صفحه
فرود یا لندینگ پیج ها به صفحاتی از وب سایت گفته می شوند که کاربران با
کلیک بر روی بنر های تبلیغاتی شما در وب سایت های دیگر و یا از موتور های
جستجو در آن فرود می آیند.
اهمیت صفحات فرود در بازاریابی آنلاین به
قدری است که در صورت ایجاد یک صفحه فرود مناسب و طراحی شده با اصول
روانشاسی فروش آنلاین می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتریان جدید داشته
باشد.
برای ایجاد یک صفحه فرود در مرحله اول نیاز به یک متن قوی داریم
در مورد پزشکان عزیز می توانم همان متن رپورتاژ آگهی را مثال بزنم که در
مجلات به چاپ می رسانند ، البته در انتهای این مقاله چند نمونه از صفحات
فرودی که برای پزشکان انجام شده است را قرار می دهم.
در صفحه فرود با
نوشتن یک مقاله خاص و همچنین نمایش فیلم و یا عکس و یا ارایه پیشنهاد های
جالب می توان مغز بیننده را به حالت بتا برد، در مورد حالت بتا مغز بعدا
مفصلا توضیح خواهم داد، و بیننده را مجاب کرد تا عملی را برای ما انجام
دهد، یا به عبارت دیگر call to action ، بهترین درخواست برای انجام کار می
تواند پر کردن یک فرم ساده دو مرحله ای مانند نام خودش و شماره موبایل که
از شما درخواست وقت ملاقات نماید، به محض ارسال فرم برای موبایل پزشک یک
پیامک مبنی بر رزرو از سایت خواهد امد و اطلاعات مشتری برای پزشک پیامک
خواهد شد.
نکته مهم در طراحی landing pages
یکی از نکات مهمی که در طراحی صفحات فرود باید به کار برد اینست که هیچ لینک و عکس دیگر و غیر مرتبط نباید در صفحه فرود خود نمایی کند و حواس بیننده را از متن و درخواست برای انجام عمل پرت کند،
نکته دیگر اینکه فرم درخواست برای عمل باید با رنگ نارنجی طراحی شود، تا تاثیر خود را برای انجام یک عمل در بیننده داشته باشد(نارنجی رنگ خلاقیت است)
در ارسالهای قبلی درباره جذب کاربر و ورودی در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام مطالبی نوشتم و یادآور شدم که کسب و درآمد اینترنتی به حضور اعضا و کاربران و حضور آنها در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام وابسته هست. حال کانال و گروه ما در تلگرام در حال افزایش است و ما هر روز به کسب درآمد بیشتر در اینترنت امیدوارتر می شویم منتهی در این وسط یک اتفاق و خطر همیشه کسب و کار و درآمد ما را در تلگرام و کانالها تهدید می کند و این خطر هم نداشتن اطلاعات کاربران و ممبر کانال ها هست ما هیچ اطلاعات و شماره ای از آنها نداریم در اینجا قصد آموزش گرفتن شماره موبایل اعضای و ممبرهای کانال و گروههای تلگرام و ترفند کسب درآمد و ادامه تجارت الکترونیک را دارم .
چگونه شماره موبایل افراد را در تلگرام جمع آوری کنیم؟ بدون شک اگر شما هم صاحب یک کانال یا گروه در تلگرام هستید این مهمترین سوالی است که از خود خواهید پرسید؛احتمالا اولین دغدغه شما این خواهد بود که اگر تلگرام هم مثل وایبر از دور خارج شد این همه وقت و انرژی که برای این کار گذاشته اید چه می شود؟ مشکل وقتی حادتر می شود که ببینیم هیچ رد و اطلاعات تماسی از کاربران خود در تلگرام نداریم و اگر تلگرام به هر دلیلی از دسترس خارج شود دیگر هیچ راهی برای دسترسی به مخاطبان وجود نخواهد داشت. حالا نیاز به ترفندی داریم که بتوانیم بانک اطلاعات دقیقی از مخاطبان خود تهیه کنیم تا حتی بدون تلگرام هم بتوانیم با آنها در ارتباط باشیم. برای این کار باید از روش لندینگ پیج استفاه کنیم. حال این سوال پیش می اید که لندینگ پیچ چیست؟
در واقع لندینگ پیج ها یا صفحات ورود ،صفحه هایی از وب سایت هستند که کاربران با کلیک کردن بر روی بنرتبلیغاتی سایت شما، به وب سایت یا موتورهای جستجو فرود می آیند.صفحه ورود می تواند نقش مهمی در بازاریابی آنلاین داشته باشد.شما لازم است با طراحی یک صفحه ورود مناسب و بر اساس اصول روانشناسی در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید و مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب نمایید.
