آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

مزایای کسب درآمد و کارآفرینی در روستاها

مزایای کسب درآمد و کارآفرینی در روستاها

کسب و کار و درآمد فقط منحصر به شهرها نیست اگرچه صنایع بزرگ و نیز تنوع کسب درآمد در شهرها زیاد هست ولی روستاها از نظر استغال زایی و ایجاد کسب و کار پر رونق چیزی کم ندارند. اگر به کسب درآمد روستاها توجه شود و سرمایه گذاری مناسب و برنامه ریزی درست شود از طرق مختلف می توان اقدام به کسب درآمد کرد . کسب درآمد آنلاین هم می تواند به عنوان یک راهکار برای افزایش درآمد باشد موضوعی که متاسفانه از آن غفلت شده است. اگر زیر ساخت اینترنت در روستاها فراهم شود می توانند از طریق اینترنت اقدام به کسب درآمد آنلاین کنند و محصولات تولیدی و روستایی خود را بفروشند. یکی از اقشار مهم کارآفرین در روستاها زنان و دختران جوان و تحصیل کرده هستند که در صورت حمایت موجب افزایش درآمد روستاها خواهند شد.

 

دختران و زنان تحصیلکرده روستا برای یافتن شغل، مجبور به انتقال زندگی خود از روستا به شهر می‌شوند. راه‌اندازی کسب‌وکاری در روستا باوجود برخی موانع و مشکلات خاص خود مزیت‌های عمده‌ای دارد که مهم‌ترین آن همین جلوگیری از خالی شدن جمعیت روستا‌ها از قشر تحصیلکرده خصوصا دختران است.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز چندی پیش با توجه به سرخوردگی دختران خصوصا دختران روستایی در پیدا نکردن شغل، عامل مهم روی آوری آنها به اعتیاد را بیکاری و دغدغه‌های آنها در ارتباط با ازدواج که آن هم به شغل و اشتغال مربوط می‌شود، دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه رویکرد مهم جامعه اسلامی حضور فعال و همه‌جانبه زنان در جامعه است، باید از طریق رونق فعالیت‌های زنان به وضعیت نامناسب اشتغال آنها سروسامان بدهیم. دختران تحصیلکرده و بیکار مشکلی به نام بازماندگی از ازدواج دارند که این مشکل بیش از هر چیز نیازمند حل مشکلات و دغدغه‌های اشتغال دختران و پسران است.
عفت کفاشی، رئیس هیات‌مدیره تعاونی زنان کاراندیش استان خراسان به موانع مالی بر سر راه زنان روستایی اشاره می کند و فراهم ساختن جا و فضا برای راه‌اندازی مشاغل صنعتی در روستا را ضروری می‌داند و می‌گوید: جز برخی مشکلات مالی که از طریق وام می‌توان آن را حل کرد، زنان هم انگیزه و هم توانایی لازم برای پرداختن به فعالیت‌ها و کارآفرینی را دارند.
وی از جمله اهداف تعاونی کاراندیش را فراهم کردن شغل برای زنان روستایی می‌داند که بیشتر آنها تحصیلکرده و بیکار هستند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۳۰ نفر از زنان در کارهایی چون پوشاک، مواد غذایی و صنایع دستی در این تعاونی فعالیت می‌کنند که قصد ما این است ۳۰ نفر دیگر به این تعداد اضافه کنیم.
عفت کفاش می‌گوید: در طرحی که به فرمانداری استان ارائه داده‌ایم، خواستار ایجاد مکانی برای بسته‌بندی مواد غذایی شده‌ایم که از طریق وام می‌توان آن را عملی ساخت. وی می‌گوید: هر یک از اعضا باید برای اجرایی شدن طرح بسته‌بندی مواد غذایی ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنند و از آنجا که بعضی از اعضا حدودا ۶ و یا ۷ نفر آنها از یک خانواده هستند، توان پرداخت این مبلغ برایشان دشوار است که باید این مشکل را حل کرد.
رئیس هیات‌مدیره تعاونی زنان روستایی استان خراسان می‌گوید: در روستا مردم قدرت خرید محصولات ما را دارند چراکه اگر بخواهند برای تهیه مواد مورد نیاز خود به شهر بروند باید مبلغی اضافه بر هزینه این مواد، به‌عنوان کرایه ماشین پرداخت کنند اما اگر بتوانند در روستا مواد مورد نیازشان را تهیه کنند، این هزینه را پرداخت نخواهند کرد و از اینرو تعاونی‌ها کمک مهمی به آنها می‌کنند. وی توضیح می‌دهد: گسترش فعالیت زنان روستایی چه در قالب تعاونی‌ها و چه در فعالیت‌هایی که خود این زنان به‌صورت فردی انجام می‌دهند، مانع از خالی شدن روستا‌ها یا علاقه مردم به مهاجرت از روستا به شهر خواهد شد. کفاش توضیح می‌دهد: در حال حاضر همین تعاونی‌ها و نهادهایی که به‌صورت همکاری میان عده‌ای از زنان شروع شده، نیاز به حمایت و گسترش دارد که می‌تواند جرقه‌ای برای حل بحران بیکاری در جامعه ما خصوصا برای زنان ما که اکثرا خانه‌دار و بیکار هستند، باشد. زنان سرمایه‌های ملی بزرگ کشور ما هستند که نباید با غافل شدن از نیروی کاری آنها جامعه را از خدمات آنها بی‌بهره ساخت. مریم مصطفوی‌مندی، مدیر عامل تعاونی روستایی زنان شفق استان خراسان‌رضوی نیز در رابطه با مزیت‌های کارآفرینی زنان روستایی به «کسب‌وکار» می گوید: دو عامل در پیشرفت کارآفرینی زنان روستایی مهم است؛ اولین عامل این است که تجربه نشان داده روستاهایی که در فاصله بیشتری از شهرها قرار دارند و فعالیت‌های کارآفرینی در میان این روستاها توسط مردان و یا زنان همین روستاها شکل می‌گیرد، نسبت به روستاهایی که این ویژگی را ندارند، از موفقیت بیشتری برخوردارند. دومین عامل وجود روابط فامیلی و خویشاوندی در میان مردم روستا و یا زنان روستایی است که مشارکت‌های آنها در فعالیت‌های اجتماعی به‌خصوص در کار به دلیل دادوستدهای روانی و احساسی‌ای که دارند، سرعت و پیشرفت کاری آنها را نسبت به شهر افزون‌تر کرده است.

کارمند و کارآفرین در کسب درآمد

 کارمند و کارآفرین در کسب درآمد

عده ای انگار برای کسب درآمدهای بالا خلق شدند و عده ای برای تقلید از کسب درآمد دیگران. درآمدزایی یک عده انگار ذاتی هست و گروهی در کسب و کار فقط باید پیروی کنند. اگر به اطراف خودمان نگاه کنیم گروهی را می بینیم که هر روز ایده و راه جدیدی برای کسب درآمد خلق می کند و گروهی کار پر تکرار انجام می دهند.  در اینجا قصد دارم تا تفاوت یک کارمند و کارآفرین را در کسب و کار و انجام تجارت بررسی کنم. کارمندان می توانند کارآفرین و مبدع شیوه های مختلف کسب درآمد ساده و راحت باشند اگر بخواهند و فقط تقلید کننده و پیرو در کسب و کار نباشند . کارآفرینان از ایده های خود برای ایجاد اشتغال استفاده می کنند و کارمندان از استغال ایجاد شده استفاده کرده به کار گمارده می شوند. ولی در این میان سوالات و مواردی مطرح می شود از جمله اینکه:

هیچگاه با خود اندیشیده‌اید که چگونه می‌توانید از کارمندی به کارآفرینی بگریزید؟ برای نیل به این هدف باید تغییرات اساسی در طرز فکر، عادتها، و زندگی مرفهانه خود بدهید که همین تغییرات باعث ایجاد تفاوتهای کلیدی بین کسانی می‌شود که خود را از کارمندی رهانیدند و به کارآفرینی نائل شدند. برخی از مردم کارمندی را پیروی کردن و کارآفرینی را رهبری کردن تعریف می‌کنند. با این حال کارمندانی هم وجود دارند که کارآفرین هستند و کارآفرینانی هم وجود دارند که گاهی احساس می‌کنند باید پیرو رهبر دیگری باشند. تفاوت بین این دو گروه هنوز بدرستی روشن نشده است.

با این اوصاف، تفاوتهای اساسی بین کارمندان و کارآفرینان در چیست؟

۱ . کارمندان راهی را دنبال می‌کنند در حالیکه کارآفرینان راهی را می‌سازند.

کارمندان ترجیح می‌دهند هنگام بروز مشکلی در کار بدنبال کمک باشند. کارآفرینان اما وضعیتی ایجاد می‌کنند و راهی پیدا می‌کنند که سازمان آنها بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

۲ . کارمندان کار می‌کنند در حالیکه کارآفرینان گوش می‌کنند.

مسلماً این کارمندان هستند که بیشتر کارهای یک سازمان را انجام می‌دهند. اما به جهت اینکه بتوانند کارشان را درست انجام دهند، یک کارآفرین بعنوان سکاندار این کشتی باید به نیازهای آنها گوش دهد و اطمینان حاصل کند که آنها در یک محیط سازنده و با کارایی خوب مشغول کار هستند.

۳ . کارمندان کمترین ریسک را می‌کنند در حالیکه کارآفرینان با ریسک زندگی می‌کنند.

با اینکه انجام کارها در مطمئن‌ترین شرایط عملاً برای یک سازمان بسیار خوب است، ولی در عین حال یک کارآفرین ریسک‌پذیر باید وجود داشته باشد تا آن سازمان را به جایگاه بالاتری برساند.

۴ . کارمندان اکثراً در رشته‌ای متخصص هستند در حالیکه کارآفرینان معلومات عمومی بالایی دارند.

کارآفرینان از هر چیزی باید کمی اطلاعات داشته باشند که تا اندازه‌ای بتوانند کارمندان متخصص خود را توانمند سازند. در واقع، محققان در یک تحقیق مشترک سویسی – آلمانی دریافتند که متخصصین برای پیشبرد نیازهای زندگی خود تمایل به ایفای نقش کارمندی دارند و می‌شود گفت که این نقش را ترجیح می‌دهند.

۵ . به کارمندان برای کارشان حقوق پرداخت می‌شود در حالیکه به کارآفرینان برای حاصل کارشان حقوق پرداخت می‌شود.

کارآفرینان گاهی جزو آخرین نفرات در لیست پرداخت حقوق جای دارند، زیرا اجر و مزدشان مستقیماً به بازدهی و سود نهایی گره خورده است.

۶ . کارمندان تعطیلات را دوست دارند زیرا در آن روزها کار نمی‌کنند در حالیکه کارآفرینان کار می‌کنند چون آنها می‌توانند تمام روز را بدون مزاحمت کار کنند.

بسیاری از کارافرینان هنگام فرا رسیدن تعطیلات ذوق می‌کنند، نه بدین خاطر که زمانی را بیکار هستند، بلکه بدین خاطر که می‌توانند با کارایی بیشتر تمام روز را مشغول کار و فکر کردن باشند بدون اینکه مزاحمت یا وقفه‌ای در کارشان پیش بیاید.

۷ . کارمندان کار دائم را می‌پسندند در حالیکه کارآفرینان بدون امنیت شغلی هم راضی هستند.

کارآفرینان این را می‌دانند که ساختن یک تجارت با ریسک همراه است و آنها باید کار دائم را قربانی کنند تا بالاخره تجارت خود را بسازند.

۸ . کارمندان تابع قانون هستند در حالیکه کارآفرینان گاهی به قانون توجهی نمی‌کنند.

این موضوع تناقضی کاملاً آشکار است، ولی یک کارآفرین برای ساختن یک تجارت موفق باید بعضی چیزها ندید بگیرد، یا خلاف عمل کند، یا بازی را عوض کند. اما کارمندان باید طبق روال کار خود را ادامه دهند تا یک شرکت بتواند به روند پیشرفت خود ادامه دهد.

۹ . کارمندان در قبال برخی از تصمیمات مسئولیت دارند در حالیکه کارآفرینان برای همه چیز مسئول هستند.

