شیوه آزمون نمونه دولتی ۹۷-۹۸
یکی از مدارس خوب با امکانات و شرایط مناسب مدارس نمونه دولتی هستند که دانش آموزان مقاطع مختلف سعی دارند تا وارد این مدارس شوند به دلیل امکانات و معلمان خوب و توجه خاص آموزش و پرورش نسبت به مدارس عادی تحصیل بهتر است .
البته این نکته را یادآور شوم که مدرسه تیزهوشان و یا نمونه دولتی و مدارس دیگر از این نوع، نمونه بارز تبعیض درسی و آموزشی در ایران است این نوع مدارس در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا جایگاهی ندارد دلیلی ندارد بچه ها را به مدرسه تیزهوشان ( که به معنای هوش بالا هست ) و مدرسه معمولی( که این نظر را تفهیم می کند کودن و کم استعداد هستند. البته بنده به شخصه معتقدم همه استعداد خدادادی دارند) تقسیم بندی کنیم و یا مدارس نمونه دولتی با امکانات عالی و مدارس معمولی با کمترین امکانات تقسیم بندی کنیم . این نشانه تبعیض در سیستم آموزشی ایران است که متاسفانه هر سال به قهقرا می رود. در هر حال با بودن این شیوه غلط آموزشی چاره ای نیست که راهنمای جامع آن را بیارم امید روزی که دکان این نوع مدارس اشتباه تعطیل و برچیده شود.
با این حال، خیلی از دانش آموزان و والدین آنها در جستجو تاریخ دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان هستند.
در این مقاله راهنما جامع آزمون مدارس نمونه دولتی را در هر دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم ارائه کرده است.
با ما همراه باشید تا در ادامه از روند ثبت نام و تاریخ آن و همچنین تاریخ برگزاری آزمون نمونه دولتی اطلاع پیدا کنید.
1.تاریخ های مهم:
تاریخ های دقیق در جدول بالا بتدریج مشخص می شود.
2. شرایط ثبت نام:
شرط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی ورودی دهم، کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی نهم است و شرط شرکت در این آزمون، کسب معدل کل 17 در سال تحصیلی نهم است.
3. سوالات آزمون نمونه دولتی ومنابع آن:
به ازای هر پاسخ صحیح، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. نمره نهایی در آزمون نمونه دولتی ورودی دهم، براساس جمع نمره داوطلب در آزمون ورودی (50%) و معدل کل پایه نهم داوطلب (50%) محاسبه می شود.
4. روش درس خواندن برای قبولی و بهترین کتاب ها:
برای آزمون نمونه دولتی، بهترین منبع کتاب های درسی دانش آموز هستند، سپس برای تمرین، کتاب مجموعه آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان 31 استان نهم به دهم (انتشارات پویش) استفاده شود.
5. آزمون های آزمایشی
آزمون های آزمایشی ، بخصوص آزمون های جامع قبل از آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی، گزینه مناسبی است تا دانش آموزان با شرایط و سوالات آزمون آشنا شوند.
1.تاریخ های مهم:
2. شرایط ثبت نام:
شرط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی ورودی هفتم، (کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس) و یا (کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس) در نوبت اول پایه ششم ابتدایی است و شرط شرکت در این آزمون، (کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس) و یا (کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس) در نوبت های اول و دوم پایه ششم ابتدایی است.
3. سوالات آزمون نمونه دولتی و منابع آن:
به ازای هر پاسخ صحیح، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.
4. روش درس خواندن برای قبولی و بهترین کتاب ها:
برای آزمون نمونه دولتی، بهترین منبع کتاب های درسی دانش آموز هستند، البته برای تمرین، کتاب مجموعه آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان 31 استان ششم به هفتم هم توصیه می شود.
رتبه اول کنکور و یا برتر شدن در آزمون سراسری دانشگاه ساده است اگر بخواهید و تلاش کنید تنها انسانهای تلاشگر موفق هستند.
برای موفقیت در کنکور علاوه بر داشتن استعداد ( که البته همه انسانه ها دارند منتهی خودشان به توانایی خدادای خود ایمان ندارد) تلاش و کوشش هم لازم است تلاش و استمرا برنامه ریزی منظم شاه کلید موفقیت در کنکور و تک رقمی شدن است. تلاش برای کنکور با مطالعه درست و هدفمند بروز پیدا می کند شیوه های مطالعه باید علمی و کاملا تجربه شده باشد و به قول معروف امتحان پس داده باشد. در اینجا روش صحیح مطالعه برای کنکور بر اساس تجربه رتبههای برتر کنکور تنظیم شده است. مجموعه مصاحبه های افراد موفق در کنکور سراسری و تحقیق از شیوه موفقیت آنها ، این شیوه مطالعه با عنوان روش مطالعه کنکور برای اول شدن یا تک رقمی تهیه شده است. چون رازهای موفقیت در کنکور سوال بسیاری از دانشآموزانی است که قصد شرکت در کنکور را دارند. ما تلاش کردیم با تشریح روش صحیح مطالعه برای کنکور به این سوالات پاسخ دهیم.
اولین قدم در روش صحیح مطالعه برای کنکور این است که در کلاسهای مدرسه مرتب حاضر بوده و به درس گوش دهید.
این کار باعث میشود که چارچوب درس به خوبی در ذهن شما شکل بگیرد.
اگر از کلاسهای تدریس خصوصی شرکت میکنید، حضوری فعال و پررنگ داشته باشید. به این معنی که با پرسیدن سوال به استاد در تدریس بهتر یاری رسانید. باز تاکید می شود از بین تمام رتبه های برتر کنکور فقط دو سه نفر آن هم به صورت تک درس یا حداکثر دو درس از کلاس خصوصی استفاده می کردند همه این رتبه های برتر اعتقادی به کلاس خصوصی نداشته و ندارند.
در کلاسهای مدرسه شخصا جزوه را یادداشت کنید. زیرا جزوه خودتان با هر کیفیتی که باشد، بهتر مطالب را به یاد شما میآورد.
پس از هر کلاس مدرسه مطالبی که استاد آموزش داده را دوره کنید. این کار مفاهیم را در ذهن شما تثبیت میکند.
در هر کلاسی که شرکت میکنید، سوالهایتان را باید بپرسید. زیرا نپرسیدن آنها باعث میشود کهه نقاط ضعف بزرگی پیدا کنید.
در
هر مقطعی که هستید، مطالعه در طول ترم را فراموش نکنید. با مطالعه یک شبه
برای امتحان حتی اگر نمره مناسب را کسب کنید، مطالب را فراموش خواهید کرد.
به این ترتیب در کنکور به مشکل برمیخورید.
منابع اصلی کنکور کتابهای درسیتان هستند. پس پیش از مراجعه به کتابهای تستی و غیردرسی مطمئن شوید که کل کتاب درسی را با جزئیات خواندهاید.
اگر
قصد شرکت در کلاس خصوصی را دارید، این جلسات را در طول ترم برگزار کنید.
البته توصیه همه نفرات برتر این بود که زیاد وقتتان را با کلاس خصوصی هدر
ندهید
سوالات کنکورهای سالهای گذشته مهمترین نمونه سوالاتی است که باید به آنها مراجعه کنید.
برای تبعیت از روش صحیح مطالعه برای کنکور باید آنها را حل کنید و نکات مهم آنها را بیرون بکشید.
هر چند وقت یک بار دروسی را که مطالعه کردهاید، مرور کنید.
در جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور همواره بخشی از شبانهروز به مرور اختصاص داده شده است.
آخرین قدم شما برای کسب رتبه برتر در کنکور این است که از دروس دبیرستان بیشتر بلد باشید.
این کار به شما کمک میکند که برخی از سوالات خاص و جدید را نیز به سرعت پاسخ دهید.
سایر مطالب مشابه درباره مطالعه برای کنکور:
برترین شیوه مطالعه برای کنکور و روش مطالعه PQR5جهت آزمون کنکور
مطالعه درست برای کنکور و شیوه کسب رتبه برتر در آزمون کنکور دانشگاه
هماکنون پنج درصد از اسانس گل محمدی بازار جهان را ایران تأمین میکند.
شاخهی زیستفناوری ۲۲ میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و ۹ درصد نیروی کار اتحادیهی اروپا را نیز این حوزه تشکیل میدهد.
بر اساس اعلام رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران ظرفیت تجارت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلاری از محل تولید گیاهان دارویی را دارد. صنعت گیاهان دارویی در کشورمان با تکیه بر دانش بومی مدتی است که محل سرمایهگذاری بخش خصوصی و دولتی شده است. گیاهان دارویی کشورمان نیز با رشد قابلتوجه در سالهای اخیر بیشتر نیاز به تکمیل زنجیرهی کشت و صنعت دارند. بذر و نهال یکی از مهمترین نهادههای این محصولات هستند که میتوان با روشهای مختلف کشت مانند کشت بافت، بیوتکنولوژی و حتی نانو، تحولاتی شگرف در تولید این محصولات و تجاریسازی آنها به وجود آورد. با استفاده از کشت بافت، محصولاتی را که در حال انقراض هستند یا در برخی مناطق به دلیل تغییر اقلیم توانایی ادامه رشد ندارند، میتوان حفظ کرد.
البته تولید عصاره و اسانس با مصارف مختلف از سوی کارخانههای میانی و صنایع پاییندستی حلقههای دیگر این زنجیره را تشکیل میدهند. با توجه به گردش مالی دو تریلیون دلاری زیستفناوری در جهان، میتوان این حوزه را در شاخههای مختلفی مانند گیاهان دارویی بسط و گسترش داد. بر اساس آمارهای اعلامشده، شاخه زیستفناوری ۲۲ میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و ۹ درصد نیروی کار اتحادیهی اروپا را نیز این حوزه تشکیل میدهد. در سالهای اخیر با بهرهگیری از این دانش محصولات متنوعی در حوزهی گیاهان دارویی تولید و به مرحلهی تجاریسازی رسیده است. به گزارش بانک جهانی، تجارت گیاهان دارویی در جهان در سه دههی گذشته تنها پنج میلیارد دلار بود که هماکنون گردش مالی این بازار حدود ٢٠ برابر شده و به ١٠٠میلیارد دلار رسیده است. بانک جهانی پیشبینی میکند که تا سال ٢٠۵٠ گردش مالی این بازار به ۵٠٠میلیارد دلار برسد. در این میان ٣٠ کشور جهان در عرصهی تجارت گیاهان دارویی رقابت جدیتری دارند. چین، هند، مالزی و کشورهای آفریقایی از جمله رقبای بزرگ بازار جهانی گیاهان دارویی محسوب میشوند. مرکز تجارت جهانی گیاهان دارویی در آلمان قرار دارد، زیرا این کشور بهعنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان گیاهان دارویی در جهان به شمار میآید و با فرآوری مادهی خام اولیه، ارزشافزوده خیرهکنندهای به جیب میزند.
در این میان ایران در حال حاضر سالانه حدود ۶٠٠میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی دارد. با توجه به اینکه زعفران از دیرباز یکی از استراتژیکترین محصولات تولیدی کشور بوده است، سهم زعفران بهتنهایی ٢۵٠ تا ۴۵٠میلیون دلار و سهم گل محمدی در این بازار ۴٠ تا ۵٠میلیون دلار از میان ۶۰۰ میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی به شمار میآید. البته در بین انواع گیاهان دارویی، صادرات گل محمدی رشد قابلتوجهی داشته است و هماکنون پنج درصد از اسانس گل محمدی بازار جهان را ایران تأمین میکند.
در حال حاضر سهم مصرف داروهای گیاهی در ایران به بیش از پنج درصد رسیده و گردش مالی در این زمینه حدود ۳۹۰ میلیارد تومان است. البته اگر دمنوشها و اسانسها را نیز حساب کنیم، گردش مالی به ۴۰۰ میلیارد تومان میرسد. همچنین بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داروهای گیاهی، دامی و انسانی به کشورهای مختلف نیز داریم و شرکتهای معتبر بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند.
