آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

شیوه شبکه‌سازی استارت‌آپی خوب برای کسب و کار

شیوه شبکه‌سازی استارت‌آپی خوب برای کسب و کار

  کسب درآمد از اینترنت این روزها داغ است و هر کسی دارد تا از طریق سایتهای اینترنتی ، شبکه های اجتماعی ، پیام رسان های موبایلی و خلاصه هر چیزی که به دنیای مجازی مربوط است کسب درآمد کند . کسان زیادی هستند که در دنیای مجازی به کارآفرینی مشغول هستند و کسب درآمد بالایی دارند .حال سوال این است اگر به عنوان کارآفرین استارت آپی را راه اندازی کردید برای توسعه کارتان می توانید شبکه سازی کنید شبکه سازی استارت آپی بسیار سخت و مشکل اگر درست عمل نکید ولی اگر از ایده های سه گانه زیر استفاده کنید به راحتی می توانید شبکه سازی کنید و به کسب درآمد بالا برسید و کسب و کارتان را به عنوان کارآفرین توسعه بخشید:

ممکن است شبکه‌سازی سخت باشد، مخصوصاً در سیلیکون ولی یا هر مرکز استارت‌آپی دیگر. در رویدادهای بزرگ، غالباً شناسایی و تشخیص کارآفرینان قلابی از آن‌هایی که چیزهای شگفت‌انگیزی می‌سازند یا ارتباطات فوق‌العاده‌ای دارند، کار دشواری است؛ بنابراین غیرمعمول نیست که بعد از چند ساعت با خستگی و بی‌حوصلگی، بدون هیچ نتیجه‌ای، رویداد را ترک کنید.

اما دنیای استارت‌آپ‌ها اکوسیستمی است که در آن، ارتباطات و آشنایی‌ها می‌توانند برای جذب سرمایه یا یافتن شریک کلیدی، حیاتی باشند و شبکه‌سازی بخشی از این بازی است. پس یک کارآفرین تازه‌کار چه باید کند؟

گر چه حضور در رویدادهای بزرگ مهم است، اما در ادامه به ۳ راه بهتر برای توسعه و گسترش سریع شبکه‌ اشاره می‌کنیم که در کنار آن‌ها می‌توانید انرژی خود را برای شرکت جدید و رو به رشد خود حفظ کنید.

۱. شبکه‌سازی یک‌به‌یک

چرا به‌جای آنکه خودتان به ملاقات افراد مناسب بروید، ملاقات با آن‌ها را به شانس و اقبال موکول می‌کنید و منتظر می‌مانید تا به‌طور اتفاقی در پشت میز بوفه آن‌ها را ملاقات کنید؟ به‌جای این کار، به افراد مختلفی فکر کنید که دوست دارید با آن‌ها ملاقات کنید (و کسانی که دوست دارند تا با شما ملاقات کنند). مثلاً اگر یک شرکت فناوری پزشکی راه‌اندازی کرده‌اید، ممکن است بخواهید با کارآفرین‌های دیگر در شرکت‌های فناوری پزشکی که در مرحله مشابه شما قرار دارند، ملاقات کنید. یا ممکن است در زمینه فروش تخصص داشته باشید و بخواهید کسی را بیابید که در زمینه تست کاربر اطلاعات زیادی دارد تا بدین ترتیب اطلاعات‌تان را باهم به اشتراک بگذارید.

بنابراین، کمی تحقیق کنید، افرادی معدودی را که می‌توانند به‌واقع مفید باشند، بیابید و برای ارتباط، به آن‌ها قهوه پیشنهاد دهید. اکنون به‌جای آنکه یک ساعت از وقت‌تان را تصادفاً به صحبت با ۱۲ نفر، هرکدام ۵ دقیقه اختصاص دهید، می‌توانید با تنها یک نفر که می‌دانید از او چیزهایی یاد می‌گیرید، بگذرانید. دیگر آنکه اگر در آینده بتوانید به یکدیگر کمک کنید، این نوع از ارتباطات رودررو، ارتباطات تجاری نزدیک‌تری را می‌سازند.

۲. رویداد شبکه‌ای خود را درست کنید

آیا نمی‌توانید رویدادی را که در نزدیکی شما باشد پیدا کنید؟ خب آن را بسازید! زمانی که برای اولین بار کارمان را با اینستا ای دی یو (InstaEDUU) آغاز کردیم، می‌خواستم با سایر کارآفرینان در زمینه تکنولوژی آموزشی آشنا شوم، اما علی‌رغم کل این جامعه، هیچ رویدادی نبود که مخصوص مؤسسان تکنولوژی آموزشی باشد؛ بنابراین لیستی از مؤسسانی که می‌شناختم و مایل بودند تا با آن‌ها جلسه داشته باشم درست کردم و از آن‌ها دعوت کردم تا ساعات خوشی را در دفتر کار ما بگذرانند. ۲ ساعت طول کشید تا کل رویداد سازمان‌دهی شود ولی کمک کرد تا دقیقاً با شخصی که می‌خواستم ارتباط برقرار کنم.

دیده‌ام که افراد دیگری، چنین گردهمایی‌هایی را برای موسسان تشکیل می‌دهند و از همه می‌خواهند تا یک نفر همراه را نیز که از بودن در این گروه لذت می‌برد، با خود بیاورند. درنتیجه، گروه هر بار که دورهم جمع می‌شوند با اضافه شدن افراد مشتاق و علاقه‌مند بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

۳. شبکه‌سازی مجدد کنید

به‌سختی تلاش کرده‌اید تا ارتباطات خیلی خوبی برقرار کنید، پس سعی کنید آن‌ها را حفظ کنید و نشان دهید که از آن افرادی نیستید که وقتی به کسی نیاز دارید به او مراجعه می‌کند. هرماه، جایی را برای خوردن نهار یا قهوه با چند تن از دوستان و آشنایان استارت‌آپی خود در نظر بگیرید. یکدیگر را در جریان آخرین اخبار قرار دهید و ببینید چطور می‌توانید به یکدیگر کمک کنید. زمانی می‌رسد که به کمک بزرگی نیاز دارید و آن موقع، احتمال اینکه‌ این افراد برای کمک به شما بشتابند بیشتر خواهد بود.

صریح بگویم، بهتر است که ۳۰-۲۰ ارتباط عالی با کسانی که شما و کسب‌وکارتان را می‌شناسند داشته باشید تا این‌که ۳۰۰-۲۰۰ کارت ویزیت از افرادی داشته باشید که آن‌ها را به‌ندرت می‌بینید. پس اگر متوجه شدید که رویدادهای بزرگ خسته‌کننده، غیرسازنده یا حتی آن‌چه می‌خواهید نیستند، به‌جای آن، یکی از این رویکردهای استراتژیک شبکه‌سازی را امتحان کنید.

کسب درآمد . کسب و کار اینترنتی . استارت‌‌آپ . جذب سرمایه . شبکه‌سازی . شبکه‌سازی در استارت‌آپ . کارآفرین تازه‌کار . کسب و کار

تاریخ ارسال: شنبه 13 آبان 1396 ساعت 21:46 | نویسنده: کسب و کار | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد