هر کسب و کار و راه اندازی هر کسب درآمد اگر به صورت تیمی باشد حتما باید دارای یک مدیر و یا رهبر باشد . مدیر در واقع با هدایت نیروها به سوی هدف مشترک، کسب و کار ایده آل و پرسود می تواند ایجاد کند. لذا هر کس نمی تواند مدیر خلاق، رهبر ایده آل و سرپرستی موفق در کسب درآمد و یا راه اندازی یک کسب و کار مناسب باشد. به نظر اکثر کارشناسان یک مدیر خلاق، مثبت و کارآفرین باید ویزگی های خاص و ویژه باشد . اگرچه هر کس با توجه به نوع نگاهش به کسب و کار خصوصیاتی را نام می برد ولی طبق تحقیقات انجام شده، مدیران خوب چنین ویژگیهایی دارند: مثبت، باهوش، الهامبخش، مهربان و مواردی از این دست. در ادامه قصد داریم به بررسی ۴ ویژگی مثبتی که داشتن آنها برای همه مدیران خوب و خلاق ضروری است، بپردازیم.
بهترین مدیران همواره در پی به وجود آوردن محیطی امن برای کارمندان هستند؛ محیطی که افراد بتوانند به راحتی در آن ایدههای خود را به اشتراک گذاشته و آنها را عملی کنند. برایان گریزر، تهیهکننده و برنده جایزه اسکار، به جای رد کردن ایدههایی که از آنها اطمینان ندارد، دربارهشان سوال میکند.
«سوال کردن به افراد امکان میدهد قصهای متفاوت از آن چیزی که انتظارش را دارید تعریف کنند. بهترین ویژگی سوال پرسیدن از نظر من این است که در این صورت، مردم مجبور میشوند کاملا سریع و لحظهای تصمیم بگیرند.»
با اهمیت دادن به نظرات دیگران و گوش دادن به آنها، وی موفق شده تیمی فوقالعاده را گرد هم آورد که نتیجه آن ۵۲ نامزدی اسکار و ۹۴ نامزدی امی است. رد کردن سریع ایدههای نامناسب و گذر کردن از آنها بسیار وسوسه کننده است؛ اما مقاومت در برابر این احساس، باعث ایجاد تیمی بهتر، افزایش اعتماد و ارتباطات قویتر خواهد شد.
مدیران خلاق و بزرگ مسیر و ماموریتی الهامبخش برای تیم خود تعیین کرده و با اهداف چالش برانگیز، از آن پشتیبانی میکنند. همانطور که احتمالا میدانید، تلاش برای یافتن معانی عمیقتر در کار کاملا طبیعی است. یک تحقیق نشان داده است که ۳۴ درصد کارکنان، با هدف شرکتی که در آن کار میکنند ارتباط برقرار نمیکنند. با این حال، حس هدفمند بودن مهمترین در فاکتور در احساس تعلق افراد به کمپانی شما است.
با ایجاد مسیری الهامبخش، یک رهبر میتواند منبع انرژی مثبت بیپایانی برای کارکنان ایجاد کند. به این نکته توجه کنید که یک ماموریت واقعی، هدف از انجام کاری را مشخص میکند نه روش آن را.
بهرین مدیران، با اعضای تیم خود عادلانه و با احترام رفتار میکنند و برای آن نه تنها به عنوان یک کارمند، بلکه به عنوان یک انسان ارزش قائلاند. افرادی که وظایف خلاقانه بر عهده دارند، زمان زیادی برای خوب فکر کردن نیاز خواهند داشت. طبق نظرسنجیها، اکثر ایدههای ناب در موقعیتهایی همانند دوش گرفتن، هنگام قدم زدن، در باشگاه یا هنگام خوابیدن به ذهن خطور میکنند.
بهترین رهبرها به اعضای تیم خود اجازه میدهند برای فکر کردن درباره مسائل مختلف، از میز خود فاصله گرفته و روش کاری خود را خودشان تعیین کنند. چنین مدیرانی میدانند نکته اصلی، محل کار و چگونگی انجام کار نیست؛ بلکه انجام گرفتن آن با بالاترین کیفیت است.
در نهایت، مدیران نمونه انتقادات لازم برای بهبود کار را در اختیار کارکنان قرار میدهند. این موضوع یکی از وظایف تمامی رهبرها است، اما برخی از آنها از عهده آن بر نمیآیند. طبق آمار منتشر شده، تنها ۲۱ درصد کارمندان از پیشنهادات دریافتی خود کاملا راضی بودهاند.
در یک تیم خلاق، فرآیند بحث و گفتگو به این علت اهمیت دارد که نمیتوان برای هر چیزی یک جواب «درست»یا «غلط» تعیین کرد و اعضا باید با استفاده از نظرات، تواناییهای خود را توسعه دهند.
سرویس Braintrust که محصول پیکسار است، یک نمونه کاربردی در این زمینه محسوب میشود. این ابزار مدیریت به سرعت راه خود را به بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان باز کرده است. اما چه چیزی آن را از دیگر رقبا متمایز میسازد؟
این سرویس بر اساس تجربیات مدیرانی ساخته شده که خود بارها و بارها این فرایند را از سر گذراندهاند. نکته دوم این است که اعضای این پلتفرم، قدرت پیشنهاد راه حل را ندارند. چنین روشی به این دلیل موثر است که تعادلی میان بیان نظرات صادقانه و سازنده، و احترام به کارمندان برقرار میشود؛ به طوریکه بتوانند نظرات را دریافت کرده، بدون اینکه نیاز به دفاع کردن از خود داشته باشند.
ایجاد محیطی آرام، امن و حامی برای رد و بدل کردن نظرات سازنده، باعث میشود اعضا بیشتر ریسک کرده، پیشنهادات را راحتتر پذیرفته و هر روز به تواناییهای خود بیافزایند.
ترکیب این ویژگیها با یکدیگر، شما را به رهبری ایدهآل برای یک تیم خلاق تبدیل میکند. نظر شما چیست؟
مطلب مشابه مدیریت در کسب درآمد:
گاهی ما معنی واژه ها را با هم اشتباه می گیریم و تصور می کنیم که مثلا کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار یکی است در حالی که در عمل این دو تفاوت اساسی با هم دارند و یا دیدگاه دیگر مدیریت صرف کسب و کار و یا روش سرپرستی کسب و کار هم اینگونه است . هر دو در موضوع کسب و کار است و اگرچه به نظر می رسد که این دو واژه مفهوم مشابه دارند ولی در کارکرد و عمل با هم تفاوت دارند . درک تفاوت این دو در کسب درآمد موجب افزایش آگاهی بخشی ما در برخورد با مسائل کسب و کار و نیز اتخاذ تصمیمات مهم در توسعه کسب درآمد می شود و در واقع نگاه هدایتگری و دیدگاه ما در باب تئوری ذهبری در کسب و کار را متمایز می کند.
به نظر شما«مدیر» یک مجموعه با «رهبر» آن چه وجه تمایزهایی دارد؟ آیا موافق تمایز این دو هستید و یا شما نیز میپندارید که یکساناند؟ از آن جا که در زبان محاوره و به صورت رایج به سرپرست یک کسب و کار، اصطلاح «مدیر» اطلاق میشود، این موضوع سبب شده تا دوگانگی عملی موجود میان مدیر و رهبر مجموعه کمرنگتر شود و نتوان این دو را به خوبی از یکدیگر تفکیک کرد. از این رو به بررسی مهمترین تفاوتهای این دو نقش اساسی در کسب و کارهای امروزی خواهیم پرداخت.
+ پارادوکس
ماهیت رهبری در مقابل مدیریت اگر چه برای خیلی ها قابل تشخیص است، موضوعی بس پیچیده نیز هست چرا که بسیاری از افراد هر دو این ها هستند. مدیر غالبا فردی است که وظیفه کنترل سیستم، منابع و استانداردها را بر عهده دارد. اطمینان از کارکرد درست و دقیق هر کدام از افراد مجموعه، هدایت تیم و سرپرستی آنها از دیگر رویکردهای یک مدیر است.
اما تئوری رهبری منطق دیگری دارد. روش مدیریتی مستبدانه و به اصطلاح «مدیریت صرف»، روشی نیست که بتواند قلب و ذهن اعضا تیم کاری را به سوی خود جلب کرده و صمیمت ایجاد کند و این رویکرد پیش از آن که در دراز مدت اثرات سازندگی داشته باشد، موجب تخریب میشود. از این رو تئوری «رهبری» برای هدایت با انگیزه تیم و دستیابی به پیشرفتهای جدید، کاربردیتر به نظر میرسد.