در حال حاضر بیش از ۹۵ شرکت دانشبنیان در حوزهی گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآوردههای طبیعی طب سنتی فعالیت میکنند. تولید و تجاریسازی بیش از ۶۰۰ محصول دانشبنیان در حیطهی داروها و فرآوردههای طبیعی انسانی و دامی و راهاندازی ۲۰ سلامتکده طب سنتی در کشور تا سال گذشته نشان از رشد و توسعهی صنعت گیاهان دارویی در کشور دارد. همچنین ارائه بیش از دو هزار و ۱۰۰ محصول فناورانه در زمینهی گیاهان دارویی و فرآوردههای طبیعی نشان از حرکت شرکتها به سمت تولید صنعتی محصولاتشان دارد.
به گزارش فائو، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشورهای چین، آمریکا و کانادا از ۳۹۳ هزار هکتار در سال ۱۹۷۰، به سه میلیون و دویست هزار هکتار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. ارزش اقتصادی گیاهان دارویی در کشورهای پیشرفته از ۱۳۲ میلیون دلار در سال ۱۹۷۶، به ۳۵۵میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. بر اساس آمارهای جهانی گردش گیاهان دارویی در صنایع داروسازی با استفاده از ترکیبات با منشأ گیاهی ۳۵ میلیارد دلار و در صنعت عطرسازی ۴۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
بر اساس اعلام رسمی ستاد فناوری گیاهان دارویی در کشور، گردش مالی گیاهان دارویی در صنعت تولید داروهای مکمل ۱۶ میلیارد دلار، علوم و فنون بهداشتی ۱۲ میلیارد دلار، شیرینکنندههای طبیعی ۸/۵ میلیارد دلار و صنعت تولید دمنوشها هفت میلیارد دلار در جهان است. ایران از ۱۳ اقلیم شناختهشده در دنیا، دارای ۱۱ اقلیم است و همچنین هشت هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷۳۰ گونه، انحصاری و منحصر به سرزمین ایران است. ستاد فناوری گیاهان دارویی اعلام کرده است که تاکنون ۲۳۰۰ گونهی گیاهی دارای ترکیبات باارزش و واجد شرایط برای ورود به صنعت شناسایی شده است. آمارهای رسمی معاونت علمی ریاست جمهوری نشان میدهد که تعداد فرآوردههای طبیعی از ۴۷۷ قلم در سال ۸۷، به ۲۲۹۷ قلم دارو و فرآوردههای طبیعی تا پایان سال ۹۴ رسیده است و بر اساس افق ۱۴۰۴ باید این تعداد به ۴۱۱۵ قلم افزایش یابد. سطح زیر کشت دیم گیاهان دارویی ۱۰۴ هزار و ۸۱۸ هکتار است که این میزان باید تا افق ۱۴۰۴ به ۵۳۰ هزار و ۵۶۰ هکتار افزایش یابد. بر اساس پیشبینیهای انجامشده باید درآمد صادرات گیاهان دارویی کشور تا سال ۱۴۰۴ به پنج میلیارد دلار برسد.
جدول زیر مهمترین محصولات تجاریشده در صنعت گیاهان دارویی در دو سال اخیر را نشان میدهد.
نام محصول | توضیحات
|
ژل موضعی دنتیکید | داروی دنتیکید، اولین مسکن صد درصد گیاهی رویش دندان کودک است. مواد تشکیلدهندهی این ژل موضعی عصارهی بابونه، عصارهی مریمگلی و پرو ویتامین B5 است |
لیورسیل (Liversil) | این محصول داروی گیاهی درمان دیابت است. لیورسیل در پایین آوردن قند خون در دیابت نوع ۲ و درمان بیماریهای التهابی کبد و کبد چرب هم تأثیرگذار است. |
آنژی پارس | داروی آنژی پارس برای درمان زخم پای بیماران دیابتی با منشأ گیاهی تولید شده و قادر است با درمان زخمهایی که در مراحل پیشرفته نیستند، از وخیم شدن وضعیت زخم جلوگیری کند. با این کار علاوه بر تسریع روند بهبود و کاهش هزینهها، احتمال قطع عضو نیز کاهش خواهد یافت. در تولید آنژی پارس، گونهای از گیاه یونجهی زرد مورد استفاده قرار گرفته است. |
پماد گیاهی پاپیتالپیچ | این محصول با استفاده از گیاهان دارویی برای درمان واریکوسل تولید شده است. استفاده از این پماد افراد مبتلا به واریکوسل را از عمل جراحی بینیاز میکند. هزینهی جراحی واریکسول یکمیلیون تومان است. |
میگری هیل | داروی میگری هیل داروی جدید برای تسکین سردردهای میگرنی و همچنین دارویی ویژه برای درمان میگرن است. |
روزانیکام | از گیاه «روزاکانینا» یا نسترن کوهی گرفته شده است و بهصورت دمنوش در بازار ارائه میشود. این دارو ضدسرماخوردگی است و میتواند جایگزین مناسبی برای واکسنهای ضدسرماخوردگی باشد. |
کرم پای اطفال و ژل ترمیم سوختگی
| این محصول را شرکت آراکزیست دارو تولید کرده است. این کرم با استفاده از ژل تازهی برگ آلوئهورا تولید شده است. |
مسئله:
چگونه از راه دانش زیستی گیاهان دارویی، ثروت و درآمد ملی را افزایش دهیم؟
راهحل:
ایران به دلیل داشتن متخصصان جوان و تحصیلکرده و نیز برخورداری از تنوع گیاهان دارویی، میتواند به قطب صنعت گیاهان دارویی در منطقهی غرب آسیا تبدیل شود و با فرآوری گیاهان و تبدیل آن به داروهای مؤثر، ارزشافزوده مناسبی از این تجارت را نصیب خودش کند. تولید و تجاریسازی بیش از ۶۰۰ محصول دانشبنیان در عرصهی تولید داروها و فرآوردههای طبیعی انسانی و دامی و راهاندازی ۲۰ سلامتکده طب سنتی در کشور تا سال گذشته، نشان از رشد و توسعهی صنعت گیاهان دارویی در کشور دارد و زمینهای مناسب برای سرمایهگذاریهای بلندمدت محسوب میشود.
کسب درآمد . کسب و کار گیاهان دارویی. کسب درآمد دارویی . اسانس گل محمدی . کسب و کار . حرفه ای، . تجارت گیاهان دارویی . سرمایهگذاری در گیاهان دارویی . صادرات گیاهان دارویی . فروش دم نوش . گیاهان دارویی
برای معرفی تأثیرگذار محصول یا خدمت جدیدتان، این دستورالعمل هفت مرحلهای را به شما معرفی میکنیم.
پس میخواهید محصول یا خدمت جدیدی را روانه بازار کنید! فکرهایتان را
کردهاید و دقیقا میدانید تصمیم به ارائهی چه محصولی دارید. حالا فقط
باید فکری به حال فروش محصول خود بکنید. خیلی ساده به نظر میرسد، نه؟ امّا
روزانه تعداد بیشماری از محصولات یا خدمات جدید کاملاً نادیده گرفته
میشوند زیرا در معرفی آنها به بازار از روش درستی استفاده نشده است.
درواقع درصد بالایی از تماسهای روزانه با کارشناسان شرکت من، از سوی
مدیران کسبوکارهای کوچک است که تقاضای خدماتی از این دست دارند. ما هم
آنها را راهنمایی میکنیم تا این هفت گام را درست و دقیق بردارند و محصول
یا خدمت جدید خود را با موفقیت وارد بازار کنند.
۱-از شرایط رقابت در بازار شناخت کافی کسب کنید
در بسیاری از دورههای آموزش بازاریابی، نحوه انجام تحلیل SWOT را به
شرکتکنندگان آموزش میدهند. برای این کار ابتدا باید شرایط رقباتان را به
دقت بررسی کنید. یک فهرست دقیق از شرکتهایی تهیه کنید که محصول یا خدمات
آنها مشابه محصول موردنظر شما برای ارائه به بازار است. حتی اگر فکر
میکنید محصول یا خدمت شما کاملاً بینظیر است و هیچ رقیبی در بازار ندارد،
بازهم خود را بهجای مشتریان مشتاق بگذارید و ببینید ممکن است بهجای
محصول شما چه چیزی را بخرند. پس از شناخت رقبای خود، ابزارهای بازاریابی
آنها ازجمله آگهیهای تبلیغاتی، بروشورها و وبسایتشان را بررسی کنید.
