آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

موفقیت استارت‌آپ‌ها در تامین مالی

 موفقیت استارت‌آپ‌ها در تامین مالی

 در کسب درآمد و راه اندازی یک کسب و کار پولساز تنها ایده خوب مناسب نیست اگرچه ایده و نیروی انسانی مهم است ولی یکی از موارد موفقیت داشتن منابع مالی مناسب است بدون تامین سرمایه کافی، ممکن است که کسب و کار سالها طول بکشد تا به کسب درآمد عالی و پولسازی برسد . استارت آپ های زیادی هستند که به خاطر نداشتن سرمایه کافی نتوانستند در بازار رقابت دوام بیاورند و شکست خوردند. راز موفقیت یک استارت آپ تامین منابع مالی و سرمایه لازم است که این کار با شبکه سازی میسر است.

بسیاری از موسسان به دام مشابهی می‌افتد. آن‌ها تمام انرژی و منابع خود را صرف ساختن محصول و یافتن مشتریان می‌کنند و زمانی که کارشان تمام شد، تازه متوجه می‌شوند که باید سرمایه‌ خارجی خود را افزایش دهند. بنابراین تلاش می‌کنند با پیداکردن سرمایه‌گذاران بالقوه و درخواست پول از آن‌ها زمینه را فراهم سازند و البته معمولا شکست می‌خورند. در آخر، هیچ پولی و گاهی از اوقات هیچ شرکتی برایشان باقی نمی‌ماند.

جذب سرمایه اغلب سخت‌ترین و بحرانی‌ترین قسمت راه‌اندازی یک کسب‌وکار است و ممکن است بسیار زمان‌بر باشد. معمولا از زمانی که جذب سرمایه می‌کنید تا زمانی‌که پول به دست می‌آورد و به درآمدزایی می‌رسید، به‌طور میانگین شش ماه طول می‌کشد. اما رسیدن به آن نقطه ممکن است بیشتر هم طول بکشد، مخصوصا از آنجا که سرمایه‌گذاران تمایل دارند روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که موسسانِ آن‌ها را می‌شناسند. این بدین معناست که ممکن است لازم باشد قبل از این‌که بتوانید با موفقیت سرمایه‌تان را افزایش دهید، دوازده ماه را صرف ساختن روابط خود کنید.

برخلاف جذب سرمایه از طریق معامله، شاید جذب سرمایه از طریق رابطه زمان‌بر باشد، اما این کلید جذب سرمایه و ایجاد مجموع‌های از مشاوران اصلی و سرمایه‌گذارانی است که برای مدتی طولانی از شما حمایت خواهند کرد.

در این مقاله چند نکته برای آغاز به کار بیان شده است:

* اگر به پول احتیاج دارید، درخواست راهنمایی کنید.
زمانی‌که یکی از شرکت‌های مخاطره‌آمیز خود را به نام تنئو (Teneo) (یک برنامه‌ غیرانتفاعی رهبری در سطح ملی) راه‌اندازی کردم، سرمایه‌داری موفق و انسان‌دوست، من و چند تن از دوستانش را برای جلسه‌ بحث و تبادل نظر به ناهار دعوت کرد. بعد از یک ساعت گفت‌وگوی مفید درباره‌ مفهومی که من درنظر داشتم، از من پرسیدند: «آیا در طول این ناهار، به هر آن‌چه می‌خواستی رسیدی؟»، با کمی گیجی جواب دادم: «بله، بله، از میزبانی شما متشکرم، خیلی چیزها یادگرفتم» او مکث کرد، و گفت: «خب ۲۵۰ هزار دلار چه‌طور است؟»

و آن اولین پولی بود که تا آن زمان به‌عنوان سرمایه به دست آورده بودم، درحالی‌که حتی آن را تقاضا نکرده بودم.

این تجربه به من یاد داد که اگر پول می‌خواهم، باید درخواست مشاوره کنم. زمانی‌که واقعا به دنبال مشاوره‌ از کسی هستید، فروتن می‌شوید و آن‌ها را بالا می‌برید و در موضع قدرت قرار می‌دهید، نشان می‌دهید توانایی خوب گوش دادن و سوال‌های خوب پرسیدن را دارید، و با ظرافت اجازه می‌دهید بدانند که شما در حال جذب سرمایه هستید بدون آنکه مستقیما از آن‌ها درخواست کرده باشید.

در آخرین شرکتم، اوت‌باکس (Outbox) (سرویسی که به‌صورت دیجیتال تمام نامه‌های غیر‌الکترونیک شما را به‌صورت آنلاین به دست شما می‌رساند) فهرستی از ۲۰ موضوع تهیه کردیم که در رابطه با آن‌ها به کمک احتیاج داشتیم. این موضوعات شامل همه چیز از تجهیزات تا انبارها، و از شرکای دولتی تا سرویس‌های ارسال نامه‌های تبلیغاتی می‌شد. سپس فهرستی از ۱۰۰ سرمایه‌گذار و مشاور تهیه کردیم که در زمینه‌های اصلی کسب‌وکارمان تخصص داشتند، و با همه‌ی کسانی که در این فهرست بودند ارتباط برقرار کردیم.

معمولا متوجه می‌شدیم که این متخصصان مشتاق بودند درباره‌ چیزی صحبت کنند که در حوزه‌ تخصص‌شان باشد و از طرفی جدید و هیجان‌انگیز نیز باشد. ما فقط به خاطر این‌که سرمایه‌گذاران پول داشتند با آن‌ها صحبت نمی‌کردیم، بلکه دراصل به دنبال مشاوره از افرادی بودیم که واقعا می‌توانستند برای حل مشکلات سخت، به ما کمک کنند.

* قبل از این‌که درخواست پول کنید، اعتماد جلب کنید.