مثبت یا منفی، دست آخر این کارآفرین است که بار مسئولیت کلیه تصمیمات در کلیه سطوح یک سازمان را بر عهده دارد.

۱۰ . کارمندان مجری طرح هستند در حالیکه کارآفرینان طرح می‌دهند.

یک کارمند کارش را بصورت روتین هر روز انجام می‌دهد، در صورتیکه یک کارآفرین باید در نظر بگیرد که با توجه به اهداف بلند مدت تجاری آیا کارها بخوبی انجام می‌شود یا نیاز به بررسی دوباره دارد.

۱۱ . کارمندان ساختار را دوست دارند در حالیکه کارآفرینان زیرساخت را دوست دارند.

کارمندان عموماً ترجیح می‌دهند وظایف تعریف شده و مشخصی گردن بگیرند و این در حالیست که کارآفرینان به این می‌اندیشند که با در نظر گرفتن فرد بعنوان جزئی از کل مجموعه، هر کدام از آنها با چه نقشی و چگونه به گسترش و رشد تجارت‌شان کمک می‌کند.

۱۲ . کارمندان طبق برنامه کاری سازمان کار می‌کنند در حالیکه کارآفرینان برنامه کاری خودشان را دارند.

اگر کارآفرینان با مهارت کامل وقتشان را مدیریت نکنند، با کار طولانی و بیش از حد توان در طول هفته آسیب جدی به خودشان وارد می‌کنند.

۱۳ . کارمندان همیشه در حال کار هستند در حالیکه کارافرینان همیشه در حال فروش هستند.

کار فرساینده‌ایست. کارآفرینان مجبورند بفروشند: سرمایه‌گذاران را به ایده‌هایشان، مشتریها را به ارزش کالای تولیدی‌شان، پرسنل‌شان را به منافع کاری، و حتی خانواده خود را به این خاطر که چرا در کار تجارت شخصی هستند.

۱۴ . کارمندان از معاشرت با دیگران و بودن در اجتماع لذت می‌برند در حالیکه کارآفرینان اغلب در یک اطاق دربسته مشغول کار هستند.

کارآفرینی، خصوصاً در ابتدای کار، شخص را به انزوا می‌کشاند. بدین خاطر باید از مشاور یا افراد زبده برای بررسی ایده‌ها در مراحل اولیه شروع یک تجارت کمک گرفت.

۱۵ . کارمندان شکست را دوست ندارند در حالیکه کارآفرینان آنرا با آغوش باز می‌پذیرند.

شکست نوعی از آموزش و درس گرفتن است، و کارافرینان می‌دانند که شکست کم و بیش همان موفقیت است – و اینکه شکست گامی بسوی موفقیت است. کارمندان ترجیح می‌دهند در کارشان شکست نخورند چون می‌ترسند کار دائمی که خیلی برایشان ارزشمند است را از دست بدهند.

آموزش ترفند تلگرام: درج لوگو روی تصاویر متحرک (گیف) تلگرام

آموزش ترفند تلگرام: درج لوگو روی تصاویر متحرک (گیف) تلگرام

در ادامه آموزش ترفندهای پیام رسان تلگرام به آموزش درج لوگو روی تصاویر متحرک یا گیف در تلگرام می پردازم در آموزش قبلی به موضوع ترفند تلگرام : ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام  پرداخته شد و همچنین ترفند تلگرام: غیر فعال کردن دو تیک خوانده شده در تلگرام آموزش داده شد. مجموعه این ترفند ها با هدف استفاده درست از شبکه اجتماعی تلگرام است ضمن اینکه افرادی که برای کسب درآمد و یا فروش محصولات اقدام به راه اندازی کانال و گروه می کنند از این ترفندها بهره ببرند و یا با جذف ممبر بیشتر و تنوع در کارشان فروش خود را بیشتر کرده و با افزایش درآمد کسب و کارشان رونق یابد.

یکی از ترفندهای تگرام که بسیار کاربردی هم هست، درج لوگو روی تصاویر متحرک (گیف) است. با آموزش ترفندهای تلگرام با ما همراه باشید.

 

ترفندهای تلگرام - تلگرام - درج لوگو روی گیف در تلگرام - آموزش ترفندهای تلگرام
 

آموزش تصویری درج لوگو روی گیف در تلگرام

 

اگر می‌خواهید لوگو یا تصویر دلخواه خود را روی فایل Gif قرار دهید تا شکل و قیافه جذابتری داشته باشد باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

قبل از شروع کار توجه داشته باشید که باید از آخرین نسخه تلگرام استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یک نسخه از تلگرام را دانلود کنید و سپس آن را آپدیت نمایید .

برای این کار شما نیاز دارید که از یک ربات استفاده کنید. ربات my_gifbot این کار را به سادگی برای شما انجام می‌دهد. در ابتدا آن را add کنید.

بعد از اد کردن ربات  my_gifbotگزینه Start را فشار دهید.

ترفندهای تلگرام - تلگرام - درج لوگو روی گیف در تلگرام - آموزش ترفندهای تلگرام

 

 

 

 

 

 

بعد از انتخاب استارت شما پیامی را مشاهده می‌کنید که مبنی بر این است که برای ایجاد یک لوگو روی تصویر متحرک یا گیف باید دستور newgif/ را انتخاب کنید.

 

 

ترفندهای تلگرام - تلگرام - درج لوگو روی گیف در تلگرام - آموزش ترفندهای تلگرام

 

اگر فایل لوگو را از قبل ساخته شده دارید آن را از بخش داکیومنت / فایل به ربات بفرستید (تاکید روی داکیومنت بخاطر از بین نرفتن transparent در اکثر تصاویر png).

اگر هم هیچ لوگوی از قبل آماده شده‌ای ندارید و می‌خواهید آدرس کانال خودتونو درج کنید به این صورت عمل می‌کنیم.

دستور settxt+Space+@yourchannel/ (منظور از space خط فاصله هست مانند مثال).

 

مثال:

settxt @setare/

 

ترفندهای تلگرام - تلگرام - درج لوگو روی گیف در تلگرام - آموزش ترفندهای تلگرام

 

بعد از این مرحله ربات آدرس کانال شما دریافت می‌کند و از شما فایل گیف یا ویدیو تقاضا می‌کند که باید فایل به فرمت Gif را که دارید برای آن ارسال کنید این کار را از پایین صفحه و سنجاقک می‌توانید استفاده کنید(برای کاربران با پنل رایگان فایل کمتر از ۲مگ مجاز است).

پس ازینکه گیف یا ویدیو خود را فرستادید ربات از شما می‌پرسد که در چه موقعیتی آدرس کانال شما را درج کند و شما باید باتوجه به دکمه‌هایی که به شما فرستاده شده به این سوال پاسخ دهید. یعنی مکان دلخواه برای نمایش دادن اسم کانال خود را باید وارد نمایید.

 

 

ترفندهای تلگرام - تلگرام - درج لوگو روی گیف در تلگرام - آموزش ترفندهای تلگرام

 

در مرحله آخر هم با موفقیت کار شما به پایان می‌رسد و حالا باید منتظر بمانید. ربات پس از پردازش لوگو یا آدرس کانالتان آن را بر روی فایل گیف درج می‌کند و برای شما می‌فرستد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

 

بطور پیشفرض ربات آدرس کانالتان را در قالب، فونت و رنگ پیشفرض خودش قرار می‌دهد (قالب آبی تلگرام)، ربات "درج لوگو” این امکان را نیز در اختیار ما قرار داده که بتوانیم این قسمت هم سفارشی سازی کنیم.

برای این کار فقط لازم است دستور:

/settings

را به ربات بفرستید.

سپس یکی از چهار دکمه‌ی "تنظیمات قالب”،”تنظیمات فونت”،”تنظیمات رنگ”و”بازگشت به حالت پیشفرض” را انتخاب نمایید.

با توجه به مورد انتخابی موارد مختلف به شما ارسال می‌شود و شما باز هم باید با استفاده از دکمه‌های شماره دار قالب، فونت یا رنگ قلم خودتان را تغییر دهید.