قدرت مقابله محصول یا خدمت جدید خود با محصولات موجود در بازار را ارزیابی
کنید؛ نقاط برتری شما کدام است؟ کدامیک از شرکتهای حاضر در این رقابت یا
محصولات آنها برای موفقیت شما تهدید بهحساب میآیند؟
۲-مشتریان ایده آل را هدف بگیرید
اگر میخواهید با کمترین هزینهی ممکن، محصول یا خدمت خود را با موفقیت
روانه بازار کنید، باید روی مشتریان مشتاقی متمرکز شوید که احتمال بسیار
بالایی دارد محصول شما را بخرند. این افراد ممکن است مشتریانی باشند که هم
اکنون از محصولی مشابه استفاده میکنند و ارزش ویژگیها و امکاناتی را که
شما به محصولات موجود اضافه کردهاید، میدانند. بهترین مشتریان مشتاق برای
شما کسانی هستند که نسبت به محصول شما احساس نیاز میکنند؛ توانایی مالی
برای خرید آن را دارند و تمایل خود را برای خرید چنین محصولی، مثلاً از
طریق خرید کردن از رقیب شما، ابراز کردهاند. به یاد داشته باشید برآوردن
یک نیاز موجود، بسیار سادهتر از ایجاد نیاز جدید است.
۳-یک ارزش پیشنهادی منحصربهفرد ایجاد کنید
در این مرحله، باید درک کاملی از محصول خود داشته باشید تا بتوانید آن را از رقباتان متمایز کنید و در معرض دید کسانی قرار دهید که باید از آن بهرهمند شوند. امّا آیا واقعاً میدانید که چرا مشتری باید از میان تعداد زیادی از محصولات مشابه موجود در بازار محصول شما را انتخاب کند؟ محصول شما چه مزایا و ویژگیهایی دارد که مشتری مشتاق بیش از همه به آن اهمیت بدهد؟ حرف آخر آن که «بسته بندی» و نحوهی معرفی محصول یا خدمت شما باید کاملاً منحصربهفرد باشد و نیازها و خواستههای بهترین مشتریان مشتاقتان را برآورده کند.
۴-تاکتیکها و استراتژیهای بازاریابی خود را تعیین کنید
گام بعدی انتخاب کانالهای فروش و بازاریابی مناسب است. مثلاً، باید انتخاب
کنید که آیامیخواهید فروشتان را آنلاین انجام دهید یا از طریق کاتالوگ و
یا فروشندگان دیگر ؟ معمولاً بازاریابهایی که از چندین کانال مختلف برای
کار خود استفاده میکنند، به موفقیتهای بزرگتری دست مییابند زیرا
مشتریانی که قدرت خرید بالایی دارند و محدودیتی در زمان و مبلغ خرید
ندارند، مایل اند که مقدار بیشتری پول خرج کنند و زمان بیشتری را برای خرید
بگذرانند. فرض کنیم استراتژی شما عرضه یک دستگاه بدنسازی با قیمت مناسب به
مشتریانی باشد که توان پرداخت هزینه اشتراک باشگاههای بدنسازی یا خرید
دستگاههای ورزشی خانگی گران قیمت را ندارند. در این شرایط باید روش سنتی
بازاریابی مستقیم و فروش آنلاین را بهعنوان کانالهای اصلی به کار بگرید و
از ترفندهایی مانند آگهیهای بازرگانی تلویزیونی، تبلیغات آنلاین یا
درخواستهای ایمیلی حاوی لینک به وبسایتتان هم استفاده کنید.
۵- محتوا و رویکردهای بازاریابی خود را آزمایش کنید
با آنهمه پولی که برای معرفی یک محصول یا خدمت جدید به بازار لازم است،
بیاحتیاطی بزرگی است که بدون آزمایش شیوههای بازاریابی، آنها را به
مرحله اجرا درآورید. بهتر است نحوه معرفی محصول یا خدمت خود و همچنین
پیامهای تبلیغاتی و دیگر ابزارهای بازاریابی خود را آزمایش کنید. متناسب
با محصول و بودجهای که در اختیار دارید، میتوانید از گروههای رسمی
استفاده کنید یا اینکه خیلی ساده میزگردی با حضور تعدادی از مخاطبان
موردنظر خود برگزار کنید. همچنین میتوانید از تحقیقات آنلاین استفاده کنید
یا اینکه محصولتان را برای آزمایش بین یک گروه منتخب از کاربران پخش
کنید. تنها پس از تکمیل فرآیند این آزمایشها، وارد مرحله نهایی طراحی و
اجرای ابزارها و شیوههای بازاریابی شوید.
۶- کمپین خود را سر و سامان دهید
روابط عمومی اغلب نقشی حیاتی در معرفی یک محصول یا خدمت به بازار دارد.
میتوانید از تاکتیکهای روابط رسانهای برای انتشار یک مقاله یا شرکت در
یک مصاحبه استفاده کنید؛ ترتیبی بدهید که محصولتان در رسانههای جمعی
موردبررسی قرار بگیرد؛ یک رویداد عمومی برای معرفی محصول برگزار کنید یا از
شگردهای بازاریابی دهان به دهان، برای بر سر زبان انداختن نام محصول خود
استفاده کنید. صرفنظر از اینکه کدام شیوه تبلیغات را به کار میگیرید؛
باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که محصولتان برای عرضه به بازار کاملاً
آماده و در دسترس باشد تا بدین ترتیب حداکثر سود ممکن را از خدماتی که
ارائه میکنید ببرید. اقدامات و تلاشهای دیگر شما درزمینهی بازاریابی هم
دقیقاً باید در ادامه این فعالیتهای رسانهای و هماهنگ با آنها تنظیم
شوند. در هفتهها و ماههای اول، نتایج حاصل از تبلیغات رسانهای خود را
رصد کرده و آماده باشید که کمپین خود را با آن بخش از این فعالیتها که
بیشترین فایده را برایتان داشتهاند، تنظیم کنید.
۷- از چرخهی عمر محصول خود آگاه باشید
کمپین تبلیغاتی که در طول دورهی معرفی و آموزش دربارهی محصول یا خدمت خود
از آن استفاده میکنید، به اقتضای تکامل و جا افتادن محصول در بازار باید
بهروز شود. اگر بازخوردهای دریافتی از فرآیند بازاریابی را به دقت تحت نظر
داشته باشید، روند کاهش نتایج مطلوب، به شما خواهد گفت که چه زمانی وقتش
رسیده که تغییراتی در محصول یا خدمت خود ایجاد کنید، پیامهای رسانهای خود
را عوض کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که عمر این محصول خاص دیگر به
سرآمده و باید بستر را برای عرضه ایده بزرگ بعدی خود به بازار آماده کنید.
ترفند بازاریابی . کسب درآمد . ترفند کسب درآمد .بازاریابی . تحلیل swot . چرخه عمر محصول . کسب و کار . کمپین بازاریابی اینترنتی . محصول جدید . معرفی محصول جدید
مطالب مشابه بازاریابی و کسب درآمد:
استراتژی بازاریابی برای کسب درآمد
بازاریابی اینترنتی : بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد با بازاریابی حضوری
بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی: کسب درآمد از سایت پزشکی
بازاریابی اینترنتی: تاثیر سئو در کسب درآمد از اینترنت
آموزش کسب درآمد و بازاریابی اینترنتی برای رستوران
آموزش بازاریابی اینترنتی : کسب درآمد با بازاریابی چریکی
آموزش بازاریابی اینترنتی : بازاریابی دهان به دهان در کسب آمد از اینترنت
آموزش بازاریابی اینترنتی : ابزار بازاریابی و کسب درآمد از اینترنت