شاید در نگاه اول، این واقعیت که سرمایه‌گذاران فقط پولشان را برای کسب‌وکاری هزینه می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند نوعی پارتی‌بازی باشد ولی با نگاهی عمیق‌تر، حداقل بعضی از قسمت‌های آن درست به نظر می‌رسد. سرمایه‌گذاران در شرکت‌های نوپا نه‌تنها ظرفیت کسب‌وکار شما را می‌سنجند، بلکه ویژگی‌های شخصیتی شما را نیز ارزیابی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند یا نه. جلب اعتماد در جلسه اول بسیار سخت است، مخصوصا اگر شما درخواست پول کنید. چالش اینجاست که شما قبل از این‌که واقعا به سرمایه نیاز داشته باشید، با سرمایه‌گذاران به توافق برسید.

برای جلب اعتماد، روش‌های زیر را در نظر داشته باشید:

 روابط مشترک بسازید. اعتماد معمولا از طریق دوستان مشترک منتقل می‌شود. من به شخص الف اعتماد دارم، و شخص الف به شما اعتماد دارد. بنابراین من به شما اعتماد دارم. مطمئن شوید که از روابط مشترک آگاهی دارید و از آن‌ها به‌درستی استفاده نمایید.

  • در گفت و شنود فروتن باشید. بسیاری از مواقع، موسسان آن‌قدر مشتاقانه به هدف خود باور دارند که توانایی شنیدن و تحلیل انتقادها را ندارند.
  • نشان دهید که می‌دانید چه چیزهایی را نمی‌دانید. اگر از شما سوالی درباره‌ شرکت‌تان شد که پاسخ آن را نمی‌دانستید، به آن اقرار کنید. شاید یکی از راه‌های انجام آن گفتن این جمله باشد: «راستش درباره‌ی این قضیه مطمئن نیستم، اجازه دهید بررسی کنم و بعد برای شما توضیح دهم». و از آن مهمتر، هیچگاه از خود چیزی سر هم نکنید.

نشان دهید برای یافتن آن‌چه نمی‌دانید، برنامه دارید. اگر خلاءهایی اساسی در دانش شما وجود دارد که برای کسب‌وکار شما مشکل‌ساز است، آن‌ها را مشخص کنید و نشان دهید برای برطرف کردن آن‌ها برنا‌مه‌ای دارید.

نشان دهید کاملا مشتاق شنیدن انتقادها، تردیدها یا ترس‌های افراد در رابطه با مسایلی که می‌دانید، هستید. بااین‌که وقتی آمارهای لازم را در اختیار دارید تا پاسخ سوالات افراد را بدهید، قطع کردن و پریدن میان حرف‌های آن‌ها ساده است، اما کنجکاو بمانید و به حرف‌های آن‌ها گوش دهید. شاید از دیدگاه جدید آن‌ها نسبت به مساله، چیزی فراگیرید، و حداقل به آن‌ها نشان می‌دهید که برای آن‌چه می‌گویند ارزش قائلید.

* با سرمایه‌گذاران زمانی ملاقات کنید که به‌دنبال جذب سرمایه نیستید.

حقیقت دارد که طبیعی‌ترین زمان ملاقات با سرمایه‌گذاران زمانی است که شما در حال جذب سرمایه هستید، اما راه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد. من شخصا به‌دنبال بهترین سرمایه‌گذاران یک صنعت بودم تا از آن‌ها درباره‌ شرکت خودم بازخورد بگیرم. زمانی که به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کردم چیزی شبیه این می‌پرسیدم: «مشغول ساختن شرکتی در فلان صنعت هستم و واقعا نوشته‌ها و سرمایه‌گذاری‌تان در این فضا را تحسین می‌کنم. ممکن است برای من ۳۰ دقیقه زمان بگذارید تا آن‌چه یادگرفته‌ایم را به اشتراک بگذاریم و از شما بازخورد دریافت کنم؟»

حتی زمانی‌که شما به دنبال جذب سرمایه نیستید در اغلب مواقع سرمایه‌گذاران مشتاق‌اند با کارآفرینان جدید ملاقات داشته باشند. شغل آن‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری، دانستن مسائل در آن صنعت است، درنتیجه از این به نفع خودتان استفاده کنید. ملاقات‌ها را به‌عنوان فرصتی برای به اشتراک‌ گذاشتن آن‌چه آموخته‌اید در نظر بگیرید. اگر از ملاقات رسمی می‎ترسید، این سه روش را مدنظر داشته باشید:

  • پیشنهاد دهید که کمک کنید و واقعا چنین کنید. من یکی از سرمایه‌گذاران کنونی خود را در اِیبل (Able) ملاقات کردم. ایبل یک شرکت فن‌آوری مالی است و زمانی‌که واقعا بخواهد کمک کند، وام‌های آنلاین با بهره کم را ارائه می‌کند. او می‌دانست که ما هنوز به جذب سرمایه نیاز نداریم، اما می‌خواست راهی برای ساختن روابط پیداکند. ارتباط خوبی با او ایجاد کردیم و  بنای این ارتباط را بر کمک به یکدیگر گذاشتیم. بعدها همین آشنایی سبب شد تا در جذب سرمایه بتوانیم از او کمک بگیریم.
  • با آن‌ها خارج از دفتر ملاقات کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران، به ویژه جوان‌ترهایی که بالاجبار باید معاملات جدیدی داشته باشند، سالانه به صدها رویداد مختلف می‌روند، از جمله زمان فروش ویژه نوشیدنی در رستوران‌ها، کنفرانس‎ها، نمایشگاه‌های ارائه‌ نسخه‌های آزمایشی محصولات، و جشن‌های فارغ‌التحصیلان. راه‌هایی برای پیدا کردن این رویدادها پیدا کنید و کاری کنید دعوت شوید، و سپس یاد بگیرید چگونه از رویدادهای شبکه‌ای به بهترین نحو استفاده کنید. خود را به‌صورت مفصل معرفی کنید. جملاتی کوتاه اما جذاب برای گفتن درباره‌ خودتان داشته باشید. سوال‌های خوب بپرسید، و سپس راهی برای پی‌گیری پیدا کنید.
  •  از لحاظ فکری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، حتی به‌صورت مجازی. بعضی از سرمایه‌گذاران تحلیل‌های بسیار عمیقی درباره‌ی مسائل مختلف در توئیتر و یا حتی وبلاگ‌ها منتشر می‌کنند. ارائه‌ نقطه نظری مخالف، یا پرسیدن سوالی کاوشگرانه، روش خوبی برای برقراری ارتباط است. می‌توانید از طریق ایمیل برایشان یک نامه‌ی ۲۰۰ کلمه‌ای به همراه اطلاعاتی درباره‌ این‌که چگونه می‌توانند استدلال‌هایشان را بهتر یا کامل‌تر کنند بفرستید. اشتباه متوجه نشوید، لطفا با سرمایه‌گذاران درگیر نشوید. اما باید بحث‌های داغی را با آن‌ها آغاز کنید.

زمانی که جذب سرمایه را شروع کردم، سرمایه‌گذاران به نظرم در نقطه بسیار بالاتری نسبت به من قرار داشتند. آن‌ها مرا می‌ترساندند. اما بعد از مدتی فهمیدم که آن‌ها تفاوت چندانی با من ندارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران شرکت‌هایی را تاسیس کرده بودند، همان‌طور که بسیاری از موسسان قبلا سرمایه‌گذار بوده‌اند.

گاهی در زندگی همه چیز برعکس می‌شود، اما زندگی طولانی است. حتی در زندگی کاری کوتاه‌مدتی که داشته‌ام، سرمایه‌گذارانی بودند که سعی کردم ترغیب‌شان کنم و به مننه گفتند و چند ماه بعد به من نامه نوشتند و از من خواستند به سرمایه‌گذاران دیگر معرفی‌شان کنم زیرا خودشان شرکتی تاسیس کرده بودند و درحال جذب سرمایه بودند.
شکی وجود ندارد که جذب سرمایه از طریق رابطه می‌تواند کار دشواری باشد، اما با تمرین یاد خواهید گرفت چگونه در ملاقات‌ها، «خودتان» باشید و ایجاد روابط درست با افراد را آغاز کنید. شاید زمان طولانی تری نسبت به آن‌چه می‌خواهید صرف شود، اما با ایجاد روابط معنادار به‌جای انجام صرف معاملات، کسب‌وکار شما در طولانی مدت وضعیت بهتری خواهد داشت.

مطالب مشابه استارت آپ ها :

 کسب درآمد موبایلی برای استارت‌آپ‌ها

معرفی برترین استارت‌آپ های کسب درآمد

سه استارت آپ موفق در کسب درآمد و جذب مشتری

شیوه کسب درآمد شرکت موتورسازی هارلی-دیویدسن

شیوه کسب درآمد شرکت موتورسازی هارلی-دیویدسن

  داشتن استراتژی مناسب در کسب و کار از دو نظر اهمیت دارد از یک طرف، موجب کسب درآمد و پولسازی شده و از طرفی موجب بقا و رشد در بازار رقابت تجاری می شود. یکی از شرکت های بزرگ موتورسازی جهان، شرکت آمریکایی هارلی- دیویدسن است که با اتخاذ استراتژی خوب، سالها در مقابل مشکلات دوام آورده و الان به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای موتورسازی به کسب درآمد مشغول است. این شرکت موتورسازی، شیوه کسب و کارش را با توجه به زمان و نیاز بازار تنظیم می کند و توانسته با توجه به بازار و نیاز مشتریان خود را همراه و همگام کند.

کمپانی آمریکایی Harley-Davidson یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های موتورسیکلت سازی دنیا است که از سال ۱۹۰۳ در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین شروع به کار کرد. هارلی یکی از دو کمپانی های بزرگ موتور‌سازی در آمریکا است که توانسته بحران اقتصادی دهه ۳۰ میلادی را پشت سر گذاشته و از نابودی جان سالم به در ببرد. این شرکت علاوه بر موتور های سنگین به تولید لوازم جانبی، پوشاک و سایر کالا های مربوط به صنعت موتورسازی مشغول است.

هارلی – دیویدسن، شرکت مادر کمپانی های دیگری مثل Buell Motorcyle Company، MVAgustaوHarley DavisonFinancial Services  است.

در سال ۱۹۰۱، ویلیام هارلی الگوی ساخت یک دوچرخه را ارائه داد که بعدا در سال ۱۹۰۳، ویلیام به همراه دوست دوران کودکی خود، آرتور دیویدسن، نخستین موتور مسابقه ای خود را بر اساس آن الگو ساختند. در سال ۱۰۹۶، هارلی و برادران دیویدسن نخستین کارخانه خود را تاسیس کرده و این کمپانی در آن سال حدود ۵۰ دستگاه موتور سیکلت را روانه بازار کرد.

با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی اول، ارتش آمریکا برای ادامه نبرد، به چندین دستگاه موتور سیکلت نیاز داشت. به این ترتیب برای نخستین بار، موتورسیکلت ها برای مصارف جنگی طراحی شدند. ارتش ایالات متحده بیش از ۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت از کمپانی هارلی – دیویدسن خریداری کرد. نخستین کمپانی سازنده این نوع موتور ها، شرکت بریتانیایی Triumph Motorcycle  بود.

استراتژی عمومی (مدل پورتر)

به عنوان پنجمین شرکت بزرگ موتور سازی در دنیا، هارلی – دیویدسن از استراتژی عمومی خود برای کسب مزایای رقابتی در جایگاه بازار این صنعت، بهره می برد. این شرکت از ترکیب استراتژی های عمومی رقابتی، در کسب و کار خود بهره برده. این استراتژی ها شامل:

۱٫ استراتژی تفکیک عمومی

۲٫ استراتژی تمرکز عمومی

هارلی-دیویدسن استراتژی تفکیک را به عنوان مهم ترین استراتژی عمومی خود در جهت کسب مزایای رقابتی به کار گرفته است. ویژگی های منحصربه فرد محصولات، بخش اصلی این استراتژی به شمار می رود.

برای مثال، هارلی دیویدسن با سفارشی سازی کردن موتور های Chopper خود، این مدل را میان مصرف کنندگان محبوب کرد. استراتژی تمرکز عمومی، با مبنا قرار دادن مشتریان هارلی در یک بخش مشخص از بازار، بیش از گذشته، از مزایای رقابتی حمایت می کند. به عنوان مثال، این کمپانی روی علاقه مندان به موتورسیکلت، به خصوص آنهایی که به فرهنگ راندن Chopperعلاقه مند هستند، تمرکز کرده است.

هدف استراتژیکی این کمپانی با استراتژی تفکیک عمومی در ارتباط است، تا از این راه مزایای رقابتی هارلی-دیویدسن را براساس تولید محصولات خلاقانه و منحصربه فرد، بسازد. در همین رابطه، استراتژی تفکیک عمومی، در جهت تقویت فرهنگ استفاده از موتورسیکلت های Chopper گام بر می دارد که این موضوع، به وجود آورنده مزایای رقابتی هارلی دیویدسن در این حوزه از بازار خواهد بود.

نفوذ در بازار

نخستین و مهم ترین استراتژی رشد هارلی-دیویدسن، نفوذ در بازار بوده. هارلی-دیویدسن با کمک این استراتژی، به دنبال جذب مصرف کنندگان بیشتر و به خصوص مصرف کنندگان آمریکایی، در بازار این صنعت است.

به عنوان مثال، این شرکت محصولات بیشتری را به مصرف کنندگان جدید آمریکایی خود می فروشد. این استراتژی، مهم ترین رویکرد هارلی-دیویدسن بوده و در رشد مداوم آن موثر است. به کارگیری استراتژی تفکیک عمومی، هارلی-دیویدسن را در جهت نفوذ در بازار حال حاضر صنعت موتور سیکلت سازی، قدرتمند تر می کند.

به طور معمول، این استراتژی شامل قیمت گذاری، تبلیغات و فروش می شود. نفوذ در بازار همچنین به باقی ماندن در بازار های در حال رشد کمک می کند. این کمپانی در انجام این استراتژی موفق بوده چون توانسته همچنان مشتریان گذشته خود را حفظ کند.

توسعه محصول

پیش تر توسعه محصول، ازجمله استراتژی های مهم این شرکت، در جهت رشد کسب و کار بوده است. در این رابطه، ایده سفارشی سازی موتور سیکلت های مدل Chopper، در حفظ و جذب مشتریان موثر واقع شد. اما امروزه، با پیروی سایر شرکت‌های موتور سیکلت سازی از این روش، هارلی-دیویدسن از استراتژی توسعه محصول به عنوان دومین استراتژی بعد از نفوذ در بازار، برای رشد و پیشرفت خود، بهره می برد.

هدف استراتژیکی توسعه محصول، افزایش تحقیق و گسترش سرمایه گذاری است که در نهایت منجر به تولید موتور سیکلت های بی همتا و قابل رقابت با برند های دیگر می شود. هارلی به دلیل تولید موتور های خشن و زمخت، در بین مردان خشن محبوبیت بیشتری داشت، اما بعدتر هدف ارتش ایالات متحده نیز قرار گرفت. این شرکت کم کم به تولید کت‌های چرمی، جاسوییچی و کلاه نیز روی آورد.

هارلی-دیویدسن، برندی با ارزش بسیار بالا است، بنابراین در پیش گرفتن استراتژی کاهش قیمت، ممکن است در مغایرت با ارزش برند این کمپانی قرار بگیرد. اگر قیمت محصولات کاهش پیدا کند، هر شخصی با هر درآمدی امکان خرید موتور های هارلی را خواهد داشت و به این ترتیب، غرور ناشی از راندن هارلی دیویدسن از بین خواهد رفت. اگر قیمت‌های خود را کاهش دهند، حاشیه سود آنها از بین خواهد رفت.

توسعه بازار

هارلی-دیویدسن از استراتژی توسعه بازار، برای ورود به بازار های جدید استفاده می کند. در حال حاضر، این استراتژی تنها نقش حمایت گری دارد، چون این شرکت گسترش و توسعه جهانی برند خود را محدود کرده  است. براساس این استراتژی، هارلی در پی افزایش تامین کنندگان خود است تا از این راه، این برند را به بازار جهانی معرفی کرده و آن را توسعه دهد.

کمپانی از این استراتژی برای پشتیبانی از استراتژی تفکیک عمومی جهت کسب مزایای رقابتی بهره می‌برد. در ابتدا موتور های هارلی برای طبقه متوسط جامعه ساخته می‌شدند، اما در حال حاضر، این برند موتور هایی با کیفیت و با قیمت پایین تولید می کند. از طرف دیگر، این برند یک برند بسیار قدیمی است در نتیجه در پی جذب مصرف کنندگان جوان است.

این شرکت در رابطه با این استراتژی بسیار موفق عمل کرده و محصولات خود را به کشور های مختلف صادر می کند. استرالیا و سایر کشور های حوزه اقیانوس آرام، بیشترین وارد کنندگان محصولات هارلی-دیویدسن هستند.

فرصت ها

– اروپایی‌ها بیشترین تقاضا را برای استفاده از موتور‌های هارلی-دیویدسن دارند.

– علاقه به موتور سواری در بین زنان و قشر جوان نیز در حال افزایش است.

– از سوی دیگر، سهم بازار اروپا و آسیا طی دو سال اخیر با رشد چشمگیری رو به رو شده‌است.

– افزایش تقاضا در بازار موتورسیکلت ایالات متحده.

– بازار استفاده از موتورهای سنگین در دنیا بیشتر شده و امروزه از بازار ایالات متحده نیز پیشی گرفته است.

تهدیدها

– میانگین سنی خریداران موتور های هارلی ۴۲ بوده و این میانگین سنی رو به بالاتر رفتن است.

– برخی رقبای هارلی، منابع مالی و بازاریابی بزرگ تری داشته و از تنوع محصول بیشتری برخوردارند.

– استاندارد های سختگیرانه آلودگی صوتی اتحادیه اروپا.

قوانین حفاظت از محیط زیست

هارلی-دیویدسن برای عملی کردن تمام استراتژی ها خود باید روی تغییرات تیم مدیریتی تمرکز کند، زیرا مدیریت و تغییر، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ اعمال تغییرات، در هر کمپانی فاکتوری اجتناب‌ناپذیر است.

اعمال تغییرات در این شرکت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مربوط به پروسه تولید، استفاده از فناوری، فرآیند عرضه و زنجیره توزیع شود. اگرچه آنها در ابتدای کار، بازار محدودی را درنظر گرفته بودند، اما امروزه تقریبا تمام موتورسواران دنیا را هدف قرار داده و از پرسه(JIT(Just in Timeبهره می برند، که همین امر، میزان سوددهی را به حداکثر می‌رساند.

رقبا

یاماها، سوزوکی و هوندا کمپانی های ژاپنی هستند که وارد بازار تولید موتورسیکلت های سنگین شده‌اند. رقیبانی مثل یاماها، سود اصلی خود را از تولید موتورسیکلت به دست می‌آورند. یک کمپانی آمریکایی دوچرخه سازی به نام Polaris، دوچرخه‌هایی تولید می‌کند که از دوچرخه‌های ساخت هارلی دیویدسن ارزان‌تر هستند.

از سوی دیگر، اتحاد استراتژیکی سوزوکی و کاوازاکی، در زمینه‌هایی مثل توسعه و پیشرفت محصولات، طراحی، مهندسی و نیز تولیدات آنها موثر بوده‌است.

کسب درآمد، تبلیغات و بازاریابی با بودجه محدود

کسب درآمد، تبلیغات و بازاریابی با بودجه محدود

هر کسب و کار و افزایش درآمد نیاز به تلاش و ایده های مناسب دارد . در کنار این برای مشهور شدن نیاز به سرمایه و بودجه است تا کسب درآمد از طریق تبلیغات بیشتر شود . تبلیغات و بازاریابی هم بدون پول تقریبا ناممکن است . هر چه هم صغری کبری کنیم آخر به این نتیجه می رسیم که پول نیاز است. حالا  اگر ما منابع مالی و بودجه محدود داریم باید ناامید شویم و یا به دنبال راهکارههای برای توسعه کسب و کارمان باشیم؟ می توان تبلیغات و بازاریابی را با بودجه محدود هم مدیریت کرد شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، شبکه های پیام رسان مثا وایبر و لاین و تلگرام، فرومها و مارکتینک و ایمیل ها و... می تواند محل تبلیغات و بازاریابی ما باشد.

همان طور که بالا گفته شد،با اینکه بازاریابی و تبلیغات نیازمند هزینه هستند، اما راه‌هایی هم برای بازاریابی وجود دارند که چندان پرهزینه به نظر نمی‌رسند.

به نقل از HupSpot؛ یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در مسیر بازاریابی، کمبود بودجه‌ی شرکت‌ها است. شرکت نوپای شما نیز به‌احتمال زیاد با مشکل بودجه‌ی کم دست به گریبان است، مگر این‌که در امر بازاریابی جسارت زیادی داشته باشید یا یک سرمایه‌گذار بزرگ از شما حمایت کند. در این گزارش در مورد روش‌هایی بحث می‌کنیم که می‌توانند به بازاریابی شرکت شما باوجود در اختیار داشتن بودجه‌ی اندک کمک کنند.
۱. پارتیزانی عمل کنید

بازاریابی پارتیزانی به جای اینکه بر بودجه متکی باشد، بیشتر از اهرم خلاقیت، ابتکار و اصالت استفاده می‌کند. صاحبان بیزینس‌های کوچک به زیرکی از این نوع بازاریابی برای رقابت با شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های کلان استفاده می‌کنند. هیچ محدودیتی برای ایده‌های خلاقانه در حوزه‌ی بازاریابی پارتیزانی وجود ندارد. در اینجا به چند مورد از این ایده‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر شرکت شما در مکان ثابتی مستقر است، کسی را استخدام کنید تا اثر هنری چشمگیری در بیرون از ساختمان برای جلب‌توجه رهگذران بیافریند.
  • اگر شما محصولاتی می‌فروشید که کاربرد عمومی دارد، بهتر است با استخدام افرادی، محصولات خودتان را به‌صورت غیرمستقیم به خریداران بالقوه پیشنهاد دهید. مثلا کمپانی سونی افرادی را استخدام کرد تا در سطح خیابان از افراد بیگانه بخواهند از آن‌ها عکس بگیرند، سپس در مورد کیفیت عکس و قابلیت‌های دوربین با آن‌ها صحبت کنند.
  • با استفاده از یک گروه از افراد و اجرای نمایش خیابانی، می‌توانید برند خود را به دیگران بشناسانید.

۲. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید

بنا بر تحقیقات انجام‌شده در مورد تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی، هم‌اکنون دو‌سوم مردم آمریکا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان رشد ۱۰ برابری نسبت به دهه‌ی پیش را نشان می‌دهد.

از شبکه‌های اجتماعی محبوب می‌توان به فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، پین‌ترست (Pinterest)، ردیت (Reddit)، لینکدین (LinkedIn)، گوگل‌پلاس و اسنپ‌چت (Snapchat) اشاره کرد. هر یک از این پلت‌فرم‌ها قابلیت‌ها و مزایای خود را دارند و باید از روش متفاوتی برای بازاریابی در هرکدام از آن‌ها استفاده کرد. به‌جای اینکه سعی کنید در همه‌ی این شبکه‌ها حضور داشته باشید، بهتر است ابتدا بر تعداد خاصی از آن‌ها تمرکز کنید.

۳. محتوای ارزشمند تولید کنید

نه‌تنها مشتریان بالقوه از محتوای خوب لذت می‌برند، بلکه گوگل نیز به این گونه محتوا توجه دارد. روش‌هایی زیادی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات وجود دارد؛ از جمله‌ی وب‌نویسی، ساخت ویدیو یا فایل صوتی، طراحی اینفوگراف‌ یا ارائه‌ی مقاله به وب‌سایت‌های معتبر. با تولید محتوای خوب، نه‌تنها به‌عنوان کارشناس اعتبار کسب می‌کنید؛ بلکه به‌صورت رایگان، ترافیک قابل توجهی به‌سوی محتوای شما سرازیر می‌شود. شما همچنین می‌توانید به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان در یک سایت مطلب بنویسید یا مصاحبه داشته باشید.

لازم نیست که خودتان وظیفه‌ی تولید محتوا را انجام دهید. می‌توانید نویسنده یا طراح گرافیک استخدام کنید و از مهارت‌های دیگران سود ببرید. اگر ایده‌ی جدیدی به ذهنتان نرسید، می‌توانید محتوای قبلی را به شکل متفاوتی ارائه دهید.

۴. سازمان‌دهی رقابت

می‌توان گفت تقریبا همه‌ی افراد عاشق هدایای رایگان هستند. با ارائه‌ی رایگان آیتم‌های دل‌نشین و جالب به خریداران بالقوه، هم می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و هم اینکه آگاهی مردم نسبت به برندتان را افزایش دهید. لازم نیست این هدایا خیلی گران‌قیمت باشند. چیزهایی مانند کتاب‌های الکترونیکی، فهرست‌ها و کاتالوگ‌ها هزینه‌ی زیادی به شما تحمیل نخواهند کرد، جز اینکه کمی از زمان شما را خواهند گرفت.

همچنین می‌توانید با عضویت در گروه‌های فیس‌بوک به تبلیغ برند خود بپردازید. از اعضا بخواهید با خرید رایگان محصول شما یا خرید با تخفیف‌های بالا، نظر صادقانه‌ی خودشان در مورد محصولات را با شما در میان بگذارند. باید اهدای هدایای فیزیکی با نام برند خود را نیز در نظر بگیرید؛ بادکنک، قاب تلفن هوشمند، جاکلیدی، خودکار و دفتر یادداشت محبوب همگان هستند.

شما همین‌طور می‌توانید با تأکید بر جنبه‌ی مفرح و جالب بودن در بازاریابی محصولاتتان، توجهات زیادی را به‌سوی محصول خود جلب کنید. یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تلاش‌ها برای جلب توجه افراد به‌سوی بیماری ALS، چالش سطل آب بود. مردم از آشنایان و دوستان خود دعوت می‌کردند که در ۲۴ ساعت آینده سطل آب یخ روی خود بریزند و اگر این کار را نمی‌کردند باید به مؤسسات خیریه‌ی فعال در بیماری ALS مبلغی اهدا می‌کردند.

۵. در خدمت شریکان خود باشید

وقتی که شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک با بودجه‌ی بازاریابی محدود هستید، شریک شدن با شرکت‌های دیگر می‌تواند نقش مکمل را داشته باشد. شرکای شما می‌توانند تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و خرده‌فروشان باشند. با این کار نه‌تنها هر دو طرف منتفع می‌شوند، بلکه از طریق روابط و نفوذ شریکتان می‌توانید اعتبار بیشتری برای برند خود کسب کنید.

یکی از راه‌های همکاری می‌تواند این‌گونه باشد که لیست مشتریان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به ازای هر فروشی که خواهید داشت، کمیسیون شریکتان را بپردازید. فقط توجه داشته باشید که اجازه‌ی شریکتان برای دسترسی به لیست مشتریانش را داشته باشید.

برای بازاریابی پستی از شریکتان بخواهید که شما را در هزینه‌ی پستی شریک کند و در مقابل به شما اجازه دهد که آگهی‌های کاغذی خود را در بسته‌های پستی آن‌ها قرار دهید. اگر شریک شما ساختمانی مخصوص خرده‌فروشی محصولات دارد، از آن‌ها بخواهید کاتالوگ شرکت‌ شما را در محل انتظار مشتریان قرار دهد.

همین‌طور می‌توانید با مشتریان خود نیز شراکت کنید؛ به این نحو که به ازای معرفی برندتان به دیگران، به آن‌ها پاداش یا تخفیف در خرید‌ها‌ی آینده اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که مردم به توصیه‌ی اطرافیان خود اهمیت زیادی می‌دهند.

۶. از کانال‌های تبلیغاتی ارزیابی‌شونده استفاده کنید

روش‌های تبلیغات سنتی مانند آگهی‌های تلویزیونی و روزنامه‌ای با این‌که ممکن است توده‌ی مردم را هدف قرار دهند، اما بسیار هزینه‌بر هستند و ارزیابی تأثیرگذاری آن بسیار مشکل است. از طرف دیگر تبلیغات آنلاین تأثیرگذارتر و هدفمندتر است. روش‌های محبوب بازاریابی اینترنتی، آگهی‌های گوگل و فیس‌بوک هستند. فراموش نکنید که بیزینس خود را وارد لیست‌ سرویس‌های آنلاین مانند Google Business و Google Maps و Yelp کنید. شما همین‌طور می‌توانید جدیدترین محصولات خود را از طریق این سرویس‌ها به‌صورت رایگان یا با هزینه‌ی اندک معرفی کنید:

  • یک پیام تلفنی، زمانی که افراد در پشت خط یا لیست انتظار قرار دارند
  • پوستر‌های تبلیغاتی با تبلیغ فروش ویژه یا معرفی محصولات جدید تهیه کنید
  • استیکر‌هایی که می‌توانید با چسباندن به خودروی خود، حین رانندگی در سطح شهر، بیزینس خود را تبلیغ کنید
  • از طریق ایمیل و سربرگ‌ها تبلیغات کنید
  • تخفیف‌های ویژه برای مناسبت‌ها‌ی مختلف یا ارسال هدایا به مشتریان در نظر بگیرید.

 ۷. از رسانه‌ها نهایت استفاده را ببرید

معرفی برند توسط رسانه‌ها را می‌توان به‌عنوان یک روش بازاریابی رایگان قلمداد کرد. برای جلب توجه اهالی رسانه، از این روش‌ها استفاده کنید:

  • از رسانه‌ها دعوت کنید تا یک نمایش عمومی را که برای تبلیغ برند شما در سطح شهر انجام خواهد شد، پوشش دهند.
  • یک فعالیت خدماتی به جامعه ارائه دهید و پیش از انجام آن، با انتشار یک بیانیه دیگران را از این کار آگاه کنید. برای مثال اخیرا یک آرایشگر اعلام کرد که در روزهای خاصی، سرویس رایگان به افراد بی‌خانمان ارائه می‌دهد.
  • اسپانسر یک رویداد شوید و با اهدای محصولات یا سرویس‌های خود به‌عنوان جایزه، برند خود را تبلیغ کنید.
  • خود را برای یک رقابت یا جایزه‌ی بیزینسی نامزد کنید، اگر برنده شوید، چه بهتر!
  • از فرصت‌های پیش‌آمده برای معرفی کسب‌ و کارتان نهایت استفاده را ببرید، مثلا در یک برنامه‌ی تلویزیونی یا رادیویی حضور داشته باشید. برای آگاهی از چنین فرصت‌هایی می‌توانید عضو سرویس Help A Reporter Out شوید.

۸. با کمک به دیگران به خودتان کمک کنید

یک اصل اساسی در بازاریابی این است که تمام کارهایی که می‌کنید باید به خاطر مخاطبانتان باشد. باید بازاریابی خود را به نحوی انجام دهید که به‌جای ایجاد مزاحمت برای مخاطبان و رنجش آن‌ها، به اتفاقی خوشایند و آگاهی‌بخش تبدیل شود. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • اطلاعات سودمند ارائه دهید. ثابت شده است که بازاریابی اطلاعاتی تأثیر زیادی بر افزایش میزان فروش دارد. باید در مورد مشکلاتی که مخاطبان شما با آن‌ها مواجه هستند، اطلاع‌رسانی کنید؛ به این ترتیب نه‌تنها پایگاه مردمی خود به‌عنوان یک صاحب بیزینس آگاه را مستحکم می‌کنید، بلکه خودتان را بخشی از راه‌حل به دیگران معرفی می‌کنید. برای انجام این کار می‌توانید یک جلسه‌ی حضوری ترتیب دهید یا حتی جلسه‌ی آنلاین (وبینار) برگزار کنید. همچنین در رویدادهای مرتبط سخنرانی کنید.
  • به سؤالات مخاطبان در فروم‌ها و وب‌سایت‌هایی نظیر Quora‌ پاسخ دهید و آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت خود ارجاع دهید. می‌توانید این فروم‌ها را در وب‌سایت‌هایی نظیر Find A Forum.Net پیدا کنید.
  • مخاطبان خود را سرگرم کنید. کاری کنید که بخندند یا گریه کنند. احساسات آن‌ها را برانگیخته کنید. تبلیغات خنده‌دار و تأثیرگذار تهیه کنید تا اثرگذاری سریع‌تری داشته باشند.

بازاریابی یک بیزینس، آن‌هم با بودجه‌ی محدود کاملا امکان‌پذیر است. کافی است خلاقیت و ابتکار داشته باشید و راه‌های جدیدی امتحان کنید.

مطالب مشابه تبلیغات آنلاین:

تاثیرگذاری تبلیغات آنلاین و آفلاین

آینده تبلیغات دیجیتال و کسب درآمد آنلاین

واقعیت کسب درآمد و تبلیغات ثروتمند شدن

بررسی کسب درآمد کلیکی ، کسب درآمد با کلیک روی تبلیغات

واقعیت تبلیغات کسب درآمد اینترنتی و کسب ثروت

ارتباط هزینه تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد موبایلی برای استارت‌آپ‌ها

کسب درآمد موبایلی برای استارت‌آپ‌ها

کسب درآمد آنلاین و نیز کسب و کارهای اینترنتی در دهه های اخیر فراگیر شده است و همه به دنبال کسب درآمد آنلاین هستند در چند سال اخیر هم بازار موبایل داغ شده است و کسب درآمد موبایلی یا تبلیغات و بازاریابی تلفن همراه رشدی فزاینده داشته است. لذا همه سایتها، شبکه های اجتماعی و فروشگاههای آنلاین سعی دارند تا خود را با موبایل سازگار کنند در این میان استارت آپ ها نقش مهم و اساسی جهت تطبیق دارند در اینجا قصد دارم تا کسب درآمد و بازاریابی موبایلی و اهمیت آن را برای استارت آپ ها تشریح کنم
استارت آپ. بازاریابی. بازاریابی موبایلی.شبکه اجتماعی. موبایل فریندلی


تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سرتاسر جهان هرساله رو به افزایش است. همگام شدن با تغییرات مداوم فناوری برای کسب‌وکارهای کوچک آسان نیست. گوشی‌های موبایلی جدیدی به‌طور مرتب وارد بازار می‌شوند که هر کدام سیستم‌عامل خاص خود را دارند و به مجموعه ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های منحصربه‌فردی نیاز دارند. با در نظر گرفتن تمامی این تغییرات و شرایط غیرقطعی، استارت‌آپ‌ها چگونه می‌توانند استراتژی بازاریابی موبایلی خود را ارتقا داده و بهینه سازند؟ پنج نکته زیر می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند:

خود را برای بازاریابی موبایلی آماده کنید
پیش از آنکه حتی به سرمایه‌گذاری روی کمپین بازاریابی موبایلی خود فکر کنید، ضروری است مشخص کنید که آیا آمادگی رویارویی با کاربران موبایل را دارید یا خیر. اگر کسب‌وکار شما (یعنی وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های شما) تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای کاربران موبایل رقم نمی‌زند، چه لزومی دارد که آن‌ها را به سمت خودتان جذب کنید؟ اولین موضوعی که باید مشخص کنید این است که از فناوری موبایلی خود چه انتظاری دارید و سپس اهداف کمپین بازاریابی موبایلی جدید خود را تعیین کنید. این بدین معناست که اگر کاربران نتوانند در فروشگاه شما وبگردی کنند، خرید کنند یا همزمان با بررسی صفحات سایت شما از طریق موبایلشان، سوالات خود را مطرح کنند، کمپین بازاریابی موبایلی شما جز اتلاف وقت و هزینه، تاثیر دیگری نخواهد داشت.

وب‌سایتی طراحی کنید که موبایل فرندلی (دارای قابلیت استفاده در موبایل) باشد
وبگردانی که از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند انتظارات زیادی دارند. اگر یک مشتری بالقوه از سایت شما بازدید کنند و متوجه شود که سایت برای گوشی او بهینه‌سازی نشده، به‌احتمال‌زیاد از سایت شما خارج خواهد شد. وب‌سایت موبایلی شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند با تغییرات مداوم فناوری موبایل (شامل گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها) همگام شود و همزمان، کل این فرایند را سریع و آسان انجام دهد. بدین معنا که شما باید ورود داده‌های لازم را محدود کرده و به حداقل برسانید تا بتوانید زمان لود صفحه را سرعت ببخشید. استفاده از فرم‌های ثبت‌نام برای دریافت پیام‌های متنی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان روش بسیار موثری است.

از رسانه‌های اجتماعی موبایلی حداکثر استفاده را ببرید
وقتی صحبت از راه‌اندازی کمپین بازاریابی موبایل می‌شود، ارزش رسانه‌های اجتماعی را از یاد نبرید. این روزها اکثر کاربران فیس‌بوک از طریق گوشی موبایلشان از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند. آمار کاربران موبایلی فیس‌بوک نشان می‌دهد که از هر شش کاربر، بیش از یک نفر تنها از طریق گوشی موبایلش وارد فیس‌بوک می‌شود. اگر استراتژی بازاریابی موبایلی خود را با رسانه‌های اجتماعی تکمیل کنید، تاثیرگذاری آن را افزایش خواهید داد و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

طراحی واکنش‌گرا داشته باشید
یکی از روندهای مداوم بازاریابی موبایلی، استفاده از طراحی واکنش‌گرا است. طراحی واکنش‌گرا در درجه‌ی اول بدین معناست که سایت شما بتواند به‌صورت اتوماتیک محتوا و چیدمان صفحه را بر اساس اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و نوع گوشی یا ابزار کاربر، تنظیم کند. وقتی صحبت از بهترین فعالیت‌ها در زمینه‌ی طراحی وب می‌شود، وجود طراحی واکنش‌گرا بسیار ضروری است و حتی می‌تواند در وقت بازاریاب‌ها صرفه‌جویی کند، چراکه امکان تطابق با تعداد بیشتری از مخاطبان را فراهم می‌سازد، بدون آنکه نیازی باشد سایت یا اپلیکیشن جداگانه‌ای برای موبایل طراحی شود.

بازاریابی در گوشی‌ها و ابزارهای جدید
باید تلاش کنید تا از ابزارهای متعدد و گوشی‌های جدیدی که مردم در فصل‌های مختلف خریداری می‌کنند نهایت استفاده را ببرید. سری به ثبت‌نام‌های IOS یا Google Play بزنید تا به مالکان این ابزارها و گوشی‌های جدید دسترسی پیدا کنید. بسیاری از برندهای باسابقه، پیام‌هایی را برای مالکان گوشی‌های جدید ارسال می‌کنند و این روش برایشان کارآیی بسیاری دارد. می‌توانید بازاریابی موبایلی خود را با همکاری آن‌ها انجام دهید.
آخرین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تا آنجا که می‌توانید استراتژی خود را آزمایش کنید. از ابزارها برای تجزیه‌وتحلیل استفاده کنید تا متوجه شوید تاثیرگذاری کمپین شما تا چه اندازه بوده است. کمپینی موفق است که به‌طور مداوم به‌روز شود.

مطالب مشابه استارت آپ :

معرفی برترین استارت‌آپ های کسب درآمد

سه استارت آپ موفق در کسب درآمد و جذب مشتری