برای ایجاد یک صفحه ورود ،در ابتدا به متن قوی نیاز داریم.شما می توانید در صفحه ورود با نوشتن یک مقاله جذاب یا یک فیلم یا متنی مغز بینندگان خود را درگیر کنید و ذهن آنها را مشغول نمایید.حتی پزشکان می توانند از چنین امکانی برای ارتباط با مشتری های خود استفاده کنند.
در تجارت آنلاین درواقع یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه هدایت کننده شناخته می شود،یعنی صفحه ای که با کلیک کردن بر روی تبلیغات برای شما باز می شود.
ویژگی های صفحه ورود
تمام ترافیک هایی که در صورت تبلیغات در سایت های دیگر انجام می دهید،به این صفحه منتقل می شود.
در صورتی که چندین تبلیغات متفاوت دارید،ترجیحا از چند صفحه ورود استفاده کنید.
در متن صفحه ورود خود سعی کنید از ویدئو استفاده کنید،تا کاربران هدف شما را دریابند و به شما اعتماد کنند.
در صفحه ورود از علائم خاص و جهت داری استفاده کنید تا از این طریق نظر کاربران را به قسمت مهم صفحه ورود جلب نمایید
اطلاعات اضافی و خسته کننده در صفحه ورود قرار ندهید تا مخاطبان را آزرده نکنید
اطلاعات را به صورت گزینه ای و موردی در زیر هم قرار دهید.
صفحه ورود نباید دارای منو باشد،زیرا امکان دارد مخاطبان از صفحه ورود خارج شوند.
در متن خود از قرار دادن لینک به سایت های دیگر خودداری کنید،زیرا هدف در یافت اطلاعات از کاربران است.
در متن حتی از قرار دادن لینک به قسمت های دیگر سایت خود ،خودداری کنید،زیرا مشتریان هدف اصلی را از یاد می برند.
شما باید در صفحه ورود به وضوح هدف خود را از دریافت اطلاعات کاربران بیان کنید
مطالب مشابه تلگرام و کسب درآمد از اینترنت:
کسب درآمد و بازاریابی با استیکر تلگرام
آموزش افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام
تلگرام ابزار کسب و کار و درآمد اینترنتی ؟
اخلاق کسب مال و درآمد از اینترنت
در اینجا به انحاء مختلف درباره شیوه های کسب درآمد و پول درآوردن و ترفندهای کسب درآمد بالا و همچنین مزایای تجارت الکترونیک مقاله و مطلب علمی نوشتم ولی یکی از مهمترین اصول در کسب و تجارت اینترنتی رعایت اخلاق و شرافت کاری است . اگر از طریق اینترنت و یا دنیای واقعی صاحب ثروت و مال فراوان شدیم به همان اندازه که مالمان زیاد شد اخلاق و جوانمردی ما صد چندان بیشتر شود .
نگاه مغرورانه به دیگران نداشته باشیم یادمان باشد که زمانی برای یک سنت از درآمد کلیکی سایت خارجی و یا 25 ریال پاپ آپ از سایت داخلی چه تلاشی می کردیم حالا پولمان از پارو بالا می رود اخلاقمان را جارو نکنیم متواضع و جوانمرد باشیم خودمان را گم نکنیم که هیچ چیز ماندگار نیست.
از آن طرف هم در کسب درآمد جانب اخلاق را رعایت کنیم به هر شیوه و ترفندی اعم از غیرقانونی و ناجوانمردانه و یا با کلاهبرداری سعی در کسب تجارت و درآمد اینترنتی نباشیم تنها صداقت و خوبی است که باقی می ماند
و در آخر توجه کنیم در زندگی و در کسب مال و درآمد از اینترنت اخلاقمان بوی نیاز ندهد اخلاقمان بوی منفعت طلبی و کلاهبرداری ندهد:
یکی از بزرگان میگفت:
ما یک گاری چی در محلمان بود، که نفت می برد و به او عمو نفتی می گفتند.
یک روز مرا دید و گفت:
سلام. ببخشید خانه تان را گازکشی کرده اید!؟
گفتم: بله!
گفت: فهمیدم. چون سلام هایت تغییر کرده است!
من تعجب کردم، گفتم: یعنی چه!؟
گفت:
قبل
از اینکه خانه ات گازکشی شود، خوب مرا تحویل می گرفتی، حالم را می پرسیدی.
همه اهل محل همینطور بودند. هرکس خانه اش گازکشی میشود، دیگر سلام علیک او
تغییر میکند...!!
از اون لحظه، فهمیدم سی سال سلامم بوی نفت میداد. عوض اینکه بوی انسانیت و اخلاقیات بدهد.
سی
سال او را با اخلاق خوب تحویل گرفتم. خیال میکردم اخلاقم خوب است. ولی
حالا که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام
کنم.
یادمان باشد، سلام مان بوی نیاز ندهد...
کسب درآمد بالا در اینترنت با محصول خاص
وقتی درباره کسب و کار و درآمد در اینترنت صحبت به میان می آید معمولا صحبت از فروش محصولات با قیمت پایین و یا فروش بیشتر با کم کردن قیمت و تخفیف زیاد جهت رقابت با سایرین به ذهن متبادر می شود . ولی همیشه اینگونه نیست زمانی شما محصول لوکس و گرانقیمت دارید و این بازار رقابت و کسب درآمد در اینترنت تحت تاثیر قرار می دهد چه راهکارهای باید در پیش بگیرید تا در این بازار رقابت درآمد شما کم نشود و محصول گرانقیمت خود را به قیمت بالاتر به فروش برسانید؟ در اینجا قصد دارم تا در ادامه آموزش شیوه های کسب درآمد در اینترنت، به شیوه فروش محصول گرانقیمت نسبت به سایر رقبا توضیح بدهم:
آنچه که درباره لوکس فروشی در دنیای تجارت مطرح می شود غالباً با کلیه فاکتورهای بازاریابی معمول متفاوت است؛ و اگر شما خدمت یا محصولی دارید که ارزش گذاری بالاتری نسبت به رقبا برای آن قائل هستید باید در مورد مارکتینک کالاهای لاکچری بیشتر بدانید و حتی اگر هنوز چنین خدمت یا محصولی را ایجاد نکرده اید در کنار سایر محصولات خود از فروش کالای لاکچری غفلت نکنید. تکنیک های بازاریابی لوکس در دنیا بر سه محور اصلی استوار است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.
هر سال برندهای موبایل به عنوان یک رقابت در بازار لاکچری های خود یک موبایل با ظاهر و کانفیگ فوق العاده ارائه می کنند که با اینکه سود اصلی آنها در سایر دستگاه ها است اما حضور در بین لاکچری ها همیشه به یک برند هویت و اعتبار می بخشد حتی اگر آنچه به عنوان لاکچری ارائه شده باشد تفاوت های بی استفاده ایی داشته باشد مثلا یک سی پی یو بیشتر یا یک گیگ رم بیشتر یا در نهایت ۲ مگاپیکسل ارتقا در دوربین که واقعا در عمل خیلی به ندرت مصرف کننده ها آن را متوجه خواهند شد. اما همواره عده ایی هستند که به خاطر بار روانی “بهترین” را داشتند از خریدن کالای گران ارضا می شوند و همین موضوع باعث سود بیشتر شما خواهد شد. علاوه بر این داشتن یک خدمت گران و لوکس حتی اگر عده ایی نتوانند هرگز از آن سرویس استفاده کنند ولی اعتبار مثبتی به مجموعه شما خواهد بخشید. و باعث تسهیل فروش سایر خدمات خواهدشد. البته همه این ها به شرط ارزشمند بودن و دارا بودن شرایط لوکس در کالای لاکچری شماست.
در فصل بازاریابی ویروسی به ویژگی داستان قهرمانی اشاره کرده ام؛ شاخصی که اینجا در متفات شدن برندها هم حائز اهمیت است. در راه های بازاریابی لاکچری از قیاس خود با رقبا و دیگران پرهیز کنید بلکه سعی کنید نگاه متقاوتی را در خریدار ایجاد کنید؛ کاری کنید که در مورد شما داستان های رویاپردازانه داشته باشند و داستان های قهرمانان شما نقل صحبت مخاطبان باشد.
این کار را هر چند وقت یکبار گوگل و فیسبوک با انتشار عکس های متقاوت از محل های کار کارمندان به خوبی ایجاد می کنند و تا مدت ها در شبکه های اجتماعی همه از فضای کاری فوق العاده گوگل و فیسبوک صحبت می کنند.علاوه بر این برای ایجاد و همراه کردن مشتریان وفادار باید راه های رسیدن به محصول را متفاوت کنید. برندهای عمومی مشتریان خود را تعیین میکنند و محصولات را به سوی آنان میفرستند. اما در برندهای لوکس مشتریان باید به سمت برند کشش داشته باشند. چنین رفتاری از جانب برند نه تنها مشتری از آن دوری نخواهد کرد، بلکه احساس تعلقی میان مشتری و برند ایجاد میشود که باعث وفاداری مشتری و دریافت پاداش خواهد شد.
در لاکچری مارکتینگ ما نه تنها باید روی ارزش برند بلکه باید روی دیدگاههای مشتریان نیز تمرکز داشته باشیم. اتاق نمایش محصولات بیامدبلیو در آلمان نمونهای از این موضوع است که در آن مشتریان میتوانند تجربه متفاوتی از برند مورد نظر خود، جدای خرید آن، به دست بیاورند. به همین دلیل است که برندهای لوکس باید بتوانند سبک ویژه و نوآورانهای در فروشگاه خود به کار گیرند.علاوه بر این باید نماهای گرافیکی متفاوتی را از نام کالای لاکچری تا طراحی های پیش بینی کنید این موارد میتواند در بر دارنده نمادها و سمبلهای برند، رنگ، الگو، تصاویر و حتی مفاهیم باشد. مثل اسم لکسوس که برای کمپانی تویوتا تداعی کننده یک کالاهای لوکس است یا رنگ قرمز که همه جای دنیا یعنی مک دونالد.
بر خلاف برندهای عمومی، در مورد برندهای لوکس ما قصد جلب رضایت همه افراد را نداریم؛ بلکه باید بتوانیم مشتریان خاصی که دیدگاهی در راستای هدف ما دارند، جذب کنیم پس خدمات خود را در قیدو بند قیمت محدود نکنید یک مثال خوب در این زمینه شرکت پروشه است که فرآیند تحویل نوآورانهای را در نظر گرفته است که مشتری میتواند خودروی مورد نظرش را در خط مونتاژ واقع در آلمان انتخاب کند یا مثلا اپل که همیشه گوشی های ساخته شده از طلای خود را با قیمت های فوق العاده ارائه می کند. درواقع دیدگاهها ارزش بیشتری دارند و خاصتر هستند.برندها در بازار کلیشه ایی موجود سعی دارند سرمایهگذاریهای خود را روی آنچه در نظر دارند به آن برسند، متمرکز سازند تا بتوانند با رضایت گسترده بیشتری از مشتریان روبهرو شوند اما در عوض برندهای لوکس روی دیدگاههای خاص و جدید تمرکز دارند که این میتواند تجربه بسیار ویژهای را برای مشتریان مورد نظر به همراه داشته باشد.
در نهایت اگر هنوز فکر می کنید گران کردن همه یا دست کم بخشی از خدمات کار اشتباهی است از شما می خواهم کمی به اطرافیان خود دقت کنید. مطمئناً افراد زیادی را در اطراف خود دارید که همیشه به دنبال لوکس بازار هستند مثلا با اینکه بلد نیستند که با نیمی از امکانات آیفون کار کنند ولی اصرار دارند که آخرین مدل گوشی های اپل را دست بگیرند! این افراد مشتری های لاکچری فردای شما هستند! از آنها غفلت نکنید.
مطالب مشابه فروش محصول و کسب درآمد:
کسب درآمد با خرید و فروش عکس در اینترنت