که آن را عامل اصلی موفقیت خود می داند، اختصاص هر یک از روزهای هفته به انجام یک فعالیت مشخص است. در واقع آنچه صاحب برند Owl’s Brew تقسیم بندی روزهای هفته می نامد، نقشی اساسی در این شرکا ایفا می کند. «تجربه عملی به من ثابت کرده که نمی توان در یک روز به چند کار و پروژه مختلف رسیدگی کرد. بر همین اساس به هیچ کارمندی اجازه ارتکاب چنین اشتباهی را نمی دهم.»

کسب درآمد .  تمرکز در کار . حفظ تمرکز . کارآفرینی . کسب و کار . محیط کار . مدیریت کسب و کار

گام های شروع کسب و کار کوچک زودبازده

گام های شروع  کسب و کار کوچک زودبازده

اسم یک کسب و کار در هر جنبه‌ی کسب و کار نقش دارد، ازاین‌رو باید نام خوبی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که در بررسی گزینه‌های موجود، تمام جوانب را درنظر می‌گیرید و نام مناسبی انتخاب می‌کنید.

وقتی نام مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به این می‌رسد که بررسی کنید نام انتخابی‌تان ثبت شده یا در حال استفاده است یا نه. آن‌گاه، لازم است آن‌را ثبت کنید. یک شرکت مالکیت فردی باید نام کسب و کارشان را در ادارات بخش یا ایالت خودشان ثبت کنند...


تصمیم گرفتن برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تصمیماتی باشد که در طول زندگی‌تان گرفته‌اید. ولی در این راه باید موارد زیادی را مدنظر قرار دهید. در اینجا ۱۰ گام برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده ارائه شده‌است که به گام‌های اصلی راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده نگاهی اجمالی می‌اندازد. این گام‌ها را به نوبت طی کنید، و این‌گونه می‌توانید در مسیر مالکیت کسب و کار کوچک خود قرار بگیرید.

گام ۱: انگیزه بگیرید

تمام کسب و کارها از یک نقطه‌ی مشترک شروع می‌کنند – یک ایده.

شاید سال‌ها آرزوی راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده برای خودتان را در ذهن‌تان پرورانده باشید، یا حتی ممکن است به‌صورت ناگهانی ایده‌ای به ذهن‌تان خطور کرده باشد و از چیزی الهام گفته‌باشید. فارغ از این‌که منبع آن چیست، نخستین گام راه اندازی یک کسب و کار کوچک این است که یک ایده‌ی کسب و کار داشته‌باشید.

گام ۲: تحقیق کنید

ایده‌ی اصلی‌تان را شناسایی کرده‌اید، حالا نوبت این است که آن را در ترازوی واقعیت بسنجید. آیا واقعا آمادگی راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارید؟ این تست راه اندازی یک کسب و کار را انجام دهید تا ببینید آیا آمادگی این کار را دارید و آن‌چه برای کسب این آمادگی لازم است را بدانید.

مرحله‌ی بعد تحقیق که در فرآیند استارت آپ کسب و کار کوچک‌تان انجام می‌شود به شما کمک می‌کند بفهمید آیا ایده‌ی کسب و کاری‌تان پتانسیل عملی شدن دارد یا خیر.

برای موفق شدن یک ککسب و کار کوچک زودبازده ، باید مشکلی را حل کند، نیازی را رفع کند یا چیزی را عرضه کند که بازار خواهان آن است. راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید این نیاز را شناسایی کنید، از جمله تحقیق، گروه‌های کانونی، و حتی آزمون و خطا. با بررسی بازار، باید به برخی سوالات پاسخ دهید از جمله:

– آیا برای محصولات/خدمات پیش‌بینی شده‌تان نیازی وجود دارد؟

– چه کسی به این کالاها/خدمات نیاز دارد؟

– آیا شرکت‌های دیگری وجود دارند که محصولات/خدمات مشابهی ارائه کنند؟

– این رقابت چگونه است؟

– کسب و کار شما تا چه اندازه در بازار موفق خواهد بود؟

شیوه های کسب درآمد خانگی

گام ۳: یک برنامه تهیه کنید

شما برای این‌که ایده‌ی کسب و کارتان را به واقعیت تبدیل کنید به یک طرح و برنامه نیاز دارید. اگر به‌دنبال جلب حمایت مالی از یک سرمایه گذار با مؤسسه‌ی مالی هستید، پس قطعا و ضرورتا به یک طرح کسب و کار رسمی نیاز دارید.

حتی اگر به‌دنبال جلب حمایت مالی نیستید، یک طرح کسب و کار می‌تواند افق دید شما را درباره‌ی آن‌چه می‌خواهید به دست بیاورید شفاف کند و به شما در طرح‌ریزی برای آن کمک می‌کند.

درکل، طرح کسب و کارتان باید اهداف کسب و کارتان را و انگیزه‌ای که در پس آن است ترسیم کند، همچنین باید برنامه‌تان را برای رسیدن به اهداف‌تان چه از نظر بازاریابی و چه از نظر تأمین مالی نیز بیان کند.

گام ۴: برنامه‌ی تأمین مالی‌تان را مشخص کنید

راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیازمند پول زیادی نیست، ولی به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دراد. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای کسب و کار کوچک‌تان پول جمع کنید، ازجمله:

– تأمین مالی

– وام کسب و کارهای کوچک

– کمک هزینه‌ی کسب و کارهای کوچک

– سرمایه‌گذاران فرشته

همچنین می‌توانید تلاش کنید با استفاده از سرمایه‌ی اندکی که در اختیار دارید کسب و کارتان را به پیش ببرید و هرچه می‌توانید از سرمایه‌ی کمتری برای راه اندازی کسب و کار کوچک خود استفاده کنید.

گام ۵: یک ساختار کسب و کاری انتخاب کنید

کسب و کار کوچک‌تان می‌تواند تحت مالکیت فردی، شراکتی، شرکت مسئولیت محدود (LLC) یا یک شرکت باشد. ساختار کسب و کاری که انتخاب می‌کنید بر فاکتورهای بسیاری اثرگذار است،‌از نام کسب و کارتان گرفته تا بدهی‌ها، و نحوه‌ی دسته‌بندی مالیاتی‌تان.

ممکن است یک ساختار کسب و کاری اولیه انتخاب کنید، و سپس با رشد کسب و کارتان و تغییر نیازها، این ساختارتان را تغییر دهید.

گام ۶: نام کسب و کارتان را انتخاب و ثبت کنید

اسم یک کسب و کار در هر جنبه‌ی کسب و کار نقش دارد، ازاین‌رو باید نام خوبی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که در بررسی گزینه‌های موجود، تمام جوانب را درنظر می‌گیرید و نام مناسبی انتخاب می‌کنید.

وقتی نام مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به این می‌رسد که بررسی کنید نام انتخابی‌تان ثبت شده یا در حال استفاده است یا نه. آن‌گاه، لازم است آن‌را ثبت کنید. یک شرکت مالکیت فردی باید نام کسب و کارشان را در ادارات بخش یا ایالت خودشان ثبت کنند. شرکت‌ها، شرکت‌های مسئولیت محدود، یا مشارکت محدود عموما نام کسب و کارشان را زمانی ثبت می‌کنند که کارهای اداری تشکیل این شرکت‌ها را انجام می‌دهند.

فراموش نکنید به محض انتخاب نام کسب و کارتان آن نام را ثبت کنید.

گام ۷: مجوزات لازم را بگیرید

کاغذبازی بخشی از فرآیند راه اندازی یک کسب و کار است. انواع مختلفی از مجوزات کسب و کار کوچک وجود دارد که ممکن در وضعیت شما نیز به‌کار بروند، این مجوزات به نوع کسب و کاری که راه اندازی می‌کنید و موقعیت مکانی‌تان بستگی دارند. لازم است در طول فرآیند استارت آپ تحقیق کنید به چه مجوزاتی برای راه‌اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

گام ۸: موقعیت مکانی خود را مشخص کنید

مستقر کردن دفتر کسب و کارتان برای عملیات کسب وکاری‌تان بسیار مهم است، فرقی نمی‌کند یک دفتر خانگی باشد یا یک فضای اداری مشترک یا شخصی، یا حتی یک فروشگاه خرده‌فروشی.

لازم است درباره‌ی محل دفتر، تجهیزات و کارهای اولیه‌ی راه‌اندازی فکر کنید، و اطمینان حاصل کنید مکانی که انتخاب می‌کنید با نوع کسب و کاری که انجام می‌دهید سنخیت داشته باشد.

گام ۹: سیستم حسابداری‌تان را مشخص کنید

زمانی‌که سیستم‌ها در جای خودشان قرار دارند کسب و کارهای کوچک به‌صورت مؤثرتری اداره می‌شوند. سیستم حسابداری یکی از مهمترین سیستم‌ها برایکسب و کارهای کوچک است.

