آموزش بازاریابی اینترنتی: بازاریابی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
همیشه از اهمیت بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی و اینکه این شبکه های اجتماعی اعم از تلگرام، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و... بازار کسب و کار را متحول کردند، در مقالات مختلف گفتم. شاید در اوایل از کسب درآمد یک دختر هجده ساله که ماهیانه 600 هزار تومان کسب درآمد می کرد تعجب می کردم ولی الان با شنیدن درآمد دهها میلیونی مدیران تلگرام و یا کسب درآمد میلیونی از پیچ های شبکه های اجتماعی اصلا تعجب نمی کنم . دلیل عدم تعجب من تغییر نگاه به بازاریابی و کسب درآمد در شبکه های اجتماعی هست و اینکه شبکه های اجتماعی تنها مرکز سرگرمی و محل گفتگوی بی هدف کاربران نیست بلکه در سیستم کسب و کار اینترنتی وارد شده و نشان دهنده قدرت بسیار بالا و ظرفیتی ویژه شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی می باشد.
چند نکته که بهتر است بدانیم!
با کی کار داریم؟
پاسخ به این سؤال تا حد بسیار زیادی به بازاریابی اینترنتی شما کمک میکند تا مشخص کنید که کدامیک از شبکههای اجتماعی متناسب با نوع کسبوکار شما بوده و باید بر روی آن حضورداشته باشید،
چه انتظاری داریم؟
همچنان که میدانید کاربران شبکههای اجتماعی تنها بهمنظور ارتباط با دوستان خود در این شبکهها حضور دارند و خیلی کمتر دنبال شرکتها و برندها و تعامل با آنها یا محتوا آنها هستند؛ بنابراین باید دقیقاً مشخص کنید که از آنها چه انتظاری نسبت به این فعالیت دارید؟ در مرحله بعد باید مشخص کنید که چگونه آنها باید این انتظار را برآورده کنند و چرا چنین انتظاری از آنها دارید؟
۱- مشتاق باشید!
وقتی برای کسبوکار خودتان اشتیاق نشان دهید، مشتریان به حامیان شما تبدیل میشوند. اگر هدفتان جبران چیزی برای مشتریان و جامعه است، آن را از طریق رسانههای اجتماعی اعلام کنید. بدین ترتیب کسبوکار شما برنده میشود.
۲- شما هم خیر برسانید
معامله به مثل را فراموش نکنید یعنی اگر میخواهید دیگران محتوای منتشرشده توسط شمارا به اشتراک بگذارند و راجع به کسبوکار شما صحبت کنند، همین کار را باید برایشان انجام دهید.
۳- از اصل موضوع دور نشوید
همیشه هم ایده های جانبی برای یک کسب و کار مفید نیستند پس این توصیه را جدی بگیری که پیشروی و تمرکز بر مهارت، هوشمندانه تر از تلاش ناموفق برای همهکاره و هیچکاره بودن است.
۴- مهره های کلیدی در بازاریابی اینترنی را شناسایی کنید
همواره در جستجوی تاثیرگذاران آنلاینی باشید که احتمال دارد به تجارت شما ، علاقمند باشند. برای ایجاد رابطه با آنها، زمان بگذارید، آنها اطلاعات ارائه شده را با دنبال کننده گان خودشان به اشتراک میگذارند. این اتفاق، شما و تجارتتان را در معرض تعداد زیادی مشتری جدید و موثر قرار می دهد.
مطالب مشابه بازاریابی و کسب درآمد:
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد با بازاریابی حضوری
بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد از سایت پزشکی
بازاریابی اینترنتی: تاثیر سئو در کسب درآمد از اینترنت
آموزش کسب درآمد و بازاریابی اینترنتی برای رستوران
آموزش بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با بازاریابی چریکی
آموزش بازاریابی اینترنتی : بازاریابی دهان به دهان در کسب آمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی : ابزار بازاریابی و کسب درآمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی: ویژگی سایت کسب درآمد
آموزش بازاریابی و کسب و کار اینترنتی، شروع درآمد از کجا؟
ارتباط هزینه تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت
دابسمش فرصتی برای کسب درآمد و بازاریابی
سایت های رایگان کمک رسان کسب و کار
در اینجا قصد دارم تا هشت سایت رایگان که مورد توجه وبمستران است و به آنها در رشد و رفع نواقص کمک رسان بوده و موجب رونق کسب و کارشان می شود بپردازم. بدون تردید ابزارهای این سایتها برای بازاریابان و رونق کسب درآمدشان تاثیر داشته و موجب می شود تا با تحلیل درست سایت و ورود کاربران و همچنین رفع موانع سایتی پربازدید با کسب درآمد بالا داشته باشید. مجموعه ابزارهای این سایتها کاملا کاربردی و این ابزارهای رایگان را باید هر وبمستری به خوبی بشناسد و برای توسعه بازاریابی خود در وب سایت از آن استفاده نماید. اگر تا امروز فقط از وبمستر گوگل یا آنالیتیکس استفاده کرده اید وقت آن رسیده که با فوت های کوزه گری که رقبای شما از آنها استفاده می کنند آشنا شوید.
woorank.com برای سئو عالیست؛ این سایت بهترین ابزار برای تحلیل عملکرد شما در بهینه سازی وب سایت است؛ فقط کافیست تا دامنه خود را ثبت کنید تا بعد از چند ثانیه یک آنالیز دقیق و فوق العاده دریافت کنید؛ البته محدودیت هایی در تعداد آنالیز و جزییات نمایش در woorank ایجاد شده است اما همچنان بی رقیب است.
ابزارهای Pingdom می توانند زمان بارگذاری یک وب سایت، سرورهای DNS و تنظیمات یک دامنه و اتصال شبکه به یک سرور را مورد آزمایش قرار دهند. هشدارهای لازم می توانند از طریق SMS و ایمیل فعال شده و ارسال شوند.
مشابه گوگل trends است با این تفاوت که خروجی با جزییات و تحلیل های متفاوت تری ارائه می کند؛ مثلا در هنگام جستجو علاوه بر نمایش کلمات پرطرفدار در جستجوی گوگل می توانید همان کلمه را در موتورهای جستجوی دیگر نظیر یاهو نیز تحلیل کنید و یا حتی موارد محبوب را در یوتیوب و یا App Store ها نیز مشاهده کنید.
شاید خیلی گذرتان به این سایت نیوفتد ولی وای به روزی که با تغییر سرور سایت دان باشد! در آن لحظه هرکاری می کنید تا اشکال سایت را پیدا کنید تا سایت در دسترس قرار گیرد. اینتو دی ان اس یک ابزار رایگان برای تحیلی نیم سرورهای دامنه و سرور است و در صورت بروز خطا به صورت کامل خطا را نمایش می دهد.
از زمان رونمایی خیلی سروصدا به پا کرده است؛ یک ابزار دقیق و جذاب و خیلی خلاصه و مفید برای نمایش آمار محبوبیت عبارات جستجو شده در گوگل؛ مثلا کار شما فروش تلفن همراه است آیا برایتان جالب نیست که بدانید محبوبیت چه برندهای در جستجوها رو به رشد است و چه برندهایی در حال افت هستند؟ یا اینکه بتوانید انواع عبارات را با هم مقایسه کنید؟ این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در یک وب سایت نیز فوق العاده است.
browserstack.com/screenshots یک ابزار کاربردی است برای آنالیز وب سایت و بررسی نحوه نمایش سایت در همه مرورگرها نظیر فایرفاکس ؛ کروم و.. هرچند همه امکانات این سایت رایگان نیست ولی شما می توانید بعد از طراحی سایت خود با بررسی این مورد از اینکه وب سایتتان در اکثر مرورگرها به درستی نمایش داده می شود اطمینان حاصل کنید.
moz.com/researchtools/ose که از سری ابزارهای رایگان سایت moz است یک تحلیل گر متفاوت است برای آنچه که خود از Research backlinks تا find link-building opportunities ( پیدا کردن فرصت های لینک سازی) به آن اشاره می کند. بدون شک حرفه ایی های سئو به خوبی می دانند که moz در این زمینه بی رقیب است.
این سایت معروفترین ابزار وبمستران و مدیران وب سایت ها برای بررسی سرعت سایتشان است. شما با مراجعه به gtmetrix.com و وارد کردن آدرس دامنه خود به راحتی میتوانید فاکتورهای مهم در سرعت وب سایت خود را در کمتریم زمان ممکن مشاهده نمایید. علاوه بر این به دلیل ریز جزییات و توصیه های ارائه شده می توانید اشکالات سایت را نیز رصد و اصلاح نمایید.
مطالب مشابه رتبه سایت در کسب درآمد در اینترنت:
آموزش بازاریابی اینترنتی: ویژگی سایت کسب درآمد
آموزش بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد با بازاریابی حضوری
در مجموعه مقالات و آموزش های بازاریابی اینترنتی به موارد زیادی اشاره کردیم و از جمله گفتیم که کسب و کار اینترنتی این خصوصیت را دارد که فروشنده و بازاریاب بدون اینکه مشتری و خریدار را ببیند اقدام به فروش و کسب درآمد می کند . در این میان خریدار به مقصودش که جنس مورد نیاز است می رسد و بازاریاب هم کالای مورد نظرش را به فروش می رساند و به نظر می رسد که کالا بدون دیدار و حضور چهره به چهره طرفین انجام می شود . آیا واقعا همیشه اینگونه بازاریابی موثر و جوابگو هست و دیگر نیاز به بازاریابی حضوری نیست و دلیلی برای حضور فعال بازاریاب و فروشنده برای کسب درآمد نیست ؟ با طرح این سوال در سیستم کسب درآمد و کسب و کار اینترنتی، نوبت به بررسی تاثیر بازاریابی حضوری در روند بازاریابی و کمپین سازی های اینترنتی رسیده است. و یا بهتر است با یک سوال شروع کنم آیا اساساً با این حد از پیشرفت در روند بازاریابی نوین اینترنتی باز هم جایی برای برنامه ریزی های بازاریابی حضوری باقی مانده؟
جواب این سوال هرچند برای مارکت های کلان اینترنتی نظیر آمازون یا دی جی کالا می تواند “خیر” باشد اما بدون ذره ایی تردید برای ۹۹% از کسب و کارها یک پاسخ قاطعانه دارد: برنامه ریزی برای بازاریابی اینترنتی بدون برنامه های حضوری و غیر مجازی باعث می شود که کسب و کار شما سهم قابل توجهی از بازار را از دست بدهد.
شروع طوفانی:
با تحقیقاتی که از مکانهای تجاری به عمل آمده روشن شده است که در سه دقیقه
اول ورود مشتری همه مسائل روشن می شود .تصویری که از شما در ذهن مشتری شکل
می گیرد در همین سه دقیقه اول است. تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و
تجربه های بد در ذهن او تصویر بدی می سازد .این ذهنیت شکل گرفته را به
سختی می توانید تغییر دهید.همچنین تحقیقات نشان دادهاند پس از اینکه فرد
به یک نتیجه کلی دست می یابد، دیگر به راحتی نمی تواند نتیجه گیری خود را
عوض کند،از اعتقادهایی که نسبت به آن شخص یا چیز پیدا می کند روی بر نمی
گرداند و به اطلاعات جدیدتر توجهی نمی کند ،بلکه آنها را طوری تغییر می دهد
که تصورات اولیه خود را تأیید کند.
اعلام کنید که هستید: با استفاده
از گنجینه لغات خود ، استنباط خود را از صحبت های مشتری بیان کنید و از این
طریق به او این اطمینان را دهید که خواسته هایش را درست فهمیده اید.
لباس و ظاهر:
از آنجا که آراستگی در ظاهر موجب جلب اعتماد و ایجاد احساس خوب در مخاطب
به هنگام تماس اولیه می شود توجه و عمل به این نکته در بازاریابی از اهمیت
ویژه ای برخوردار است. یک کارشناس فروش باید لباسی را بپوشد که : موجب
آراستگی ظاهر او گردد، به گونه ای که موجب جلب اعتماد و ایجاد احساس مثبت
در مخاطب او شود. و نه تنها خلل و مانعی برای افزایش کارآیی او نباشد بلکه
بتواند کاری را که می کند با سهولت و راحتی بیشتری انجام دهد. بهتر است
توجه داشته باشیم که در برخی موارد آراستگی بیش از حد و یا پوشیدن لباسهای
گران قیمت هم می تواند احساس ناخوشایندی را در مشتری ایجاد نماید.
سوال
بپرسید: برای افراد بسیار مشکل است که مدت زیادی روی سخنان یک نفر تمرکز
کنند و از آنجا که گفتگوهای فروش با ارائه مشخصات و مزایای محصولات و خدمات
همراه است ، طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری می گردد. این
مشکل را می توان با استفاده از سؤالهای مناسب رفع کرد.
فن مذاکره: توان
مذاکراتی یا مهارت گفتگو برای یک کارشناس فروش در حکم یک ابزار بسیار
پرکاربرد و مؤثر است. بنابراین یک کارشناس فروش برای اینکه بتواند در شغل
خود موفقیت کسب نماید باید بتواند از ابزار مهارت گفتگو به خوبی استفاده
نماید.. مهارت گفتگوی مؤثر دانشی است که با ترکیب علومی همچون روانشناسی،
رفتار شناسی، جامعه شناسی، بازاریابی و … ایجاد می گردد. توان گفتگو امری
اکتسابی است که از طریق یادگیری و تکرار و تمرین ایجاد می شود، در نتیجه هر
کسی با هر سطح توان مذاکره می تواند به یک مذاکره کنندۀ موفق تبدیل شود.
برای انجام مذاکرۀ مؤثر می بایست به صورت روشمند عمل نمایید. در جریان یک
مذاکره شما مجاز نیستید که هر چیزی را هر گونه که دوست دارید به زبان
بیاورید. گاهی از اوقات نوع سلام کردن شما نتیجۀ یک قرارداد را مشخص می
کند! انجام مذاکرۀ مؤثر نیازمند ایجاد تغییراتی در رفتار و عادت گفتگوی
شماست. برای انجام این تغییر شما می بایست برخی از عادتها را حذف کنید،
برخی را زیاد، برخی را کم و برخی را اضافه نمایید.
راز خنده: فروشنده
خوب ،فروشنده ای است که همیشه لبخندی ملایم اما واقعی بر لب داشته باشد
.«فردی که چهرهای شاد و خندان ندارد، نباید مغازه باز کند». هیچ چیز بیشتر
از تند خویی، مشتری را فراری نمی دهد. تصور کنید در مقابل فردی ایستاده
اید که حال سر پا ایستادن را هم ندارد. شل، وارفته، بی حال و خسته، رو در
روی شما ایستاده است و وقتی که تصمیم می گیرد چیزی بگوید، از روی بی حوصلگی
نیمه و نصفه حرف می زند و بیشتر پاسخهای شما را با اشاره سر جواب می دهد.
هیچ کس دوست ندارد که حتی از چند متری چنین آدمی بگذرد. حالا چه برسد به
اینکه بخواهد با او در زیر یک سقف مشترک همکاری کند و یا در ارتباط باشد.
دلیل این امر به خوبی روشن و معلوم است. حال بد و یا حال خوب به سرعت به
دیگران سرایت می کند و بر روی اوضاع و احوال دیگران تأثیرات منفی یا مثبت
می گذارد. اگر این گفته را باور ندارید، از همین لحظه تا آخر امروز، به هر
کسی که با او روبرو می شوید، لبخند بزنید. سرزنده و پر انرژی بودن بودن
بهتر از همیشه بی حال و کم انرژی بودن است. افرادی که از جنب و جوش و
انرژِی بیشتری برخوردارند، راه حلها را زودتر پیدا می کنند، امیدوارترند،
قدرت بیشتری برای حل مشکلات دارند، موفق ترند و بیشتر مورد توجه و پذیرش
جامعه هستند.
ایجاد حس اعتبار و دلسوزی: مهمترین شاخصی که باید یک
بازاریاب از آن بهره ببرد ایجاد حس اعتماد در مخاطب است. برای این امر باید
شخص مقابل به دو نکته برسد. یکی آنکه شما کننده کار هستید و دیگر آنکه در
این حوزه سابقه لازم را دارید.علاوه بر این مخاطبتان اگر احساس کند که
صحبتهای شما تنها به نفع شما بوده و منفعتی برای او ندارد هیچگاه با شما
کار نخواهد کرد. باید به او بقبولانید که موضوع دارای سود مشترک دوجانبه
است. سعی نکنید طوری عمل کنید که موضوع تنها برای او سود دارد و برای شما
سودی ندارد. مردم را ساده لوح فرض نکنید.
بازاریابی تلفنی:
تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. این وسیله سرعت کار شما را
افزایش می دهد و اگر هم مشتری نبود زمان اندکی را از دست داده اید. بدانید
که تلفن برای شروع ارتباط بسیار مناسب است. بازاریابی تلفنی یکی از کانال
های بازاریابی مستقیم است که در صورت کسب مهارتهای لازم جهت استفاده صحیح
از تلفن میزان توفیق فروشندگان در رسیدن به اهداف فروش بازاریابی را افزایش
می دهد.
نمایشگاه:
از نظر من نمایشگاه یکی از ابزارهای فوق العاده نزدیک با پارامترهای مورد نیاز یک کمپین تبلیغاتی است، حضور موثر به عنوان یکی از صاحبان صنایع در نمایشگاههای تخصصی در یک زمان کوتاه و فرصت ارتباط نزدیک با مخاطبان از ویژگیهای نمایشگاهها است.
روزنامه و مجلات:
تقریبا تمامی کسب و کارها در مقطعی از زمان، به تبلیغات در مجلات و روزنامه ها نیاز دارند. مخصوصا روزنامه ها رایج ترین رسانه تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک بشمار می روند. روزنامه ها هنوز هم بسیار رایج هستند. پس یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغ، روزنامه و مخصوصا روزنامه های محلی و یا تخصصی هستند.
مطالب مشابه بازاریابی و کسب درآمد:
بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد از سایت پزشکی
بازاریابی اینترنتی: تاثیر سئو در کسب درآمد از اینترنت
آموزش کسب درآمد و بازاریابی اینترنتی برای رستوران
آموزش بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با بازاریابی چریکی
آموزش بازاریابی اینترنتی : بازاریابی دهان به دهان در کسب آمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی : ابزار بازاریابی و کسب درآمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی: ویژگی سایت کسب درآمد
آموزش بازاریابی و کسب و کار اینترنتی، شروع درآمد از کجا؟
ارتباط هزینه تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت
دابسمش فرصتی برای کسب درآمد و بازاریابی
کسب درآمد عجیب با شیر مادر
خیلی راههای کسب درآمد و به طور کسب و کارهای تجاری و خانگی هست که برای ما ممکن است عجیب باشد ولی افراد زیادی هستند که از این راه پول در می آورند . در مطلب قبلی کسب درآمدکثیف از طریق فروش مدفوع انسان در آمریکا را شرح دادم ، در اینجا قصد دارم تا شیوه کسب درآمد یک مادر چینی را توضیح دهم که با ابتکاری جالب و عجیب کسب درآمد می کند و کارش به اندازه ای مورد توجه قرار گرفته که اخبارش به ما رسیده است. کارش از نوع کسب و کارهای کوچک و خانگی محسوب می شود و در عین عجیب می باشد و به اعتقاد برخی جزو کسب و کارهای عجیب دنیا محسوب می شود با این حال این مادر چینی از این نوع کسب درآمدش که ظاهرا رونق خاصی هم گرفته بسیار راضی است.
در چین، زنی از شیر خود صابون آرایشی درست می کند و در فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین می فروشد.
این خانوم پس از به دنیا اومدن نوزادش با نخوردن شیرش توسط نوزادش رو به رو شد و تصمیم گرفت شیر باقی مانده در پستان خود را به صابون تبدیل کند و بفروشد.اد تاکنون ۵۰۰ میلیون صابون برای ثبت نام در فروشگاهش دارد .بسیاری از افراد در سراسر جهان منتظر شیر این مادر هستند تا از صابون هایش خریداری کنند
او در مزیت های صابونش می گوید این صابون پوست را سالم نگه می دارد و از بسورات نوزادان جلوگیری می کند.برای اگزما درمان است و از التهاب های عفونی گوش و حلق جلوگیری می کند.
مطالب مشابه کسب درآمد عجیب: