آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار، کسب درآمد اینترنتی، استخدام ، استخدامی، کنکور و موفقیت در کنکور و دانشگاه

آموزش کسب و کار,کسب درآمد,کسب درآمد از اینترنت , استخدام استخدامی کنکور موفقیت در کنکور و دانشگاه

راهکار ترس و اضطراب از کنکور

راهکار ترس و اضطراب از کنکور

قبل از پرداختن به موضوع ترس و استرس از آزمون کنکور و اینکه راهکار آنها چیست این نکته را بگویم : همیشه بدونید که اگر شما با مشکلی در مورد کنکور مواجه باشید قطعاً افراد همتای شما هم همان مشکلات را در مورد کنکور دارند ، یا به روی خودشان نمی آورند و یا واقعاً راه حلی پیدا کرده اند که ترجیح می دهند به شما یاد ندهند تا خودشان رتبه ی کنکور بهتری بیاورند..

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

تعریف دگر پنداری : آن چیزی است که بدون اطلاع کامل از درون افراد ، با مشاهده ی رفتار های ظاهری همتایان ( مثلاً همکلاس کنکور ) ، نتیجه گیری قطعی در مورد جهت غلط کار های

خود ، و کاهش اعتماد به نفس خود و قبول کردن درستی مسیر همتایان پنداشته می شود .

تعبیر دگر پنداری را به لحاظ فلسفی به ((حسادت تسلیم شده )) تلقی می کنند . 

تعریفش سخته ، و چون از روی کتاب یا مرجع خاصی هم ننوشتم خیلی هم سخت تر شده ، جلوتر بیشتر  متوجه می شوید .

تعریف استرس و اضطراب : ترسی که منبع مشخصی در ضمیر ما ندارد .

چند روز پیش بود که برای بیش از صدمین دفعه ، از یک داوطلب کنکور جمله ی زیر را شنیدم :

این همکلاسیام تو کلاس کنکور رو که می بینم همش فکر می کنم ازشون عقب ترم و استرس می گیرم و روحیم خراب میشه

به ستوه اومدم و گفتم یک توضیحاتی در این رابطه بدم تا شاید یک تجدید نظری در سال کنکوری در این روابط داشته باشید . . .

اولاً یک دلیل موجه و خصوصی ( یعنی به کسی نگید ) برای ترس هایتان که صرفاً گردن کنکور می اندازید پیدا کنید .

چون مطمئناً شما کنکوری ها علل متفرقه ی زیادی دارید که لازم هم نیست به من بگید . . . ( حالا بماند )

اینطوری لااقل یک تعبیر خوش و یک نقشه برای حل یک مساله ( مثلاً کنکور ، مابقی حالا بماند ) که ازش ترس دارید جلوی چشمتان می آید . . .

 به تعبیر مدرن که استرس را نهایتاً ناشی از وابستگی می داند باید یک نکته ی فنی بگم که سعی کنید وابستگی به کتاب هایتان را کم کنید و آن ها را طوری در خاطر بسپارید که نیازی به وجود فیزیکی آن ها حین کنکور یا کنکور آزمایشی ( که من مخالفشم ) نباشد که همین است که استرس شمارو تشدید کرده است .

وابستگی به ورق های کتاب درسی همون وابستگی ای است که استرس سر جلسه رو بالا می بره که ناشی از تقویت نشدن حافظه است .

البته در کنکور های آزمایشی که خودتان از خودتان می گیرید و یا آزمون های خلاقانه ای که برای سنجش علمی خودتان برای خودتان طراحی کرده اید باید طوری رفتار کنید که به هیچ وجه برای یافتن پاسخ در حین آزمون ( حتی آن هایی که خودتان از خودتان می گیرید ) سراغ کتاب نروید و نهایت فشار را به مغز بیاورید تا مجبور شود از حافظه کار بکشد .

خب ایده ی داشتن استرس برای یک کنکوری طبیعی به حساب می آید ، اما ایده ی داشتن حسادت یا دگر پنداری برای یک داوطلب کنکور کاملاً غیر طبیعی و مسدود کننده است و در نهایت قبول نشدن در کنکور را به همراه دارد .

همیشه بدونید که اگر شما با مشکلی در مورد کنکور مواجه باشید قطعاً افراد همتای شما هم همان مشکلات را در مورد کنکور دارند ، یا به روی خودشان نمی آورند و یا واقعاً راه حلی پیدا کرده اند که ترجیح می دهند به شما یاد ندهند تا خودشان رتبه ی کنکور بهتری بیاورند . . .

وقتی شما اضطراب کنکور دارید ، آیا بغل دستی شما اضطراب ندارد ؟

در چند حالت ممکن است اینطور باشد که داوطلب کنکوری بغل دستی شما مشکلات شما را نداشته باشد  ، ببینیم :

1 - شخص اینقدر مشکل کنکور را بزرگ پنداشته که خود را تسلیم و مغلوب کنکور تصور می کند یا به تعبیر ادبی ↘

← هر چه پیش آید خوش آید →

* اینجور افراد معمولاً قبل از اینکه بلایی سرشون بیاد خیلی رلکس و آروم هستند ، تا این که در نهایت امر یک شکست ناگهانی آن ها را از پای در می آورد و مجبور می شوند به خودشان بیایند که آن وقت خیلی دیر است و سخت . . .

اینجور تصور ها معمولاً حتی با بالاترین پشتیبانی ها منجر به از دست دادن موقعیت های خوب در کنکور و مراحل دیگر غیر از کنکور می شوند .

مصداقش رو در داوطلبان کنکوری می بینم که بهترین دبیران کنکور تهران با آنها کار می کنند و بهترین پشتیبانی علمی کنکور را دارند ، اما در نهایت شکست می خورند و در کنکور چیز دلخواهشان را نمی گیرند .

نتیجه : توجه شما به این افراد تسلیم شده کم شود و تصور کنید 75 درصد همینطور هستند که برای اینکه یاد عواقب بعد کنکور نیفتند در حال زندگی میکنند و مطالعه را رها می کنند .

2 - عده ی دیگر تنها فکر می کنند که با خواندن خالی مطالب کنکور می توانند در کنکور قبول شوند و سر کلاس با غرور خاص و ژست های درس خون ها احتمالاً یه راهی پیدا می کنند و یک روند روزمره رو برای مطالعه ی کنکور طی می کنند که تصور می کنند به نتیجه میرسه که فقط خودشان را گول می زنند و هزینه هایی که خانواده برای کنکورشان سرمایه گذاری کرده را به فنا می دهند .

این افراد معمولاً به جهت اینکه از قبولی خود در کنکور مطمئن نیستند سعی دارند که کنکوری های مجاور خود را نیز کند و ضعیف کنند تا راهی برای جلو انداختن خود بدست اوردند .

این افراد در نهایت امر بازنده اند ، پس توجه کردن یک کنکوری به رفتار چنین افرادی خیلی خیلی جاهلانه است .

در ادامه بیشتر بحث روانشناختی کنکوری ها در همین مقاله به بحث پیرامون دگر پنداری کنکوری ها بیشتر و مفصل می پردازیم ، که چرا باید این تصور در شمای داوطلب کنکور تداعی شده باشد و قبولی در کنکور شما را تحت تاثیر قرار دهد .

 مهارت های موفقیت در کنکور

بالاترین انگیزه برای انجام هر کاری ترس است

 

درسته ترس زیاد از حد خوب نیست ، اما توجه کنید که لازمه ی انگیزه ی اصلی شما ترس است .

در همه ی مراحل ، حالا به غیر از کنکور هم این موضوع صادق است .

کارفرمایی که کارمند و کارگر ازش نترسن ورشکسته میشه و هم کارگر و کارمند بیکار می شوند .

پس عامل ترس ( در کنکور ) خیلی مفیده و نباید اونقدر ها هم بهش منفی نگاه کنیم .

 در واقع یک عامل طبیعی لازم تلقی میشه

درخت ها هم وقتی زیاد شوند جنگل با اکسیژن زیاد با حرارت عادی خورشید آتیش می گیره .

دیگه ترس که جای خود دارد ، درخت نباید زیاد بشه وگرنه آتیش سوزی به پا میشه ، ولی نباید کم هم بشه وگرنه سلامتی به خطر می افته . . .

در دو مقاله ی گذشته گفتم دو قانون رعایت بشه با مشکل مواجه نخواهید شد ( 1 - مریض نشو ، 2 - تعادل را بهم نزن )

ترس زیاد از کنکور خوب نیست ، ولی نترسیدن هم خوب نیست .

باید در حدی ترس از کنکور داشته باشید که هدف و انگیزه ی خودتون رو تعریف کنید ، اما اگر تبدیل به بی خیالی بشه بعداً پشیمونی و افسردگی داره و اگر تبدیل به استرس بشه ، هم بعداً و هم الان پشیمونی و افسردگی داره . . .

معمولاً هم کسی که خودش رو گول میزنه خوب می دونه چی سرش میاد ، پس خودتون رو گول نزنید ، سختی هر چیز رو همان مقدار که هست ببینید و ترسناک بودن هر چیز رو همان مقدار که ترسناک هست تلقی کنید ، نه بیشتر .

کنکور ترسناک هست اما مبالغه نکنید و با بیخیالی هم بهش نگاه نکنید .

خدمتتون هم عرض کردم اگر سلامتی شما کامل نباشد به هیچ عنوان سر جلسه ی کنکور خوب عمل نخواهید کرد .

ببینید تصمیمی که در مقامات علمی بالا برای شما گرفته شده اینه که انسان سالم و بی خطر و به دور از خیالات را مثلاً پزشک کنیم تا به جامعه خدمت کند .

ظرفیت کم دانشگاه ها باعث میشه این گزینش ( کنکور ) رو تنگ تر کنند و هر چه انسان سالم تری باشید موفق تر هستید .

تعابیر ماراتن نفس گیر و ورق خوردن سرنوشت هم اغراق آمیز و ترسناکه و باید از این عناوین دوری کنید .

 افزایش استرس به تعبیر امروزی یعنی افزایش وابستگی ها . . .

اما یک کنکوری به چه چیز وابسته می شود که برایش اضطراب تولید می کند . . .

وابسته بودن به وجود فیزیکی کتب کنکور و وجود فیزیکی معلم ها این موضوع را تشدید کرده است .

در بازار امروز این موضوع از معقوله های تاجران کنکوری شده که از این اضطراب و وابستگی های کنکوری ها کسب درآمد های زیادی کنند .

به دور از برخی از همکاران شریف برخی از دبیران کنکور را دیده ام که با ایجاد حس نیاز و وابستگی در وجود داوطلب کنکور سعی می کند او را به طور غیر مستقیم مجاب به گرفتن دبیر خصوصی و هزینه های سودمند برای خودش کند .

اگر اضطراب ها بر شما غالب شوند همیشه این حس نیاز و ناتوانی در زندگی موجب سو استفاده ی دیگران از وجود شما خواهد شد و ضربات سنگینی را خواهید دید که جبران آن ها تقریباً محال است .

تاثیر محتوا در رشد کسب درآمد

تاثیر محتوا در رشد کسب درآمد

در اهمیت محتوا و متن تخصصی در رشد کسب درآمد همین بس که گفته شود، زمانی که مردم شما را برای تولید محتوای باکیفیت شناختند، آن‌گاه به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد به شما نگاه می‌کنند و برای گرفتن اطلاعات به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. درنهایت کسب‌و‌کار شما تبدیل به برندی می‌شود که مردم دوست دارند با آن همکاری کنند. مطمئن باشید که بعد از گذشت مدتی هرکدام از کارمندانتان به‌نوعی به رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما کمک خواهند کرد....

تولید محتوای هدفمند و باکیفیت می‌تواند شروعی برای راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار جدید شما باشد. برای تولید محتوای خوب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

همه‌ی بازاریاب‌های آنلاین معتقدند که یک وب‌سایت برای افزایش ترافیک خود باید محتوای جذاب داشته باشد. بعضی از آن‌ها معتقدند که استفاده از محتوای تصویری، صوتی و ویدئویی تأثیر بیشتری بر جذب مخاطب دارد. معمولا تولید محتوا کار راحتی به نظر می‌رسد؛ اما بعد از گذشت ۲ هفته متوجه خواهید شد که تولید کردن محتوای مرتبط و سرگرم‌کننده، آن هم به‌صورت روزانه کار آسانی نیست. کسب درآمد از طریق محتوا فقط به گرفتن آگهی‌ محدود نمی‌شود. بسیاری از استارتاپ‌ها به چیزی فراتر از نمایش تبلیغات برای کسب درآمد فکر می‌کنند. به‌عنوان مثال اکثر ما حداقل یک‌ بار از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها برای پیدا کردن بهترین رستوران در نزدیکی محلی که در آن قرار داریم، استفاده کرده‌ایم. این وب‌سایت‌ها با رستوران‌های زیادی برای جذب مشتری در رویدادها همکاری می‌کنند. دلیل پرطرفدار بودن اینوب‌سایت‌ها تولید محتوای قوی و جذاب است. در ادامه‌ی این مقاله‌ راه‌های استفاده از محتوا برای ساخت یک کسب‌و‌کار واقعی را به شما خواهیم گفت.

۱- نیازهای مخاطب را در نظر بگیرید

برای تولید محتوای تأثیرگذار باید همیشه مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید. درواقع محتوای شما باید به آن‌ها کمک کند که مشکلات خود را از بین ببرند. شما این اطلاعات را باید از خود مردم و با خواندن مطالب کانال‌های مختلف به دست آورید. شناخت نیازهای کاربران به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای محبوب و مورد نیاز آن‌ها را تولید کنید. برای این منظور می‌توانید مستقیما از آن‌ها بپرسید چه چیزهایی دوست دارند ببینند و بخوانند. بسیاری از شرکت‌ها از هشتگ‌ها و موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفته‌اند یا ترند شده‌اند، برای تعیین موضوع محتوا استفاده می‌کنند. انجام این کار برای شناخته شدن خوب است؛ اما برای ساختن یک کسب‌و‌کار واقعی جواب نمی‌دهد. قبل از نوشتن محتوا به خودتان توضیح بدهید که هدفتان از نوشتن این مطلب چیست و آن را برای چه کسانی می‌خواهید بنویسید. از تولید محتوای بی‌کیفیت مانند نوشتن اخبار زرد در مورد افراد معروف خودداری کنید و برای مخاطبان خود محتوای جذاب و باکیفیت تولید کنید.

۲- یک تیم از افراد مناسب بسازید

شرکت شما بدون کارمندانش هیچ ارزشی ندارد. محتوای شما باید توسط افراد مشتاق و علاقه‌مند به کسب‌و‌کارتان نوشته شود. اعضای تیم شما باید به کاری که انجام می‌دهند علاقه‌مند و برای مخاطبان خود ارزش قائل باشند. آن‌ها همچنین با تحلیل محتواهای قدیمی خود، باید ببینند که کدام مطالب تأثیر بیشتری بر مخاطب گذاشته است و از آن روش برای تولید محتوای خود در آینده استفاده کنند. آن‌ها باید هدف از تولید محتوا را همیشه در ذهن داشته باشند و به انتقادات و پیشنهادات کاربران خود گوش دهند.

زمانی که مردم شما را برای تولید محتوای باکیفیت شناختند، آن‌گاه به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد به شما نگاه می‌کنند و برای گرفتن اطلاعات به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. درنهایت کسب‌و‌کار شما تبدیل به برندی می‌شود که مردم دوست دارند با آن همکاری کنند. مطمئن باشید که بعد از گذشت مدتی هرکدام از کارمندانتان به‌نوعی به رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما کمک خواهند کرد. داشتن کارمندانی که به مخاطبان شما بها می‌دهند و برای رفع نیازهای آن‌ها محتوا تولید می‌کنند، می‌تواند تعداد کاربران وفادار شما را افزایش دهد.

از کارمندان خود بخواهید قبل از انجام هر کاری از خودشان بپرسند که انجام این کار چه نفعی برای مخاطب خواهد داشت. اگر نتوانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این سوال پیدا کنند، آن کار را انجام ندهند. این طرز تفکر باعث ایجاد رابطه‌ی قوی میان برند شما و مردم در تمام پلتفرم‌ها می‌شود. شما همچنین باید نحوه‌ی دسترسی مردم به مطالب خود را بررسی و از بهترین شیوه‌ برای نمایش مطالب خود در اپلیکیشن موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کنید.

 آموزش کسب درآمد

۳- با افراد مناسب مشارکت کنید

مرتبط بودن محتوای شما با ماهیت کسب‌و‌کارتان می‌تواند باعث ایجاد همکاری‌های قوی میان شما و برندهای معروف در صنعت مرتبط بشود. آن‌ها دوست دارند با شما همکاری کنند؛ زیرا می‌دانند شما برای کاربران خود ارزش قائل هستید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید با برندهای غیر مرتبط با صنعت خود همکاری کنید. عدم همکاری ممکن است باعث شود درآمد زیادی از دست بدهید؛ اما در عوض باعث افزایش اعتماد میان شما و کاربرانتان می‌شود. اعتمادی که شما با مخاطبان خود برقرار می‌کنید، ارزش بسیار زیادی دارد و از بین رفتن آن می‌تواند به معنای از بین رفتن کسب‌و‌کار شما باشد.

۴- قبل از نوشتن فکر کنید

قبل از اینکه کار جدیدی شروع کنید یا کمپینی راه‌اندازی کنید، به خوبی فکر کنید. از خودتان بپرسید آیا واقعا کسی به این محتوا احتیاج دارد؟ اگر پاسخ مثبت بود در مرحله‌ی بعد باید ببینید چگونه باید با مخاطبان علاقه‌مند در آن زمینه ارتباط برقرار کنید و سپس سراغ نوشتن محتوا بروید. هیچ‌کدام از برندهای معروف یک‌شبه به جایگاه فعلی خود نرسیده‌اند. بنابراین به‌آرامی پیش بروید و به اهدافتان پایبند باشید. اگر نتوانستید از کمک حمایت‌کننده‌های مالی بهره‌مند شوید، آن‌گاه از محتوا برای ساختن یک کسب‌وکار قوی استفاده کنید.

سایت پول یابی, آموزش کسب درآمد, کنکور, استخدام

کسب درآمد .  استارت‌‌آپ . بازاریابی آنلاین . برند . ساخت محتوا . محتوا . مدیرت محتوا . وب سایت تجاری

اهمیت نام و رنگ در برندها

اهمیت نام و رنگ در برندها

کسب درآمد و افزایش درآمد با شهرت و معروفیت بیشتر می شود و این موجب جلب اعتماد و اطمینان مشتری می شود . دلیل آن هم شاخص و مطرح شدن است . هر کسب و کاری که شاخص شود در دید بوده و محصولات و خدماتش مشتری بیشتری خواهد داشت. شاخص بودن یا برند شدن در توسعه کسب درآمد مهم است و جنبه های مختلفی دارد که بررسی خواهد شد.

شیوه های کسب درآمد جالب

افراد زیادی درباره برندینگ و توسعه آن صحبت کرده‌اند؛ که یکی از شاخص‌ترین این افراد در ایران، پرویز درگی است .درگی در مورد انواع برندینگ، معتقد است که در یک دسته بندی معمول می‌توانیم آنها را به شش مدل تقسیم بندی کرد:

  • برند محصولات

ماشین، یخچال و … مرسوم‌ترین نوع برندها را تشکیل می‌دهند.

  • برند خدمات

سازمان‌های مختلف، خدماتی را ارائه می‌دهند که بیمه‌ها و بانک‌ها از معمول‌ترین آنها هستند.

  • برند سازمانی

سازمان‌های دولتی و خصوصی، باید که به سطحی از برندینگ برسند تا متمایز شده و مزیت رقابتی ایجاد کنند که بتوانند سرپا بمانند.

  • برند شخصی

بعضی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها، به واسطه نام مدیران و موسسان آن‌هاست که توسط مشتریان پذیرفته می‌شوند. در واقع، برند افراد از برند محصولات معروف‌تر می‌شود.

  • برند وقایع

المپیک و جام جهانی و اسکار و نوبل و … از این دست وقایع هستند که در نوع خودشان برند محسوب می‌شوند.

  • برند جغرافیایی

در حوزه گردشگری خیلی به کار می‌آیند؛ مثل بعضی از مناطق که معروف‌تر می‌شوند. در ایران، شمال معروفیت خاص خودش را دارد؛ در حالی که شاید در غرب و شمال غرب و شمال شرق کشور مناطقی زیباتر هم داشته باشیم.

پرویز درگی همچنین، در مورد نامگذاری برندها معتقد است که باید پنج خصوصیت را مدنظر داشته باشید:

  1. به دنبال غیرمعمول باشید (کلیشه شکن باشید)
  2. متمایز باشید
  3. به دنبال معنی باشید
  4. باید بتواند به مالکیت شما در بیاید و عمومی نباشد
  5. به دنبال نامی باشید که بشود با آن ارتباط احساسی گرفت

این کارشناس خبره بازاریابی و برندینگ کشور، همچنین معتقد است که همه برندینگ، تبلیغات نیست، بلکه اجزای تشکیل دهنده برند عبارتند از «نام، خدمات مشتریان، تعهدات، قیمت، احساسات، نگرش و طرز برخورد، نشان تجاری یا لوگو، تبلیغات، روابط عمومی، وب سایت، نحوه پاسخ‌گویی به تلفن ها، ارتباط‌های بازرگانی، افراد پاسخگو به مراجعان، روابط با رسانه‌ها و …»

این کارشناس همچنین معتقد است که صاحبان کسب‌وکار، باید که از روانشناسی رنگ‌ها برای گسترش بازاریابی و فروش و برند استفاده کنند، لوگوی برند متمایزی خلق کنند که اصول گرافیک در آن رعایت شده باشد، از فناوری‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی در گسترش برندینگ خودشان نهایت استفاده را ببرند .

کسب درآمد . برند . برند سازمانی . برند شخصی . برند محصولات . برند وقایع . برندینگ . توسعه برند

شیوه های کسب درآمد خانگی