آموزش ترفند تلگرام : ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

آموزش ترفند تلگرام : ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

در ارسال قبلی یکی از ترفندهای جالب شبکه های اجتماعی و پیام رسان محبوب ایرانیان یعنی تلگرام را گذاشتم . اینجا : 

در ادامه معرفی ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام به ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام خواهم پرداخت . دلیل این آموزش ها و توجه به تلگرام به دلیل توجه و اقبال ایرانیان به این پیام رسان در داخل کشور و اینکه تلگرام یکی از منابع کسب درآمد و تجارت الکترونیک بوده و درآمدزایی ایرانیان از این طریق هر روز در حال افزایش است.

از ترفندهای تگرام که بسیار جالب و کاربردی است، ایجاد دکمه شیشه ای را می توان نام برد. با آموزش ترفندهای تلگرام با ما همراه باشید.

 آموزش ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام

به تازگی در کانال های تلگرام شما با نوع جدید تبلیغ رو به رو هستید که دکمه های به پایین پست یا تصاویر و … قرار داده شده همچنین به صورت منو می باشد که در این پست نحوه ساخت چنین دکمه در مسنجر تلگرام قرار داده تا افرادی که در این مورد مشکل آن‌ها برطرف گردد پس مثل همیشه با ما همراه شوید.

ابتدا برای ساخت چنین چیزی شما نیاز دارید که ربات خاصی را در تلگرام اد کنید زیر به صورت پیشفرض شما نمیتوانید این کار را انجام دهید برای این کار ما از ربات زیر استفاده می کنیم گه با لمس آن می‌توانید آن را ادکنید یا اینکه متن نوشته شده را در یک چت وارد کنید و آن را لمس کنید.

توجه کنید قبل از انجام این کار باید حتما آخرین نسخه تلگرام را نصب داشته باشید.

اد کردن ربات: lemobot@

بعد از ادد کردن روبات لیمو، گزینه Start را باید انتخاب کنید.

ترفندهای تلگرام - روبات لیمو - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

 

بعد از استارت کردن ربات با چند دکمه روبرو می‌شوید که ما به ترتیب همه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

ساخت لینک شیشه ای: دکمه ای برای ساخت دکمه شیشه‌ای به صورت مرحله ای و ساده.

ویرایش /حذف دکمه پیام ها: دکمه ای برای ویرایش کردن دکمه ها و همچنین حذف دکمه های شیشه ای ساخته شده با این ربات.

ساختن پیام تبادل: ساخت دکمه شیشه ای به صورت لیستی مخصوص تبادل و همچنین تبادل های گروهی.

آمار تبادل ها: با استفاده از این دکمه می‌توان فهمید که هر کدام از دکمه‌های شیشه چه زمان، توسط چه کسی و چند بار ارسال شده‌اند.

ارسال کانال بدون نقل قول: این دکمه به شما کمک میکند که شما دکمه های شیشه ای تان را بدون via و یا نقل قول (یعنی بدون via @lemobot) در کانال خود ارسال کنید.

 

راهنمای جامع در رابطه با کار کردن با ربات

برای ساخت دکمه شیشه ای شما دو راه دارید , یا از دکمه "ساخت لینک شیشه ای" استفاده کنید ویا از دکمه "ساختن پیام تبادل" استفاده کنید، اما این دو دکمه چه تفاوتی با هم دارند؟ در ساخت دکمه شیشه ای با "ساخت لینک شیشه ای" ربات به صورت مرحله ای عنوان و لینک رو می‌گیره و کار با آن بسیار ساده ست اما در "ساختن پیام تبادل" شما باید لینک و عنوان رو به صورت لیستی وارد کنید و همچنین امکان دیدن آمار را هم در این بخش دارید.

 

روش ساخت دکمه شیشه‌ای با دکمه "ساخت لینک شیشه ای"

ابتدا بر روی این دکمه در ربات کلیک کنید.(ساخت لینک های شیشه ای).

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای - ساخت لینک شیشه ای - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام

 

حالا شما باید متن، عکس، استیکر، آهنگ، وویس یا ویدیوی مورد نظرتون را برای ربات ارسال کنید.

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

برای ارسال متن، عکس، استیکر و… شما می‌توانید فوروارد کنید و لازم نیست حتما یک فایل را ارسال کنید.

برای ارسال عکس شما دو راه دارید:

  1. عکس مورد نظر خودتون رو به صورت معمولی ارسال و یا فوروارد کنید
  2. عکس را بر روی یکی از آپلودسنتر ها آپلود کنید و آدرس عکس را به ربات بدهید، در روش دوم شما محدودیت کاراکتر ندارید اما در روش اول شما حداکثر از ۲۰۰ حرف می‌توانید برای توضیح زیر عکس استفاده کنید
  3. اگر به زیر نویس نیاز دارید زیرنویس فایل مورد نظر خود را ارسال کنید و اگر نیاز ندارید دستور /notext را ارسال کنید.
  4. بعد از ارسال فایل مورد نظر خود، باید متن روی اولین دکمه خود را ارسال کنید.
  5. حالا لینک اولین دکمه خود را ارسال کنید.
ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

آدرس شما باید به صورت url معتبر باشد یعنی دارای http:// یا https:// باشد مثلا:

http://pooldost.loxblog.com

یا

https://telegram.me

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

اگر شما می‌خواهید دکمه "اشتراک گذاری یا forward " بسازید تنها عبارت forward را در این مرحله ارسال کنید.

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

 

بعد از ارسال لینک اگر لینک معتبر بود و مشکلی نداشت با پیام " لینک شما ایجاد شد .." روبرو می‌شوید، حالا شما دو راه دارید :راه اول اینکه اگر کار شما تمام شده است و به دکمه دیگری نیاز ندارید دستور /done را ارسال کنید تا دکمه شما ساخته شود دوم اینکه اگر هنوز دکمه شیشه ای شما کامل نشده است به ترتیب مراحل ۴و ۵ را ادامه دهید تا دکمه شیشه ای مدنظرتان کامل شود پس از کامل شدن  دستور/done را ارسال کنید تا دکمه شما ساخته شود.

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

 

پس از ارسال دستور /done , ربات یک پیشنمایش از دکمه شیشه ای شما به شما نشان میدهد اگر از این پیشنمایش راضی هستید دستور /publish رو برای ربات بفرستید و اگر راضی نیستید دستور /cancel رو بفرستید و دوباره مراحل قبل را انجام دهید و یک دکمه شیشه ای دیگه بسازید.

ترفندهای تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

برفرض اینکه شما از دکمه شیشه ای ساخته شده راضی بوده اید و دستور /publish رو برای ربات فرستاده اید حالا دکمه شما آماده شده است و شما باید آن را برای دوستان خود ارسال کنید، برای ارسال دو راه دارید:

ترفندهای تلگرام - تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

 

کد عمومی ساخته شده را کپی کنید و در صفحه چت مورد نظر کپی پیست کنید و پس از لود شدن دکمه بر روی آن کلیک کنید و آن را ارسال کنید.

نمونه کد عمومی:

@Lemobot uzirerahekucuLiceDuGoQeriLoLoV

ترفندهای تلگرام - تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

بر روی "ارسال به دیگران" کلیک کرده و سپس چت مورد نظرتون رو انتخاب و دکمه شیشه ای را ارسال کنید.

ترفندهای تلگرام - تلگرام - ساخت دکمه شیشه ای در تلگرام - ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام


ساخت دکمه شیشه‌ای با دکمه "ساخت پیام تبادل":

  • دکمه تبادل هم عین دکمه ساخت لینک شیشه ای هست اما با یک تفاوت کوچک، ابتدا بر روی دکمه "ساخت پیام تبادل” کلیک کنید.
  • عکس موردنظر خود را ارسال کنید.
  • اگر به زیر نویس نیاز دارید زیرنویس فایل مورد نظر خود را ارسال کنید و اگر نیاز ندارید دستور /notext را ارسال کنید.
  • تفاوت تبادل و لینک شیشه ای در این مرحله است , در تبادل شما باید متن و لینک را به صورت لیست ارسال کنید ! یعنی:

 

 

 

متن۱

لینک ۱

متن۲

لینک۲

متن۳

لینک۳

 

مثال:

گوگل

http://google.com

تلگرام

https://telegram.me

مناسب برای تبادلات گروهی و

 

  • پس از ارسال لیست , اگر میخواهید دکمه شیشه ای ساخته شود دستور done و برای انصراف دستور /cancel را ارسال کنید.
  • دکمه شما ساخته شد ! اگر از پیشنمایش دکمه راضی هستید دستور publish را ارسال کنید و در غیر اینصورت دستور /cancel را ارسال کنید.
  • حالا دکمه شما ساخته شده است و برای ارسال آن به دیگران از ۲ روش گفته شده استفاده کنید.

 

ویرایش و یا حذف پیام‌های ساخته شده

اگر شما دکمه ای در لیموبات ساخته اید و قصد حذف و یا ویرایش آن را دارید باید :

  • بر روی دکمه ویرایش/حذف پیام ها کلیک کنید(این دکمه بعد از ارسال دستور /start ظاهر میشود)
  • حالا تمام دکمه هایی که تا به الان ساختید رو مشاهده میکنید , برای حذف روی و برای ویرایش بر روی و برای مشاهده و به اشتراک گذاری آن دکمه بر روی نوشته کلیک کنید.

 

برای ویرایش کردن پس از کلیک بر روی دکمه مورد نظر طبق مراحل گفته شده در ربات عمل کنید.

 

آمار تبادل‌ها

پس از ساخت دکمه تبادل شما این امکان را دارید که آمار آن اعم از تعداد دفعات استفاده، آیدی فرد ارسال کننده و زمان ارسال رو مشاهده کنید برای دیدن آمار:

  1. برای دیدن آمار بر روی دکمه "آمار تبادل ها” کلیک کنید.
  2. لیستی از دکمه های "تبادل” ساخته شده رو مشاهده می‌کنید.
  3. حالا روی دکمه موردنظر خود کلیک کنید.

 

 


اگر از دکمه مورد نظر شما استفاده شده باشد آمار آن برای شما نمایش داده میشود و شما می‌توانید آن را مشاهده کنید
.

 

ارسال کانال بدون نقل قول

اگر یکبار از ربات استفاده کرده باشید و دکمه شیشه ای را برای دیگران ارسال کرده باشید در بالای پیام via @lemobot رو مشاهده میکنید و شاید شما نخواهید که این متن وجود داشته باشه , برای اینکار شما باید از این دکمه استفاده کنید , مراحل کار:

  1. ابتدا یک ربات در تلگرام با استفاده از @botFather بسازید.
  2. پس از ساخت ربات توکن رو کپی کنید و به @lemobot بروید.
  3. بر روی دکمه ارسال کانال بدون نقل قول کلیک کنید.
  4. حالا بر روی ثبت Token ربات کلیک کرده و توکن ربات خود را ارسال کنید تا در لیموبات ثبت شود.
  5. اگر توکن ارسالی مشکل نداشته باشد با پیام " ربات شما با آی‌دی …. شناسایی شد.” روبرو میشوید حالا بر روی تایید این ربات کلیک کنید.
  6. قبل از ارسال به کانال , به کانال موردنظر خود برید و ربات را ادمین کنید.
  7. برای ادمین کردن شما باید کریتور کانال باشید سپس با کلیک بر روی Administrator در پروفایل کانال , و بعد new administrator و در آخر سرچ آیدی ربات و کلیک بر روی ربات میتوانید ربات خود را ادمین کانال کنید.
  8. حالا به Lemobot برگردید و بر روی "ارسال به کانال” کلیک کنید.
  9. همانطور که میبینید ربات راهنمای کوتاهی در رابطه با ارسال به کانال قرار داده است , حالا آیدی کانال خود را برای ربات ارسال کنید.
  10. حالا بر روی دکمه موردنظر خود کلیک کنید.
  11. قبل از ارسال باید دکمه ساخته باشید!
  12. اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید، دکمه موردنظر بدون نقل قول در کانال شما ارسال می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین اگر هنوز مشکلی در کارکرد با ربات دارید میتوانید بر روی دکمه "راهنما" کلیک کنید و از آموزش های خود ربات هم استفاده کنید.


مطالب مشابه تلگرام و شبکه های اجتماعی:

اپلیکیشن پینگل رقیب جدی تلگرام