صفحه
فرود یا لندینگ پیج ها به صفحاتی از وب سایت گفته می شوند که کاربران با
کلیک بر روی بنر های تبلیغاتی شما در وب سایت های دیگر و یا از موتور های
جستجو در آن فرود می آیند.
اهمیت صفحات فرود در بازاریابی آنلاین به
قدری است که در صورت ایجاد یک صفحه فرود مناسب و طراحی شده با اصول
روانشاسی فروش آنلاین می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتریان جدید داشته
باشد.
برای ایجاد یک صفحه فرود در مرحله اول نیاز به یک متن قوی داریم
در مورد پزشکان عزیز می توانم همان متن رپورتاژ آگهی را مثال بزنم که در
مجلات به چاپ می رسانند ، البته در انتهای این مقاله چند نمونه از صفحات
فرودی که برای پزشکان انجام شده است را قرار می دهم.
در صفحه فرود با
نوشتن یک مقاله خاص و همچنین نمایش فیلم و یا عکس و یا ارایه پیشنهاد های
جالب می توان مغز بیننده را به حالت بتا برد، در مورد حالت بتا مغز بعدا
مفصلا توضیح خواهم داد، و بیننده را مجاب کرد تا عملی را برای ما انجام
دهد، یا به عبارت دیگر call to action ، بهترین درخواست برای انجام کار می
تواند پر کردن یک فرم ساده دو مرحله ای مانند نام خودش و شماره موبایل که
از شما درخواست وقت ملاقات نماید، به محض ارسال فرم برای موبایل پزشک یک
پیامک مبنی بر رزرو از سایت خواهد امد و اطلاعات مشتری برای پزشک پیامک
خواهد شد.
نکته مهم در طراحی landing pages
یکی از نکات مهمی که در طراحی صفحات فرود باید به کار برد اینست که هیچ لینک و عکس دیگر و غیر مرتبط نباید در صفحه فرود خود نمایی کند و حواس بیننده را از متن و درخواست برای انجام عمل پرت کند،
نکته دیگر اینکه فرم درخواست برای عمل باید با رنگ نارنجی طراحی شود، تا تاثیر خود را برای انجام یک عمل در بیننده داشته باشد(نارنجی رنگ خلاقیت است)