+ مدیریت صرف
به طور معمول تمرکز مدیریت بیشتر روی کار ها و فعالیت هایی است که نیازمند بررسی و انجام شدن هستند و این نیازمندی با استفاده از منابع موجود از جمله نیروی انسانی، زمان، بودجه و امکانات رفع میشوند. مدیر به طور کلی در عملیات زیر خلاصه خواهد شد:
+ رهبری مجموعه
تئوری رهبری همان طور که پیش تر نیز گفته شد، در ارتباط با دست یابی به اهداف بکر و منحصر به فرد موازی با حفظ انگیزه و شادابی تیم خواهد بود به گونه ای که تمرکز هر کدام از اعضا بر دست یابی به حداکثر قابلیت های خود معطوف می شود. حمایت، پشتیبانی و تقویت روحی تیم از پایه های اساسی این تئوری هستند. رهبر مجموعه نیز به طور کلی در عملیات زیر خلاصه می شود:
اگر تنها «مدیر» باشید، فرصت های بالقوه زیادی برای پیشرفت و ارتقا سطح کسب و کارتان را از دست می دهید. اما قطعا برای آن که رهبری خوب برای مجموعه کاریتان نیز باشید، لازم است پیش از آن، مهارت های مدیریتی و قابلیت های مهم یک مدیر را بیاموزید و سپس به تقویت نگرش خود طبق مواردی که اشاره شد بپردازید. در حقیقت باید گفت که نیاز به مخلوطی از هر دو این ها خواهید داشت. باید قادر به استفاده از ویژگی های مثبت و مفید هر دو دسته باشید. مدیر صرف بودن هیچ گاه به کارتان نخواهد آمد.
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین مکان های راه اندازی کسب و کار و به دنبال آن افزایش کسب درآمد آنلاین است. اگرچه مدت زیادی از ورود شبکه های اجتماعی نمی گذرد ولی رشد آنها چشمگیر و قابل توجه بوده است . این مکان محل مناسبی برای کسب درآمد های کوچک و بزرگ است منتهی در اینجا قصد دارم تا مجموعه استباهات کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس ، پیام رسان تلگرام، اینستاگرام و... را بشمارم. این شبکه های اگرچه محاسن زیادی دارند اما با ا این حال، «آداب» یا «ابتذالاتی» مشاهده می شود که کم و بیش در شبکههای اجتماعی وجود دارند و متأسفانه هنوز هم در پنجرهی مجازی دیده میشوند. دلایل متفاوتی موجب این اتفاق میشوند، ولی احتمالا بخش انگشتشماری از این مسائل و نگرشها شامل حال گروه کسب و کارهای کوچک نیز میشوند.
مثالهایی از این دست عبارتاند از: (الف) میل به تصحیحات سریع یا نتایج کوتاهمدت، و (ب) دیدگاه سنتی تثبیت بازاریابی با پخش پیامهایتبلیغاتی. وقت یا کمبود وقت هم بدون شک عامل موثری در این امر است.
(مسئله: رفتن به پلتفرمهای جدید بدون تفکر کافی و قبلی –«همه روی فیسبوک هستند، پس ما هم باید باشیم»)
برای خودتان چند هدف نهایی بگذارید، اهدافی برای به ثمر نشاندن فعالیتهایتان.
همیشه از خود بپرسید «چرا ما داریم این کار را انجام میدهیم؟» (این پرسش به شما کمک میکند خطاهای اجرایی ساده یا تاکتیکی مرتکب نشوید.)
(مسئله: بسیاری از کسب و کارهای کوچک دربارهی محصولات و خدماتشان غلو میکنند – درحالیکه شبکهی اجتماعی برای مشتریهاست)
وقتی راهبرد یا برنامهای محتوایی نداشتهباشید، موقعیتتان سبب میشود بیش از حد دربارهی خودتان حرف بزنید. این کار را نکنید!
به کسانی فکر کنید که میکوشید در شبکههای اجتماعی جذبشان کنید و محتوای مناسبی بسازید که پاسخگوی نیازهای آنها باشد. فکر و ذکر شما باید دربارهی آنان باشد، مشتریانتان، نه خودتان.
(مسئله: انگیزهی کافی به دست نیامده است زیرا شبکهی اجتماعی در اولویت نیست)
ممکن است فکر کنید که یک بار توئیت کردن در روز تلاش خوبی است، ولی اگر میخواهید در این مسیر شروع به پیشرفت کنید اگر روزی ۱۵ تا ۲۰ توئیت ندارید باید دست کم پنج تا داشته باشید در حین راه باید به ارزش خودتان بیفزایید، در بحث با دیگران مشارکت کنید، و به مرور زمان نتایج کارتان را خواهید دید.
اگر میخواهید بلاگنویسی کنید، یک نوشته در ماه کافی نیست- در حقیقت، این کار پیام نادرستی را میرساند: «چی؟ یعنی هیچی واسه گفتن ندارید؟»- باید هدف این باشد که در شبکههای کمتری حضور داشتهباشید ولی به درستی در آنها مشارکت کنید، هدفمند و منظم باشید.
(مسئله: ارسال بیش از حد نوشتههایی با محتوای یکسان از طریق کانالهای متعدد که از ابزارهای خودکار بهره میگیرند، بدون در نظر گرفتن مخاطبان هر پلتفرم)
باز هم از شبکههای کمتری بهره بگیرید- بدانید هر پلتفرم چگونه کار میکند، چگونه افراد از آن استفاده میکنند و با هم در تعامل هستند؛ برای نمونه، توئیتر پدیدهای است که واقعا متفاوت از فیسبوک است – تفاوتها را بدانید و رویکرد خود را به درستی طرحریزی کنید.
(مسئله: کسب و کارها مایلند در پشت لوگوهایشان مخفی شوند، ولی هرچه باشد افراد با افراد وارد کسب و کار میشوند نه با لوگوها!)
افراد را مشتاق کسب و کارتان نگهدارید، به ارسال عکس از اتفاقاتی که در دفترتان میافتد، کفایت کنید، مثل نشان دادن کارمندانتان، یا نشان دادن افرادتان در تصویر بنر توئیترتان. سعی کنید چند تغییر در کارهای شبکههای اجتماعیتان ایجاد کنید، در بلند مدت ارزشش را خواهد داشت.
مطالب مشابه بازاریابی و کسب درآمد از شبکه اجتماعی:
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد با بازاریابی حضوری
بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد از سایت پزشکی
بازاریابی اینترنتی: تاثیر سئو در کسب درآمد از اینترنت
آموزش کسب درآمد و بازاریابی اینترنتی برای رستوران
آموزش بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با بازاریابی چریکی
آموزش بازاریابی اینترنتی : بازاریابی دهان به دهان در کسب آمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی : ابزار بازاریابی و کسب درآمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی: ویژگی سایت کسب درآمد
آموزش بازاریابی و کسب و کار اینترنتی، شروع درآمد از کجا؟
ارتباط هزینه تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت
دابسمش فرصتی برای کسب درآمد و بازاریابی
واقعیت کسب درآمد اینترنتی و تبلیغات ثروتمند شدن آنلاین
مباحث کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین بسیار متنوع است طوری که سر شاخه ها و فهرست آن هر کدام می تواند منبع درآمد میلیونی برای یک از افراد باشد. مباحثی که ما در اینجا در مورد کسب و کار اعم از آنلاین و خانگی آموزش می دهیم می تواند راهگشای شما برای کسب درآمد اینترنتی باشد و از طریق این آموزش های کاربردی ، افزایش درآمد داشته باشید. تلاش ما این است که تمام موارد و موضوعات کسب درآمد در همه زمینه های پولسازی را آموزش بدهیم.
همانطور
که پیش تر گفته شد ما در موضوعات زیادی فعالیت می کنیم و آموزش های کسب
درآمد مطمئنی را به مرور منتشر می کنیم و برای تشخیص واقعیت ها تلاش میکنیم
. شما می توانید در موضوعات زیر در این سایت مطلب یافت کنید و در مورد آن
از ما سوال کنید و پاسخ رایگان دریافت کنید .
کسب درآمد از اینترنت
کسب درآمد از اینستاگرام
کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از فیس بوک
کسب درآمد از گوگل ادسنس
کسب درآمد از یاهو
کسب درآمد از انجمن و امضا
کسب درآمد از ارسال پیامک
کسب درآمد از فروش کالا
کسب درآمد از مشاوره
کسب درآمد از تدریس آنلاین
کسب درآمد از اینترنت در منزل
کسب درآمد از برنامه نویسی
کسب درآمد از طراحی و گرافیک
کسب درآمد از شعر و رمان
کسب درآمد از کلیک کردن
کسب درآمد از سایت کلیکی
کسب درآمد از افزایش رنک
کسب درآمد از کوتاه کننده لینک
کسب درآمد از نمایش بنر
کسب درآمد از بیت کوین
کسب درآمد از سایت خارجی
کسب درآمد از سایت ایرانی
کسب درآمد از طراحی سایت
کسب درآمد از بورس
کسب درآمد از بازاریابی
کسب درآمد از فتوشاپ
کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی
کسب درآمد از فروش شارژ
کسب درآمد از عکاسی
کسب درآمد از خیاطی
کسب درآمد از حسابداری
کسب درآمد از آپلود سنترها
کسب درآمد از فروش مقاله
کسب درآمد از ارسال ایمیل
کسب درآمد از کانال تلگرام
کسب درآمد از پرفکت مانی
کسب درآمد از نویسندگی
کسب درآمد از موبایل
کسب درآمد از موسیقی
کسب درآمد از نقاشی
کسب درآمد از کافه بازار
کسب درآمد از کامپیوتر
کسب درآمد از زبان انگلیسی
کسب درآمد از زنان در خانه
کسب درآمد از رایانه آنلاین
کسب درآمد از همکاری در فروش
کسب درآمد از سایت
کسب درآمد از وبلاگ