سیستم حسابداری برای تنظیم و مدیریت بودجه، تعیین نرخ‌ها، انجام دادوستد با دیگران، و دمحاسبه و طبقه بندی بیمه و مالیات‌تان لازم است. شما می‌توانید خودتان سیستم حسابداری‌تان را راه‌اندازی کنید، یا برای این کار کسی را استخدام کنید.

گام ۱۰: کسب و کار کوچک‌تان را ترویج و تبلیغ کنید

زمانی‌که کسب و کارتان راه‌اندازی شد و شروع به فعالیت کرد، باید شروع کنید به جذب مشتری. برای این کار بهتر است از پایه شروع کنید و یک پیشنهاد فروش منحصر به‌فرد (USP) بنویسید و یک طرح بازاریابی آماده کنید.

آن‌گاه، هرچه ایده‌ی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک که وجود دارد بررسی کنید تا مؤثرترین راه برای تبلیغ کسب و کارتان را بیابید.

وقتی این فعالیت‌های استارت آپ کسب و کار را انجام دادید، تمام اصول بنیادین و پایه‌های راه اندازی یک کسب و کار کوچک را فراهم کرده‌اید و برایموفقیت کسب و کار کوچک‌تان آماده‌اید.

کسب درآمد . کسب و کار . تبلیغ کسب و کار . راه‌اندازی کسب و کار  . کارآفرینی . کسب و کار زودبازده . کسب و کار کوچک . وام کسب و کار

بررسی کلاس کنکور در قبولی آزمون سراسری

بررسی کلاس کنکور در قبولی آزمون سراسری

شاید برای همه ما سوال باشد که این همه تبلیغات درباره کنکور و کلاس ورودی دانشگاه چقدر به واقعیت نزدیک است آیا کلاس کنکور تاثیری در کسب رتبه خوب برای ما دارد ؟ اصلا کلاس کنکور دانشگاه در قبولی دانشگاه موثر است؟ حتما شعارهای دهن پر کن و جذاب کلاس های کنکور را از تلویزیون ، رسانه های جمعی ، نشریات و.. شنیئه اید شعارهایی مثل:

با تکنیک های ما هر تستی را از پای در میارید!

کنکور خیلی آسونه!

دین و زندگی را با ۱۲۰ دقیقه آموزش ۱۰۰ درصد بزنید!

با نگاه تست های ریاضی و فیزیک را خواهید زد!

تضمین درصد ۱۰۰ شما در تمام دروس با عقد قرار داد رسمی!

 

شاید این شعارها برای شما هم آشنا باشه، این‌ها نمونه کوچیکی از تبلیغات موسسات مختلف در زمینه کنکور هست. گاهی اوقات تبلیغات و شعارهایی که از بعضی موسسات دیده میشه به قدری غیر قابل باور هست که خودشون هم به شعارشون می‌خندن!

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

یه داوطلب کنکوری بی تجربه که تمام فکر و ذهن خودش رو متمرکز روی رشته مورد علاقه‌ش کرده به راحتی بازیچه شعارهای موسسات مختلف میشه! اما نگاه منطقی به موضوع کلاس کنکور میتونه شما رو از دست افراد سودجو نجات بده.

در درجه اول باید به این درک برسیم که کسی که سال اول کنکورش هست و تجربه‌ای در زمینه کنکور نداره برای اینکه انتخاب درستی داشته باشه باید با کسانی مشورت کنه که تجربه لازم در زمینه کنکور رو دارند. افرادی که خودشون این مسیر رو طی کردن و با دغدغه‌‌ی کنکوری‌ها آشنایی دارند.

