آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش هشتگ در اینستاگرام و تلگرام

آموزش  هشتگ در اینستاگرام و تلگرام

ابزارهای زیادی در دنیای مجازی هستند که به دلایل خاصی و برای بهبود و یا پیشرفت امری استفاده می شوند یکی از این ابزارها مثلا کلمات کلیدی و برچسب ها هستند که ددر موتور جستجوی گوگل و یا سایر متورهای جتجو موجب جذب کاربران به سایت و وبلاگ می شوند . مثلا کلمه کلیدی یک سایت اگر:  کسب درآمد ، کسب درآمد از اینترنت، کسب درآمد ساده ، کسب درآمد خانگی آسان، میلیاردر شدن، آموزش کسب درآمد و یا هر کلمه ای که به کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک مربوط باشد و ان سایت روی انها کار کند در صفحات اول گوگل و یا هر سایت جستجو خواهد بود و این برایش بازدید و در نهایت کسب درآمد بالا خواهد آورد. در شبکه های اجتماعی برای برجسته کردن و یا جلب توجه و یا کسب بازدید و یا هر حالت دیگری از هشتگ استفاده می کنند که همان برچسب محسوب می شود و در بازدید از شبکه های اجتماعی تاثیر فوق العاده ای دارد . در اینجا قصد دارم تا ضمن معرفی هشتگ، به کاربردهای آن ، شیوه استفاده و به کلی آموزش هشتگ از ابتدا تا انتها می پردازیم.

هشتگ نوعی برچسب کلمات در شبکه‌های اجتماعی است. هشتگ فیس‌بوک، هشتگ اینستاگرام، هشتگ تلگرام، هشتگ گوگل پلاس و... از کاربردی‌ترین هشتگ‌ها است.


چندی پیش مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد واژه هشتگ (Hashtag) را که در میکروبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد به مجموعه لغات خود اضافه کرد و در توضیح آن نوشت: "هشتگ به حالت اسم در سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و ابزارها، یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامت گذاری می‌شود تا پیام‌های مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود. همچنین زمانی که به صورت مجزا به کار می‌رود نماد # نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم معنی دقیق‌تری از هشتگ داشته باشیم؛ آن را کلمه یا عبارتی متشکل از حروف و اعداد می‌دانند که بین آنها فاصله‌ای وجود ندارد و در ابتدای آن از نماد # استفاده می‌شود تا امکان شناسایی این موضوع برای دیگر اعضای شبکه اجتماعی آسان شود. هشتگ دقیقا نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، VK و... روی موضوعات مختلف زده می‌شود تا هر زمان که نیاز باشد بتوانیم مجموعه‌ای از اطلاعات را در مورد موضوع به خصوصی در اختیار بگیریم. برای مثال اگر قرار باشد نام مجله اینترنتی "ستاره" در شبکه‌های اجتماعی علامت گذاری شود، آن را این گونه می‌نویسند: Setare#، با این اتفاق زمانی که کاربران مختلف مطلبی را به نقل از مجله اینترنتی"ستاره" منتشر می‌کنند یا در مورد این مجله توضیح می‌دهند با کلیک کردن روی هشتگ مذکور می‌توانید همه آنها را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید.

 
اولین هشتگ
 
هشتگ - هشتگ چیست؟ - هشتگ اینستاگرام - هشتگ در اینستاگرام - هشتگ در فیس بوک
 
علامت # که از ابتدا متعلق به حوزه فناوری اطلاعات بود در ادوار مختلف معانی و کاربردهای متفاوتی به خود گرفت. برای مثال در ابتدای دهه 1970 این علامت برای آدرس دهی سریع در زبان برنامه نویسی PDP-11 استفاده می‌شد. در سال 1978، برایان کرنیگان و دنیس ریچی از # در زبان برنامه نویسی C استفاده کردند تا کلیدواژه‌های خود را به کمک آن مشخص کنند. پس از گذشت مدتی این علامت در دستگاه‌های تلفن برای خاتمه دادن به پیام‌های صوتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به صورت رسمی وارد شبکه IRC شد تا تمام کانال‌ها و موضوعات این شبکه با علامت مذکور شناسایی شوند.
شبکه IRC باعث شد # بین مردم جهان محبوب‌تر شود و کریس مسینا یک برنامه نویس حوزه نرم افزارهای متن باز به این نتیجه رسید که می‌تواند از آن در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کند تا موضوعات مختلف را با آن علامت گذاری کند. او نخستین موضوع با این علامت را در 23 آگوست 2007 با این مضمون نوشت: "نظر شما در مورد اینکه از # برای مشخص کردن گروه‌ها استفاده کنیم چیست؟" 
این نقطه آغاز ورود هشتگ به شبکه‌های اجتماعی بود و اگرچه در ابتدا توییتر آن را به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌داد، اما طولی نکشید که دیگر پلتفرم‌ها نیز از آن استفاده کردند تا کاربرانی که هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند، راحت‌تر بتوانند پیرامون یک موضوع با همدیگر صحبت کنند.

 

استفاده صحیح از هشتگ

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است که در 25 درصد موارد موضوعی که هشتگ گذاری شده به اشتباه در زمینه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل بهتر است که نحوه ایجاد هشتگ به درستی آموخته شود. یک هشتگ می‌تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد. اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ گذاری کنید؛ توجه داشته باشید که بین کلمه‌های عبارت از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد و در صورت نیاز به جای کاراکتر فاصله از Underline یا همان زیرخط (_) استفاده می‌شود. تمام حروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد، می‌توان داخل آن نیز علایم دیگر را به کار برد. تمامی هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف با علامت # آغاز می‌شوند و پس از آن بدون هرگونه فاصله عبارت موردنظر با قانونی که گفته شد آورده می‌شود. تمامی کاربران اجازه دارند انواع هشتگ‌ها را با موضوعات متفاوت ایجاد کنند و شما نیز می‌توانید یک یا چند هشتگ در زمینه‌های مختلف داشته باشید. اما مهم‌ترین کاری که پیش از این اتفاق باید انجام دهید، تفکر در مورد موضوعی است که آن را با علامت # متمایز می‌کنید. عبارتی که به این صورت برچسب گذاری شده است می‌تواند بخشی از یک متن باشد که شما آن را نوشته‌اید و از این طریق می‌کوشید موضوع موردنظر را پررنگ‌تر جلوه دهید.
 

 
در حال حاضر هیچ مرکز پلیس اینترنتی راه اندازی نشده است تا اوضاع هشتگ‌ها را ساماندهی کند و به همین دلیل از نظر فنی هیچ محدودیتی برای ایجاد موضوعات مختلف در این زمینه وجود ندارد. اما بهتر است برای این کار مطمئن شوید که موضوع موردنظر شما قبلا هشتگ گذاری نشده باشد و به عبارت دیگر موضوعی را با علامت # برچسب بزنید که اختصاصی و واحد باشد و کاربران دیگر را دچار گمراهی کند. با توجه به اینکه هشتگ می‌تواند مخفلف یک عبارت یا چند کلمه پشت سر هم باشد؛ سعی داشته باشید که این کار را به دقت انجام دهید و موضوعی را درنظر بگیرید که کاربران برای خواندن آن با مشکل مواجه نشوند. خوانا بودن هشتگ‌ها از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند خوانندگان زیادی را جمع کند و اطلاعات مختلف پیرامون آن جمع آوری شود. به هر حال در بسیاری از موارد به جای آنکه موضوع جدیدی را برچسب گذاری کنید؛ می‌توانید هشتگ‌های موجود را مورد استفاده قرار دهید. در برخی موارد با یک جست و جوی ساده مشخص می‌شود که قبل از شما دیگر کاربران موضوع موردنظر را برچسب گذاری کرده‌اند و در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید مطلب موردنظر خود را به آنچه دیگر کاربران نوشته اند اضافه کنید. در برخی شرایط یک هشتگ برای اتفاق خاصی به وجود می‌آید که پس از گذشت مدتی اهمیت خود را از دست می‌دهد و دیگر مطلبی پیرامون آن نوشته نمی‌شود که امکان از بین بردن آن وجود دارد. همچنین برخی مطالب می‌توانند دو یا چند هشتگ را شامل شوند که البته گفته می‌شود این اتفاق خواندن مطلب را دشوارتر می‌کند و مخاطب را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند.
 

 
هشتگ‌های ارزشمند
 
نتایج حاصل از آخرین مطالعات نشان داده است 70 درصد هشتگ‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را کاربران موبایلی ساخته اند و 30 درصد بقیه نیز از طریق رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها ایجاد شده است. در توییتر، مطالبی که هشتگ گذاری شده اند، 55 درصد بیشتر از دیگر مطالب بازنشر می‌شوند و بیش از 50 درصد کاربران اگر مطلع باشند که هشتگ موردنظر از طرف شرکت‌های تبلیغاتی ارایه شده است و برای آنها منفعت دارد مجددا آن را انتشار می‌دهند. این بررسی که در مرکز Online Circle انجام شده است نشان می‌دهد که کاربران به ترتیب در کشورهای آمریکا، برزیل، بریتانیا، هلند، مکزیک، کانادا، استرالیا، ژاپن، شیلی و اندونزی بیش از دیگران از هشتگ استفاده می‌کنند و موضوعات خود را در شبکه‌های اجتماعی یا دسته بندی و علامتگذاری ارایه می‌دهند. کارشناسان مرکز Online Circle در بررسی‌های خود متوجه شدند که چرا کاربران شبکه‌های اجتماعی تا این حد به هشتگ گذاری علاقه دارند و ترجیح می‌دهند موضوع مورد نظر خود را با اتیکت‌های مجازی متمایز کنند. دلایل این اتفاق در شش بخش زیر آورده شده است:
 
1. از این فرایند استفاده می‌کنند تا یک موضوع را داغ کنند یا باعث آغاز یک گفت و گوی اینترنتی شوند. این اتفاق می‌تواند در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد. برای مثال، در جریان حمله تروریست‌ها به نشریه فرانسوی "شارلی ابدو"، هشتگ بیشترین تاثیر را در داغ شدن این موضوع روی شبکه‌های اجتماعی برجا گذاشت.
 
2. از آن برای رقابت هرچه بیشتر استفاده می‌کنند. زمانی که یک موضوع با # متمایز می‌شود، افراد مختلف می‌توانند در زیرمجموعه آن نظرات خود را اعلام کنند. این کار باعث می‌شود تا مشترکان شبکه‌های اجتماعی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و با انجام بحث‌های مختلف، به طرف مقابل ثابت کنند که نظر آنها درست‌تر است. این هشتگ‌ها می‌توانند در جست و جوگرهای اینترنتی هم شناسایی شوند.
 
3. فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی به وجود می‌آورند. این فضا را می‌توانند شرکت‌های تبلیغاتی با مراکز ارایه محصولات مختلف به وجود آورند تا شما پیش از خرید کالا تمام سوالات خود را بپرسید و در کوتاه‌ترین زمان، بهترین پاسخ‌ها را دریافت کنید. کاربرانی که از هشتگ شما استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از طریق ابزارهای موجود در شبکه‌های اجتماعی گفت و گوهایی را انجام دهند.
 
4. می توان از این طریق اطلاعات دریافت کرد. با این اتفاق اگر در شبکه اجتماعی به دنبال موضوع خاصی هستید و قصد دارید پیرامون آن اطلاعات کسب کنید؛ هشتگ در کوتاه‌ترین زمان شما را به مقصد می‌رساند و اطلاعاتی را که از منابع مختلف منتشر شده‌اند، به صورت یکجا ارایه می‌دهد.
 
5. برای سازماندهی توییت‌ها و مطالب منتشرشده در شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌شود. هشتگ به شما کمک می‌کند پست‌هایی را که با دیگران به اشتراک می‌گذارید ساماندهی کنید و به آسان دریابید در زمینه فعالیت تخصصی‌تان چه موضوعات دیگری منتشر شده است. شما همچنین می‌توانید هشتگ‌های مشابه را که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند برای آگاهی بیشتر در اختیار بگیرید.
 
6. افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه‌های اجتماعی را سبب می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند موضوعات موردنظر کاربران را برچسب گذاری کنید تا آنها به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند و ارتباط نزدیک‌تری با شما داشته باشند. با این اتفاق می‌توانید برند یا محصول خود را به صورت گسترده‌تر معرفی کنید و مشتریان بیشتری را پوشش دهید.
 
به هر حال، از زمان تولد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی کمتر از هشت سال می‌گذرد و با این وجود 57 درصد ویدیوهای یوتیوب، 30 درصد اخبار جهانی و 65 درصد مطالب منتشرشده از سوی کاربران عمومی با برچسب # به انتشار می‌رسند و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در تولد 10 سالگی هشتگ می‌توان شاهد آن بود که بیش از 80 درصد مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را هشتگ‌ها به اطلاع عموم برسانند.

 

هشتگ چیست و نحوه استفاده از آن در اینستاگرام چگونه است؟

هشتگ - هشتگ چیست؟ - هشتگ اینستاگرام - هشتگ در اینستاگرام - هشتگ در فیس بوک

علامت # (هشتگ) در میان انگلیسی زبان‌ها یک علامت جدید نیست. این علامت که Number Sign نامیده می‌شد و می‌شود، خصوصا در میان آمریکایی‌ها، به عنوان جایگزین "عدد" به کار می‌رود. به عنوان مثال نفر اول را با ۱# نشان می‌دهند و می‌خوانند: Number One این علامت راه خود را به داخل صفحه کلید تلفن‌ها هم باز کرد و در آنجا معمولاً Hash خوانده می‌شد (خصوصاً برای کسانی که خارج از آمریکا بودند و این علامت را علامت اعداد نمی‌دانستند). حتی به کلیدی که این علامت روی آن ترسیم شده بود، Hash Key می‌گفتند. با هشتگ، عنوان چت روم از تمام کلمات و جملات دیگری که در آن صفحه دیده می‌شد متمایز می‌گشت (آن زمان هنوز صفحه نمایش منوکروم یا تک رنگ بود و ایجاد تمایز جز با این علامت‌ها معنا نداشت). در سال ۲۰۰۷ یکی از کاربران توییتر، تصمیم گرفت با استفاده از هشتگ، همان فضا را شبیه سازی کند. به عبارت دیگر، با استفاده از هشتگ، به تعریف موضوع و طبقه‌بندی مطالب بپردازد. هشتگ در توییتر، به صورت جدی در جهان توسط ایرانی‌ها در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ جهانی و فراگیر شد. در فرهنگ نگارش در شبکه‌های اجتماعی، از هشتگ می‌توان قبل از جمله، در میانه‌ی جمله و یا پس از جمله، به صورت چسبیده به یک کلمه استفاده کرد. هشتگ را نمیتوان برای بیش از یک کلمه به کار برد. به خاطر همین در زبان انگلیسی اگر بخواهند برای یک جمله هشتگ بسازند، همه کلمات را به هم وصل می‌کنند. مانند:freeiraniansoldiers#  که توسط ایرانی‌ها در دوران گروگان‌گیری مرزبانان رواج یافته بود. در فارسی هم معمولا از علامتUnderline یا شیفت و منها، برای به هم وصل کردن کلمات استفاده می‌شود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که مطالب تولید شده توسط کاربران، در جستجوها ساده‌تر یافته شود. به همین دلیل یکی از رفتارهای افراطی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی رواج یافته؛ استفاده گسترده از هشتگ است. در توییتر به عنوان یک فرهنگ حرفه‌ای، تقریبا جا افتاده است که برای هر توییت، یک هشتگ به کار رود. هشتگ دوم زمانی معنا پیدا می‌کند که بخواهیم موقعیت جغرافیایی را به توییت خود اضافه کنیم. استفاده از سه هشتگ، کاملا به عنوان یک سقف مطرح می‌شود. از میان شبکه‌های اجتماعی، ماجرای هشتگ در اینستاگرام کمی متفاوت است.

 


 در اینستاگرام کاربران، گاهی هشتگ‌ها را نه برای تعریف موضوع و فهرست‌بندی، بلکه برای بیان احساسات،‌ شوخی کردن یا کارهای مشابه به کارمی‌برند. بعید نیست که کسی، عکس یک نامه نامناسب یا پر از غلط املایی را در اینستاگرام بگذارد و زیر آن از افتضاح# استفاده کند! در این حالت منظور کاربر، این نیست که این نامه در گروه افتضاح طبقه‌بندی شود! بلکه تاکید بر حال و هوای کاربر هنگام مشاهده نامه است. هشتگ ابزار خوبی برای اعتراض به شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ هم بوده‌ است. سازمانهایی که مشتری به خودی خود، رسانه‌ای برای اعتراض به آنها ندارد. به این نوع از هشتگ، بشتگ Bashtag گفته می‌شود. مک دونالد،‌ زمانی در شبکه‌های اجتماعی خواسته بود که مردم، با هشتگ McDStories# خاطرات خوب خود را از مک دونالد تعریف کنند. این کمپین فقط دو ساعت بعد از اجرا کنسل شد. چون هشتگ به بشتگ تبدیل شده بود و مردم همه‌ی اعتراضات خود را از این طریق اعلام می‌کردند! به نظر می‌رسد که این هجوم شدید هشتگ‌ها به زندگی انسانها، برای خیلی‌ها چندان خوشایند نیست. حتی "وایرد" در مقاله‌ای، پس از بیان توضیحات مختلف در این زمینه از خوانندگان می‌خواهد که اظهار نظر کنند. همانطور که متن مقاله هم چندان مثبت نیست، نظرات خوانندگان هم چندان مثبت نیست. گاردین هم به شکل دیگری به این بحث پرداخته است. اینستاگرام مرزها و محدوده‌های خودش را برای کاربران تعریف می‌کند. اما همانطور که استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها منطقی نیست؛ استفاده از تمام این ظرفیت‌ها هم الزاما بهترین نتیجه را ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال، اینستاگرام اجازه می‌دهد که حداکثر تا ۷۵۰۰ پروفایل دیگر را فالو کنیم. یا اجازه می‌دهد در مجموع حداکثر ۳۰ هشتگ برای یک عکس مورد استفاده قرار دهیم. اینساتگرام اجازه نمی‌دهد در یک ساعت بیشتر از سیصد و پنجاه عکس را لایک بزنیم. اینستاگرام حتی در مورد تعداد فالو و آنفالو کردن هم محدودیت دارد. عدد قطعی در این زمینه مشخص نیست. اما بیشتر فعالان حرفه‌ای و متخصص اینستاگرام بر این باورند که قبلا مجموعا بیش از یکصد و شصت مرتبه (حاصل‌جمع فالو و آنفالو کردن در ساعت) می‌توانست این قابلیت را برای مدت محدودی روی اکانت شما غیرفعال کند. اما ظاهرا این عدد کاهش یافته و اخیرا گزارش‌هایی از تعلیق موقت کسانی که در ساعت حتی بیست مورد فالو و آنفالو داشته‌اند نیز مشاهده شده.

 


به هر حال اگر چه الگوی دقیق اینستاگرام در این زمینه مشخص نیست و هر کسی حدسی می‌زند. آنچه در اینجا می‌خوانیم مواردی است که مورد اتفاق نظر بسیاری از فعالان و بزرگان عرصه شبکه‌های اجتماعی بوده است:

نکته اول: از هشتگ استفاده کنید. به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. هشتگ #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی. کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.

نکته دوم: از هشتگ زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است. در کتابهای نتیکت،‌ بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه‌ای می‌دانند. اما در مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین،‌ بین پنج تا ده عدد هشتگ برای یک عکس توصیه شده است.

نکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقیقا در توضیح عکس استفاده نکنید. هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلا تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید.

نکته چهارم: استراتژی هشتگ داشته باشید. از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید. این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه همگونی بیشتری به وجود بیاید. سه گروه هشتگ معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند:

1. هشتگ برند

2. هشتگ کمپین: ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.

3. هشتگ توضیح: این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.

 

نکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. همیشه ببینید که قبلا چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند. بعضی‌ها اشتباها فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحا Trend هستند و زیاد به کار می‌روند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفا می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود. از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست. چون نشان می‌دهد این هشتگ‌ها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالا کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ی این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.

 

نکته مهم: هشتگ ها در اینستاگرام دنبال کنندگان شما را افزایش می‌دهند بخصوص اگر آنها بدرستی انتخاب شده باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید اگر شما کاربر پرایویت(خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.

 

 

هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام

از هشتگ‌های ساده و خوانا استفاده کنید تا فالوئرها به راحتی شما را پیدا کنند. هشتگ به شما این امکان را می‌دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند. پیش از هرکاری این را هم بدانید که لینک‌ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما اگر پست‌های اینستاگرام را در توئیتر، فیس بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، می‌توانید روی آنها کلیک کنید. لینک‌های شما باید به گونه ای باشند که به راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. بعلاوه، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد.از دیگر مزیت‌های کوتاه و به یادماندنی بودن لینک‌ها این است که خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را روی عکس یا ویدیوی موردنظر وارد کنید.

 

 

چه شبکه‌هایی از هشتگ‌ها پشتیبانی می‌کنند؟


اکثر شبکه‌های اجتماعی برای سازماندهی داده‌ها و تسهیل جستجو برای کاربران از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود، هر شبکه اجتماعی از حالت‌های مختلفی در زمینه چگونگی استفاده از آنها بهره می‌برد.
توییتر زادگاه استفاده مدرن از هشتگ است. هشتگ‌های توییتر عمدتا برای اشاره به موضوعات ویژه در گفتگو کاربرد دارند. نوار کناری ترندها در فید توییتر، فهرستی از هشتگ‌هایی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید را ارائه می‌کند. این فهرست بر اساس توییت‌هایی که منتشر می‌کنید شکل می‌گیرد. هنگامی که به دنبال هشتگی در توییتر هستید سه روش برای فیلتر کردن نتایج وجود دارد:
  • در حالت 'Top' محبوب‌ترین و مرتبط‌‌ترین پست ها از جمله از کاربرانی که آنها را دنبال نمی کنید، نمایش داده می‌شوند.
  • در حالت 'All' هر توییتی که از آن هشتگ استفاده می کنند به صورت همزمان نشان داده می‌شود.
  • در حالت 'People You Follow' نتایجی از کاربرانی که دنبال می کنید، نمایش داده می‌شوند.

فیسبوک در ژوئن 2013 پشتیبانی از هشتگ را آغاز کرد و البته این اقدام به جریانی نیرومند مبدل نشد. با کلیک روی هشتگ‌های فیسبوکی فهرستی از پست‌های حاوی هشتگ مشابه نمایش داده می‌شوند. نتایج به افرادی که شما می‌شناسید، محدود نمی‌شوند.

هشتگ‌ها می‌توانند برای تکمیل عکس‌های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام استفاده شوند و به کاربر در کشف حساب‌های کاربری جدید و پست‌های مرتبط کمک کنند.

هنگامی که روی یک هشتگ گوگل پلاس کلیک می‌کنید نتایج جستجو شامل هشتگ اصلی و همچنین پست‌هایی با برچسب‌ها و کلیدواژه‌های مشابه می‌شود. نتایج جستجوی گوگل در سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شوند در شرایطی که نتایج جستجوی هشتگ در سمت راست پدیدار می‌شوند. افزون بر این، گوگل امکان جستجو در فیسبوک و توییتر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هشتگ‌ها می‌توانند در مواردی اثراتی مخرب برجا بگذارند و در موارد دیگری بی‌نهایت مفید واقع شوند. یکی از هشتگ‌های حیاتی اخیر #helpnepal بود که باعث شد کمک‌های بسیاری به حادثه دیدگان زلزله نپال ارسال شود. در مجموع کاربران شبکه‌های اجتماعی به استفاده از هشتگ‌ها علاقه بسیاری دارند و به صورت روزانه آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد:

  • استفاده از این فرایند برای افزایش شهرت یک موضوع خاص
  • ایجاد فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی
  • دریافت اطلاعات درباره یک موضوع خاص به صورت یکجا
  • سازماندهی توییت‌ها و مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی
  • افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات شرکت‌های مختلف برای محصولاتشان در فضای مجازی

 

 
 
چگونه هشتگ مورد علاقه خود را جستجو کنیم؟
 

در قسمت جستجوی شبکه‌های اجتماعی برچسب دلخواه خود را (به عنوان مثال #دفترشما) را تایپ کنید وEnterرا بزنید سپس آنچه در پایین صفحه می‌بینید پست‌هایی می‌باشد که کاربران مختلف با این هشتگ پست کرده‌اند.
 
 
تفاوت بین # و @:
زمانی که شما بلافاصله قبل از نام یکی از کاربران علامت @ را قرار می‌دهید با این عمل نام کاربر برچسب خواهد شد و از طریق نوتیفیکیشن‌ها مطلع پیام شما خواهد شد.

کاربرد هشتگ در جستجو و اشتراک گذاری بهتر در فیس بوک:

قبلا مطالبی در توییتر هشتگ نویسی می‌شد اما وقتی آن را در فیس بوک به اشتراک می‌گذاشتید چون هنوز فیس بوک از آن پشتیبانی نمی‌کرد؛ حالت زیبایی نداشت. هم اکنون به راحتی می‌تونید آن را کپی یا به اشتراک گذاشته و یا اصلا توییتر و فیس بوک را به هم متصل کنید تا بلافاصله مطلبتان در هر دو منتشر شود . فیس بوک همانطور که قبلا اشاره کردیم در ژوئن 2013 از هشتگ پشتیبانی نمود. با کلیک روی هشتگ‌های فیسبوکی فهرستی از پست‌های حاوی هشتگ مشابه نمایش داده می‌شوند. نتایج به افرادی که شما می‌شناسید، محدود نمی‌شوند. هشتگ در فیس بوک می‌تواند بازدید کنندگان از پست‌های شما را افزایش دهند.

 

هشتگ در تلگرام:

تلگرام امکاناتی دارد که نرم افزارهای مشابه ندارند؛ یکی از آنها استفاده از هشتگ است که با استفاده از آن مطالب گم نمی‌شود و امکان جمع شدن آنها پشت سرهم وجود دارد. به این صورت که بعد از هر پیام که می‌فرستید یک علامت هشتگ بزنید و آن عنوانی را که می‌خواهید بقیه با آن عنوان دنبالش بگردند را اضافه کنید. مثلا اگر متن شما درباره بخشنامه است این طور بنویسید #بخشنامه

  • قبل از علامت هشتگ حتما باید یک فاصله باشد.
  • همانطور که میبینید رنگ هشتگ آبی شده یعنی کلیک خور است. به این معنی که اگر روی آن کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که تمام متن‌هایی که در این پیج آن هشتگ را دارند را پشت سر هم ردیف می‌کند. بنابراین اگر پیامی خیلی بالاتر باشد گم نمی‌شود و با داشتن هشتگ مربوطه دسترسی به آن راحت می‌شود.
  • اگر عنوان هشتگ شما دو کلمه‌ای است باید بوسیله underline ( _ ) از هم جدا شود وگرنه فقط کلمه اول را بعنوان کلمه هشتگی میشناسد ببینید.
#معماری شهرسازی
#معماری_شهرسازی
 
همانطور که می‌بینید در هشتگ اول فقط کلمه معماری کلیک خور شده ولی در دومی معماری_شهرسازی کلیک خور شده است.  .بنابراینیکی از راه‌های کلاسه شدن مطالب استفاده از هشتگ است. کسانی که می‌خواهند حتما مطالبشان دیده شود بهتر است از آن استفاده کنند. اگر برای شخص خاصی پیام بدهید که می‌خواهید متوجه پیامتان شود و حتما پیامتان را ببیند از @بهره بگیرید و سپس از username آن شخص استفاده کنید.


ابزارهای دسته‌بندی هشتگ

سایت‌های مفید درباره هشتگ بسیارند اما در اینجا سه نمونه را معرفی می‌کنیم:

۱- سایت hashtags

این سایت اولین مکانی است که شما می‌توانید هشتگ‌های رایج و پر بیننده را پیدا کنید. معنای هر هشتگ با کلیک روی آن به طور کامل نشان داده می‌شود.

۲- سایت wthashtag

نوعی سایت مرجع هشتگ است که کاربران منبع هشتگ را ویرایش می‌کنند. اگر شما نمی‌دانید هر هشتگی چه معنایی دارد یا اینکه نمی‌دانید چطور از آن استفاده کنید، شما می‌توانید در این سایت جست و جو کرده و توضیح کاملی در مورد هشتگ کسب کنید.

۳- سایت tagdef

این سایت به طور خودکار هشتگ‌های روز، معروف، جدید و محبوب‌ترین در هفته را به زبان‌های مختلف فهرست می‌کند. کاربران می‌توانند معنای این اصطلاحات را برای دیگران بنویسند. اگر کاربران با معانی نوشته ‌شده موافق باشند، می‌توانند امتیاز مثبت بدهند و اگر مخالف باشند، امتیاز منفی. البته گفته می‌شود، فیس‌بوک نیز به زودی هشتگ را برای پست‌های کاربران فعال می‌کند تا دسته‌بندی محتوایی بهتری را در اختیار قرار داد. البته این عمل جستجوی محتوا در فیس‌بوک را راحت‌تر می‌کند!

مطالب مشابه تلگرام و شبکه های اجتماعی:

اپلیکیشن پینگل رقیب جدی تلگرام

راههای مهم جذب فالوور و افزایش لایک در اینستاگرام

آموزش جستجوی افراد در اینستاگرام با مخفی کردن شماره تلفن

انتخاب فالوور اینستاگرام با فیلتر جستجو

آموزش حرفه ای ترفندهای اینستاگرام

رازهای افزایش لایک اینستاگرام

آموزش کار با پیام‌های دایرکت در اینستاگرام

تگ کردن افراد در عکس های اینستاگرام

نکات کلیدی برای عکس های اینستاگرام

ارسال چندین عکس و ویدئو در یک پست اینستاگرام

ویژگی اینستاگرام برای اشتراک گذاری آسان عکس

اهمیت و کاربرد هشتگ اینستاگرام

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

یافتن دوستان در اینستاگرام

اشتراک گذاری ویدیو و تصویر در اینستاگرام

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

ساخت همزمان چند اکانت اینستاگرام

پاک کردن اکانت اینستاگرام

آموزش گرفتن موبایل اعضای کانال و گروههای تلگرام

کسب درآمد و بازاریابی با استیکر تلگرام

آموزش کسب درآمد از تلگرام

آموزش افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام

تلگرام ابزار کسب و کار و درآمد اینترنتی ؟

آموزش حذف اکانت تلگرام Telegram

آموزش حذف اکانت تلگرام Telegram

شبکه های اجتماعی امروزه توی زندگی همه ما به نوعی سر درآورده و ما به طور مستقیم غیر و مستقیم از اینها استفاده می کنیم از کسب درآمد و رونق کسب و کار خانگی و تجاری گرفته تا انجام کارهای شخصی و سرگرمی و گفتگوها و.... در سالهای اخیر مسنجر تلگرام در ایران با کنار زدن وایبر ، گوی رقابت را از سایرین گرفته و محبوب ترین و پر استفاده ترین شبکه اجتماعی شده که در ادامه دلایل محبوبیتش خواهد آمد . این شبکه خوب هست اما معایبی دارد و مثلا کسی با مشاهده مشکلاتش و یا مواردی که پیش آمد قصد دارد تا اکانت خود را حذف کند در اینجا قصد دارم تا آموزش تصویری و مرحله به مرحله حذف اکانت تلگرام را آموزش دهم ...

تلگرام (Telegram) یک مسنجر پرطرفدار است؛ چرا که اشتراک گذاری فایل‌ها در آن محدودیت نوع ندارد و شما می‌توانید انواع فایل‌های مورد نظر خود را ارسال نمایید. از دیگر مزیت‌های پیام رسان تلگرام این است که امکان ارسال فایل با اندازه یک گیگابایت نیز در آن وجود دارد. اما در صورتی که تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود بگیرید، باید بدانید که گزینه حذف حساب کاربری به صورت پیشفرض در مسنجر تلگرام وجود ندارد و برای حذف اکانت تلگرام خود باید ابتدا وارد سایت تلگرام شده و از طریق وب سایت اقدام به حذف حساب کاربری (اکانت) تلگرام خود نمایید.

 

مراحل حذف اکانت تلگرام:

در مرحله ی اول با استفاده از آدرس زیر به قسمت حذف اکانت تلگرام مراجعه نمایید.

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

 

 

پس از ورود به وب‌سایت، مانند تصویر زیر شماره موبایل خود را به همراه +۹۸ (کد ایران) وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. (شماره موبایل خود را بدون صفر وارد کنید و بجای صفر، +۹۸ را تایپ کنید).

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

در این مرحله یک رمز عبور به مسنجر تلگرام شما ارسال می گردد؛ که رمز مورد نظر را می‌بایست در کادر  password مرحله‌ی بعد وارد کنید.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

همانطور که در مرحله‌ی قبل اشاره کردیم، رمز عبور ارسال شده در مسنجر تلگرام خود را باید در کادر Password وارد کرده و سپس روی گزینه Sign in کلیک کنید.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

در صفحه جدید بر روی گزینه Deactivate account کلیک کنید.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

در مرحله‌ی بعد گزینه Done را انتخاب کنید.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

در مرحله‌ی آخر یک پنجره برای شما باز خواهد شد که برای غیر فعال کردن اکانت تلگرام خود باید بر روی گزینه "Yes,delete my account" کلیک کنید.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

در صورت موفقیت امیز بودن عملیات حذف اکانت تلگرام، با پیغام زیر مواجعه خواهید شد.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

 

اما پس از اینکه اکانت شما به طور کامل حذف شد، پروفایل شما به صورت زیر برای دوستانتان نمایش داده خواهد شد و دیگر اثری از عکس و نام کاربری شما در تلگرام دوستانتان نخواهد بود. دقت داشته باشید، پیام‌هایی را که از قبل برای دوستان خود ارسال کرده‌اید، برای آن‌ها پاک نخواهد شد.

 

حذف اکانت تلگرام - تلگرام - پیام رسان تلگرام - مسنجر تلگرام - اکانت تلگرام - telegram

 

مطالب مشابه تلگرام:

اپلیکیشن پینگل رقیب جدی تلگرام

آموزش نصب تصویری و کار با تلگرام روی کامپیوتر

آموزش نصب تصویری و کار با تلگرام روی کامپیوتر

شبکه های اجتماعی زیادی مانند فیسبوک ، توئیتر، اینستاگرام و... در ایران میان کاربران محبوبیت دارند ولی از همه اینها تلگرام محبوبیت خاصی پیدا کرده است . تلگرام به دلایل زیادی از جمله سرعت بالا، فیلتر نبودن در ایران، امنیت بالا،کاربر پسند بودن ، امکانات مناسب و... مورد استقبال قرار گرفت و با کنار زدن وایبر ، یکه تاز میدان شد . تلگرام بر روی موبایل نصب می شود ولی نصب کامپیوتری آن که بر روی ویندوز می باشد هم میان کاربران با استقبال مواجه شده است. در اینجا نصب تصویری تلگرام بر روی کامپیوتری و همچنین کار کردن با آن و همچنین بلاگ و آنبلاگ کردن ممبر خواهد آمد.


آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

تلگرام یکی از مسنجرهای جدید و به شدت محبوبی می‌باشد که دارای کارایی‌های متعدد و برای پلفتروم‌های زیادی ارائه شده است. برخی از کاربران آن را بهترین جایگزین برای واتس آپ می‌دانند که به حق بهترین پیشنهاد و جایگزین برای واتس آپ همین نرم افزار می‌باشد. تلگرام کارایی بیشتری نسبت به واتس آپ دارد و بر خلاف واتس آپ نسخه ویندوز و حتی مک نیز دارد. در این مقاله برای شما آموزش کامل نصب تلگرام و کار با این پیام‌رسان را در نظر گرفته‌ایم. توجه داشته باشید که توسط تلگرام برای کامپیوتر قادر به ارسال عکس و فایل در فرمت‌های مختلف خواهید بود. ارسال عکس و استیکرهای جذاب نیز در نرم افزار قرار داده شده است؛ سرعت نرم افزار بسیار بالا می‌باشد و همچنین پیام‌ها به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌شوند.

 

 

آموزش نصب تلگرام روی ویندوز

نکته مهم این است که شما حتی بدون نصب روی گوشی قادر به اجرای مستقیم این نرم افزار روی ویندوز خواهید بود و این خبر بسیار خوبی می‌باشد.

۱- شما اول نرم افزار تلگرام مختص ویندوز را دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج نمایید و با کلیک روی فایل اجرایی به نصب نرم افزار بپردازید.

۲- با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید که باید روی Ok کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۳ – مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۴ – مانند تصویر زیر دوباره روی Next کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۵ – و باز هم مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۶ – در این صفحه نیز بدون انجام هیچ تغییری روی Next کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۷ – در پنجره بعدی روی Install کلیک کنید. مانند تصویر زیر

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۸ – کمی صبر کنید تا مراحل نصب به پایان برسد و پنجره زیر ظاهر شود اکنون روی Finish کلیک کنید تا نرم افزار تلگرام اجرا شود. ( عکس زیر )

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۹ – اکنون مانند عکس زیر روی Start Messeging کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۱۰ – مانند عکس زیر ابتدا کشور ایران را از لیست انتخاب کرده سپس شماره موبایل خودتان را بدون وارد کردن ۰ وارد کنید و روی Start کلیک نمایید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۱۱ – اکنون مانند عکس زیر کد دریافت شده را در محل تعیین شده قرار داده (Your Code) و روی Next کلیک کنید. اگر روی گوشی تلگرام ندارید روی Send code via sms کلیک کنید تا کد را به صورت پیامی دریافت نمایید. بعد از وارد کردن کد روی Next کلیک کنید. (در صورتی که Send code via sms نبود مشکلی نیست و مراحل نصب را طی کنید. در صورت نصب بودن تلگرام روی گوشی آن را روی تلگرام نصب شده دریافت می‌کنید و در غیر اینصورت به صورت پیامک دریافت می‌نمایید).

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۱۲ – مانند عکس زیر یک نام، نام خانوادگی و عکس پروفایلتان را انتخاب کنید و روی Sign Up کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

۱۳ – اکنون تلگرام روی ویندوز شما نصب شده است.

 

حل مشکل و ارور Register شماره هنگام نصب تلگرام : (خطای phone number not registered)

مانند تصویر زیر روی نوشته here کلیک کنید و بقیه مراحل نصب را دنبال نمایید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

آموزش کار با تلگرام روی ویندوز

۱ – تعویض عکس و نام پروفایل شما: مانند عکس زیر روی Setting بالای نرم افزار کلیک کنید. مانند تصویر زیر طبق فلش‌ها برای تعویض نام و عکس پروفایل کلیک نمایید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۲ – اضافه کردن افراد به نرم افزار: از بالای نرم افزار روی Contacts کلیک کنید. اکنون روی Add Contact کلیک کرده؛ نام دلخواه، نام خانوادگی دلخواه و شماره فرد مورد نظر را وارد کرده و سپس روی Creat کلیک کنید.

 

آموزش بلاک افراد در نسخه ویندوز تلگرام :

۱- ابتدا روی نام کاربری که قصد بلاک کردنش را دارید کلیک کنید تا وارد صفحه چت با کاربر شوید. سپس مانند عکس زیر در بالای صفحه چت روی نام کاربری دوباره کلیک کنید. برای مثال ما در عکس زیر قصد بلاک کردن کاربری با نام Amir را داریم.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۲ – سپس وارد پروفایل کاربر می‌شود در آخر صفحه مانند تصویر زیر روی Block User کلیک کنید.

آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر - آموزش نصب تلگرام روی کامپیوتر - تلگرام - نصب تلگرام - مسنجر تلگرام - کار با تلگرام

 

۳ – برای آنبلاک کردن یا رفع بلاک دوباره مسیر بالا را بروید و این بار خواهید دید گزینه block user به unblock user تغییر پیدا کرده است و شما باید روی unblock user کلیک کنید.

مطالب مشابه تلگرام:

اپلیکیشن پینگل رقیب جدی تلگرام

راههای آسان کسب درآمد خانگی

راههای آسان کسب درآمد خانگی

کسب درآمد در منزل ، درآمد زایی خانگی، کارخانه خانگی ، میلیونر شدن در خانه مسکونی، صنعت درآمدزای خانه، تولید خانگی و یبا هر اسم دیگری که رویش بگذاریم امروز مورد توجه است و بسیار از خانواده ها اقتصادشان بر محور این نوع درآمدها می چرخد.
شیوه های کسب درآمد در ایران می تواند متنوع باشد اگر ما نگاهی به اطرافمان داشته باشیم و همچنین از مهارت و تخصص خودمان به درستی بهره ببریم . آگاهی از راههای مختلف کسب درآمد خانگی قدم اول برای شروع کسب و کار خانگی است . طبیعی است هر کس برای پول دار شدن تلاش کند و چه اشکالی دارد که این کار در منزل باشد مردم ایتالیا در کسب و کار خانگی شهرت دارند و تایوان هم بزرگترین کسب و کارهای در منزل را دارد شعار هر خانه یک کارخانه از تایوان به سایر جاها انتشار یافته است.
همواره تلاش های افراد برای ترقی و کسب درآمد ستودنی است به شرطی که برای رفاه و رفع نیازها باشد متاسفانه علیرغم تلاش انسانها برای درآمد بیشتر، برخی از این تلاش‌ها در اکثر موارد بی‌نتیجه و شخص از انجام دیگر فعالیت‌ها نیز مایوس می‌شود. آگاهی از راه‌ها و روش‌های صحیح پول درآوردن و کسب درآمد و همچنین رعایت نکات لازم می‌تواند به افراد در حرکت در این مسیر کمک کند. حال اگر این کار در منزل و بدون خروج از خانه باشد که چه بهتر!
 

پول درآوردن از راه فروش صنایع دستی

محصولات صنایع دستی از جمله مواردی که می‌توان به‌راحتی در منزل تولید و آن را در معرض فروش قرار داد. صنایعی مانند صنایع دستی چرمی (نقاشی روی چرم، ساخت کمربند و کیف و...)، صنایع دستی فلزی (قلمزنی، مشبک سازی فلزی، حکاکی روی فلز، جواهر سازی)، صنایع دستی چوبی و حصیری (معرق کاری، حصیربافی، نقاشی روی چوب، مروار بافی، مشبک چوب، خاتم کاری، سوخت روی چوب، چیغ بافی، ساخت سازهای سنتی)، سفال و سرامیک و کاشی سنتی، صنایع دستی دریایی (نقاشی روی صدف)، صنایع دستی مستظرفه (مینیاتورسازی، نقاشی، تذهیب، طراحی، جلد سازی، صحافی سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و انواع مختلف رودوزی‌های سنتی
 

صنایع غذایی و فروش محصولات

برخی از صنایع غذایی را نیز می‌توان در منزل تولید و به فروش رساند. تولید و بسته بندی ترشیجات و شور، ماست بند، تولید گلاب و عرقیات گیاهی، تولید و بسته بندی آبلیمو، آبغوره، سرکه، نارنج، نبات پزی، شیرینی پزی سنتی، پخت انواع نان، تهیه شکلات، تهیه لواشک، تهیه مرباجات، تهیه ماهی فرآوری شده، تولید انواع رب، تولید رشته آشی از جمله این مواد غذایی هستند.
 

وبلاگ‌نویسی

از فواید عصر تکنولوژی این است که مزایایش شامل حال همه و از جمله زنان خانه‌دار می‌شود. اگر دستی به نویسندگی دارید و با کیفیت وبلاگ‌نویسی تا حدودی آشنا هستید، این شغل می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد. هر روزه آگهی‌های فراوانی برای استخدام وبلاگ‌نویس در اینترنت ارائه می‌شود. شما می‌توانید مشغول به انجام این کار شوید و در کنار داشتن یک شغل لذتبخش از درآمدی مکفی برخوردار شوید. همچنین می‌توانید خودتان وبلاگ بسازید تا بتدریج بازدیدکننده پیدا کنید و بتوانید آگهی‌های تبلیغ را به وبلاگ‌تان جذب کنید.
 

پرورش گل و گیاه

یکی از روش‌های پول درآوردن پروزش گل و گیاه است. اگر فضای کافی دارید، انجام این کار را نیز در برنامه‌هایتان بگنجانید. پرورش گل و گیاه هزینه چندانی لازم ندارد و آنچه می‌خواهد عشق و صبوری است. در این زمینه تحقیق کنید یا در کلاس‌های رایگان پرورش گل و گیاه که در بسیاری از پارک‌ها برگزار می‌شود شرکت کنید و روش مناسب را یاد بگیرید.
 

ترجمه کردن

به‌وسیله کامپیوتر توسط یک دیکشنری قوی می توانید هر نوع متن انگلیسی یا هر زبانی را سریع ترجمه نمایید. حتی می توانید کتابهای پر فروش را به زبان فارسی ترجمه کرده و منتشر نمایید.
 

خیاطی کردن

همه ی مردم لباس میپوشند و به تعداد افراد کره زمین سلیقه وجود دارد. شما می‌توانید از تو خونه لباس هایی طراحی کنید، بدوزید و بفروشید ! یا حتی کیف، چمدان و … روش کار بدین صورت است ابتدا مشتری جذب کنید، سپس لباسی را که سفارش داده است بدوزید و به او تحویل دهید.اگر در این زمینه میخواهید فعالیت کنید حتما از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest شروع کنید چون افراد بازار هدف شما بیشتر در این شبکه های اجتماعی (مربوط به مد و فشن) فعال هستند.

آشپزی با دستور خاص

خیلی از ثروتمندان و افراد مشهور از راه طبخ دستور غذایی خاص خودشان مشهور و ثروتمند شدند بنابراین اگر دست پخت خوبی دارید و دیگران از آن تعریف می‌کنند بهتر است فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید. چرا که امروز به خاطر موقعیت‌های شغلی و اینکه مردم بیشتر زمان خود را در خارج از منزل سپری می‌کنند امکان آشپزی نداشته و شما به راحتی با تعدادی تراکت که در محل زندگی خود پخش می‌کنید می‌توانید صاحب یک کسب و کار خانگی موفق شوید و آن‌را بسرعت گسترش دهید.
 

آموزش دادن با هر تخصص

کلاس های پاره وقت می توانند برای بچه هایی که برای حضور در کلاس یا تمام کردن تکالیفشان مشکلاتی دارند، مفید باشند. این روش تدریس خصوصی همچنین با عث بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزانی می شود که در کلاس خجالتی هستند. این کلاس ها از ارزش درمانی بسیار بالایی برخورداند. از این نوع آموزش ها می توان برای افرادی که در سطوح بالاتر تحصیل می کنند هم استفاده کرد.
 

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی می‌تواند برای شما یک درآمد 1 تا 3 میلیونی را مهیا کند افراد می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از 1 تا 3 میلیون مزد دریافت کنند.