کلاس کنکور شرکت کنم یا نه؟

  • اول از همه شما باید با مشاور خودتون تو این زمینه مشورت کنید. مشاور شما با بررسی ساعت مطالعه و تست‌هایی که برای یک درس خاص کار کردید و همچنین بررسی نقاط ضعف میتونه مشورت خوبی در این زمینه به شما بده. امکان اینکه شیوه مطالعه شما در درس مربوطه صحیح نباشه و یا از منبع با کیفیتی استفاده نمیکردین زیاد هست. اکثر مواقع با تغییر منابع کمک آموزشی و تنظیم برنامه مطالعاتی مشکل شما تو درسی که احساس ضعف می‌کنید برطرف میشه. با همه این اوصاف اگر تصمیم دارید که در کلاس کنکور شرکت کنید ب موارد زیر حتما توجه لازم رو داشته باشید:
  • شما تو سال کنکور باید از تمام کارهای غیر ضروری خودتون بزنید و زمان بیشتری رو به مطالعه اختصاص بدید. این به این معنی هست که زمان برای شما خیلی با ارزش هست و اگر فرصت مطالعه کمی داشته باشید پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهید داشت.
  • یک ورزشکار اگر بهترین مکمل‌ها ورزشی رو استفاده کند و خواب و خوراک خوبی هم داشته باشه ولی در اگر توی باشگاه خوب تمرین نکنه به هیج عنوان در ورزش پیشرفت نخواهد کرد. این موضوع برای شما هم صدق می کنه، اگر بهترین جزوات رو داشته باشید و یا در بهترین کلاس‌های خصوصی کشور شرکت کنید ولی زمان مناسبی رو به مطالعه اختصاص ندید، مطمئنن پیشرفت چشم گیری نخواهید داشت!
  • شرکت در کلاس کنکور برای دانش آموزانی که در طول هفته به مدرسه میرن به نوعی فاجعه محسوب میشه. خستگی ناشی از این کلاس‌ها تمام شور و اشتیاق یه دانش آموز رو برای مطالعه میگیره و به نوعی داره درجا میزنه!
  • شرکت در کلاس کنکور برای فارغ التحصیلان خیلی منطقی تر به نظر میرسه چرا که پشت کنکوری‌ها تمام هفته رو در اختیار خودشون هستن و میتونن از کلاس‌های کنکور به نحو احسن استفاده کنند.
  • خیلی از کلاس‌های کنکور برخلاف تبلیغاتشون کیفیت آن چنانی ندارن، بنابراین استفاده از تجربیات کنکوری‌های سال گذشته و راهنمایی گرفتن از مشاور میتونه در انتخاب صحیح به شما کمک کند.
  • داشتن سابقه طولانی در تدریس نمیتونه به تنهایی ملاک خوبی برای استاد مناسب باشه. استاد کلاس باید هماهنگ با کنکورهای اخیر (از سال ۹۲ به بعد) به روز شده باشه و با دید کلی طراحان و زیر و بم مطالب درسی آشنایی داشته باشه.

این موضوع رو برای انتخاب کلاس کنکور همیشه مدنظر داشته باشید

هیچ فرمول و تکنیک ابتکاری خاصی نمیتونه به شما کمک کنه. برای این که در هر درسی به درصدهای خوب برسی باید در درجه اول مفهوم درس رو یاد بگیری. شما با یادگیری مفهوم درس و تمرین و تکرار میتونید خیلی از مشکلات خودتون رو حل کنید.

به قدری این موضوع مهم هست که ترجیح میدم باز هم تاکید کنم:

مهم ترین و اصلی ترین فرمولی که باعث پیشرفت شما در هر درسی میشه تلاش و پشت کار خودتون هست  نه تکنیک‌های من در آوردی و غیر علمی فلان استاد! این شما هستید که باید وقت بذارید و کتاب ها رو بخونید. این شما هستید که تست‌های بیشماری بزنید. تنها شما هستین که میتونید با تمام وجود برای قبولی رشته مورد علاقتون وقت اختصاص بدید، فقط و فقط خود شما.

بنابراین ذهن خودتون رو از حاشیه ها خالی کنید. ایمان داشته باشید که هیچ راه میون بری برای موفقیت توی کنکور وجود نداره!

بالاخره چیکار کنیم؟

مهارت های موفقیت در کنکور

خیلی خلاصه بهتون بگم که:

اگر دانش آموز هستید و مدرسه میرید کلاس کنکور قطعا واستون خسته کننده خواهد بود و زمان زیادی از شما میگیره. بنابراین باید حواستون باشه اگر توی درسی واقعا احساس ضعف میکنید جوری که هیچ کتاب کمک آموزشی مشکلتون رو حل نمیکنه میتونید از کلاس کنکور استفاده کنید. البته نهایتاً یک تا دو کلاس شرکت کنید و بیشتر از این نه.

اگر فارغ التحصیل هستید طبیعتاً وقت زیادی در اختیار دارید بنابراین میتونید کلاس‌های بیشتری نسبت به دانش آموزان شرکت کنید. اما شما هم تا یه حدی مجازین کلاس بردارین و بشتر از اون قطعا به نتیجه کنکورتون ضربه بزرگی میخوره! نرید همه کلاس‌ها رو ثبت نام کنید! نهایتاً سه کلاس اون هم توی درس‌های که واقعا احساس ضعف دارید.

هشدار میدم بهتون که اگر سرتون رو با شرکت بیش از حد با شرکت در کلاس‌‌های کنکور گرم کنید، شک نکنید آخر سر نتیجه کنکورتون اصلا اون چیزی که میخواید نیست! باید توی هفته وقت آزاد زیادی برای مطالعه درس‌هاتون در اختیار داشته باشید.

گام های موفقیت در امتحان کنکور ۹۷

گام های موفقیت در امتحان کنکور ۹۷

مراحل یا گام های زیادی برای موفقیت در کنکور سال جدید وجود دارد و اگر در پی قبولی در رشته خوب و مورد علاقه، دانشگاه معتبر و کسب رتبه برتر در کنکور هستید این مراحل و گام ها را در روش مطالعه برای کنکور لحاظ کنید.

ماراتنی بزرگ به اسم کنکور شاید اولین و بزرگ‌ترین آزمون جدی زندگی شما باشد که آینده تحصیلی و شغلی‌تان را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. کنکور می‌تواند شما را به آرزوهایتان برساند پس به جای بهانه آوردن و کلنجار رفتن با خودتان دنبال راه کارهایی باشید تا به بهترین نحو ممکن برای این آزمون آماده شوید.

مهارت های موفقیت در کنکور


گام اول: با برنامه ریزی مطالعه کنید

اگر با رتبه‌های برتر سال‌های گذشته درباره موفقیتشان در کنکور صحبت کنید یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت خود را داشتن برنامه ریزی منسجم و دقیق می‌دانند. دانش آموزی که با برنامه ریزی مطالعه می‌کند، دید خیلی بهتری نسبت به رویدادهای پیش رو خواهد داشت و نگرانی‌هایش درباره مسائل مختلف از بین می‌رود.

با برنامه ریزی شما می‌دانید که:

  • هر روز، صبح تا شب قرار است چه درس‌هایی را مطالعه کنید.
  • می‌توانید به راحتی بین برنامه آزمون‌های آزمایشی خود و هم چنین برنامه مدرسه‌تان تعادل برقرار کنید.
  • چه ایامی از ماه را به مرور مطالب گذشته می‌پردازید.
  • چه ایامی را قرار است که به تست زنی اختصاص دهید.
  • به راحتی بین دروس اختصاصی و عمومی خود تعادل برقرار می‌کنید.
  • هم چنین می‌توانید بین درس‌های پایه (سال دوم و سوم دبیرستان) و مباحث پیش دانشگاهی ارتباط مناسب برقرار کنید.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که سال کنکور نمی‌تواند سال آزمون و خطا برای شما باشد. شما در این یک سال باید مطالب درسی ۳ سال تحصیلی را مطالعه کنید؛ بنابراین برای برنامه ریزی که از مهم‌ترین اصول موفقیت در کنکور سراسری است حتما با افراد کار بلد مشورت کنید. افرادی که خودشان این مسیر را طی کرده باشند و با نیازهای یک کنکوری کاملا آشنا باشند.


گام دوم: امور درسی خودتان را چک کنید

طبق تحقیقاتی که انجام شده است سرعت آهو بسیار از سرعت شیر بیشتر است؛ اما چگونه است که در کورس بین این دو، نهایتا شیر که سرعت کم تری دارد پیروز می‌شود؟ جواب ساده است، تنها دلیل این است که در این کورس آهو مدام به پشت سر خود نگاه می‌کند و شیر تنها و تنها به هدف خود یعنی آهو خیره شده است.

این مثال برای شما عزیزان کنکوری هم صدق می‌کند. مهم‌ترین رقیب شما در مسیر آمادگی برای کنکور سراسری فقط و فقط خود شما هستید. مقایسه کردن وضعیت درسی خودتان با سایر افراد کار بسیار اشتباهی است. شما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که همه افراد شبیه هم نیستند، بنابراین مقایسه وضعیت درسی با سایر رقبای خود در کلاس درس و مدرسه اشتباه محض است. شما می‌بایست نهایت تلاش خودتان را به کار ببرید تا نسبت به روز گذشته و هفته قبل خودتان عملکرد بهتری داشته باشید. برای اینکه نسبت به وضعیت درسی خود آگاه باشید بهترین کار ثبت امور درسی است. برای اینکار نیاز نیست از دفترهای برنامه ریزی پر زرق و برق موجود در بازار استفاده کنید. با تهیه یک سالنامه کارهای درسی هر روز را ثبت کنید. به این ترتیب هر روز تمایل شما برای اینکه نسبت به روز گذشته خود فعالیت بیشتری انجام دهید بیشتر خواهد شد. علاوه بر این شما با ثبت امور درسی با اوقات مرده خود نیز، در طول روز آشنا خواهید شد.

ثبت امور درسی از بهترین کارهایی است که می‌توانم انجام آن را به همه شما توصیه کنم و مطمئن باشید که در عرض یک تا دو ماه نتیجه آن را خواهید دید. مهم‌ترین فایده این کار افزایش ساعات مطالعه شما خواهد بود.


گام سوم: درس‌ها را صحیح مطالعه کنید

خیلی از کنکوری‌ها شکایت می‌کنند که در آزمون‌های آزمایشی آن طور که انتظار دارند نتیجه نمی‌گیرند. حتی با اینکه زمان قابل توجه ای برای تست زنی و مطالعه کردن اختصاص می‌دهند اما نتیجه دلخواهشان به دست نمی‌آید. در اکثر موارد با بررسی علل مختلف متوجه این موضوع می‌شویم که روش مطالعه آن‌ها برای درس‌های مختلف یکسان است. دقت کنید که ماهیت دروس عمومی و اختصاصی متفاوت است. بعضی از دروس تنها جنبه مطالعاتی و حفظ کردن دارند مثل دین و زندگی، بعضی از درس‌ها محاسباتی هستند و کسب موفقیت در این درس‌ها تنها بستگی به تمرین و تست زنی دارد مثل ریاضیات و در آخر بعضی از دروس مثل شیمی هم مباحث مطالعاتی و حفظی دارد و هم مباحث محاسباتی و استدلالی، بنابراین قبل از آغاز مطالعه جدی برای کنکور باید با نحوه اصولی مطالعه دروس آشنا شوید.


گام چهارم: خودتان را ارزیابی کنید

در دنیا تمامی طرح‌های کلان و بزرگ بعد از ساخت و قبل از اجرایی شدن و افتتاح آن‌ها، ابتدا ارزیابی می‌شوند تا از صحت و سالم بودن طرح اطمینان حاصل شود. شما کنکوری‌های عزیز هم می‌بایست در این یک سال به دفعات مورد سنجش قرار بگیرید تا عیار شما مشخص شود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی فواید زیادی دارد از جمله:

  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما این اجازه را می‌دهد که در سطح کشور خودتان را با رقبا محک بزنید.
  • نقاط ضعف شما را در دروس مختلف آشکار می‌شود.
  • نحوه مطالعه نادرست دروس مختلف را کشف میکنید.
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما در شناخت بی‌دقتی‌هایتان کمک خواهد کرد.
  • به مرور زمان دقت و سرعت العمل شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • حس رقابت را در شما افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با تمایل بیشتری مطالعه کنید.
  • با شرکت در آزمون‌های آزمایشی با برنامه درس خواندن را تجربه می‌کنید.
  • با تکنیک های آزمون دادن آشنا می‌شوید و مدیریت جلسه آزمون را یاد خواهید گرفت.
  • شبیه‌سازی عالی برای شما خواهد بود و می‌توانید به راحتی خودتان را در فضای جلسه کنکور تجسم کنید.
  • یاد خواهید گرفت که ۴ ساعت بر روی صندلی بنشینید و با مدیریت زمان به سوالات آزمون پاسخ دهید.

توجه داشته باشید در کنار مواردی که گفتیم داشتن یک مشاور کاربلد که در تمامی مسیر آمادگی کنکور سراسری کنار شما باشد از مهم‌ترین ارکان موفقیت در کنکور سراسری است. در این راه پرپیچ و خم حتما و حتما از افراد ماهر که واقعا دانش این کار را دارند مشورت بگیرید.

برای موفقیت در کنکور سراسری هیچ‌گونه راه میان بر و تکنیک خاصی وجود ندارد. شما باید اصولی و حرفه‌ای درس‌هایتان را مطالعه کنید و با فهم عمق مطالب بتوانید تست ها را پاسخ بدهید.

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه